Στον Καναδά, στην πίστα που φέρει το όνομα του αείμνηστου Ζιλ Βιλνέβ (έχασε τη ζωή το 1982 στο Βελγικό Γκραν Πρι), συνεχίζεται αυτήν την Κυριακή το πρωτάθλημα F1 με τον έβδομο κατά σειρά αγώνα του.
Η πίστα βρίσκεται σε ένα τεχνητό νησί στο Μόντρεαλ που ονομάζεται “το νησάκι της Παναγίας”. Ο Καναδάς φιλοξένησε το πρώτο του Γκραν Πρι το 1967 στο Οντάριο, ενώ στο Μόντρεαλ ο αγώνας της Κυριακής θα είναι ο 34ος. Η συγκεκριμένη πίστα έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, αφού η χάραξή της είναι τέτοια που οι πιλότοι είναι αναγκασμένοι συνεχώς να περνούν από την απόλυτη επιτάχυνση στην απόλυτη επιβράδυνση, κάτι που δυσκολεύει και τους μηχανικούς να βρουν τις ιδανικές αεροδυναμικές ρυθμίσεις.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για σιρκουί πόλης, αφού η πίστα είναι… καθημερινοί δρόμοι. Για τον αγώνα της Κυριακής η Pirelli θα έχει στη διάθεση των οδηγών τη μέση και μαλακή γόμα, ενώ οι προβλέψεις μιλούν για τακτική δύο ή τριών πιτ στοπ ανάλογα με τις συνθήκες.
Στα στατιστικά στοιχεία σε ό,τι αφορά στις νίκες, ο Μίκαελ Σουμάχερ είναι ο πολυνίκης του Καναδά (1994, ’97, ’98, 2000,’02, ’03, ’04), ενώ τρεις φορές στο πιο ψηλό σκαλί έχει ανέβει ο Χάμιλτον (2007, 2010, 2012) και από μια οι Αλόνσο (2006), Μπάτον (2011) και Ράικονεν (2005).
Ωστόσο, το Νησάκι της Παναγίας έχει μείνει αξέχαστο για το φοβερό ατύχημα που είχε το 2007 ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ένα από τα πλέον ανατριχιαστικά που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια στην F1. Στον 27ο γύρο εκείνου του αγώνα (10/6/2007), η BMW Sauber F1.07 του Πολωνού πιλότου είχε μια επαφή με την Toyota του Γιάρνο Τρούλι με αποτέλεσμα να χάσει την εμπρός αεροτομή της και στη συνέχεια ανεξέλεγκτη να βγει από το δρόμο με ταχύτητα κοντά στα 320 χλμ./ώρα. Την αμέσως επόμενη στιγμή το μονοθέσιο του Κούμπιτσα έπεφτε μετωπικά πάνω στον τσιμεντένιο τοίχο με ταχύτητα που εκ των υστέρων υπολογίστηκε στα 230 χλμ./ώρα. Το μονοθέσιο σχεδόν διαλύθηκε, απογειώθηκε και σύρθηκε για πολλά μέτρα με το πλάι στην πίστα.
Όλοι πίστεψαν πως ήμασταν μπροστά σε μια τραγωδία. Ο Πολωνός όμως (ο οποίος σύμφωνα με μετρήσεις δέχτηκε στιγμιαία δυνάμεις που ξεπερνούσαν τα 70 G), χάρη στα μέτρα ασφαλείας της F1 (και την τύχη του βεβαίως), βγήκε αλώβητος από το διαλυμένο μονοθέσιο. Δυστυχώς δεν στάθηκε το ίδιο τυχερός το 2011 όταν στη διάρκεια αγώνα Ράλι, λίγο έλειψε να χάσει το χέρι του, κάτι που ακόμη και σήμερα τον παιδεύει, αφού η κινητικότητα του δεν έχει αποκατασταθεί 100%.
Ένας άλλος παράγοντας πολύ καθοριστικός για την έκβαση του αγώνα είναι ο καιρός, αφού στην περιοχή βρέχει και πολύ και συχνά. Όλοι θυμόμαστε τον αγώνα του 2011 που είχε διακοπεί λόγω καταρρακτώδους βροχής, όταν ο Φέτελ, όντας πρωτοπόρος μισό γύρο πριν το τέλος έκανε το λάθος και έχασε τη νίκη. Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι πως η Red Bull δεν έχει κερδίσει ποτέ στον Καναδά, κάτι βέβαια που θα επιδιώξει να πετύχει φέτος.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από την ΕΤ1, την EΡΤ HD και τον ΟΤΕ TV στις 21:00 της Κυριακής.
Γκραν Πρι Καναδά
Πίστα: Ζιλ Βιλνέβ
Μήκος: 4.361 μ.
Γύροι: 70
Απόσταση: 305,270 χλμ
Ρεκόρ γύρου: 1:13.622 (Μπαρικέλο, 2004)
Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6 αριστερές)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT