Ο Νίκο Ρόσμπεργκ είναι ο μεγάλος κερδισμένος των κατατακτήριων δοκιμών στο Μονακό και θα ξεκινήσει το Γκραν Πρι του Πριγκιπάτου αύριο, από την πρώτη θέση.
Στη δεύτερη θέση ο Λιούις Χάμιλτον και ακριβώς πίσω από τις δύο Mercedes θα ξεκινήσουν τον αυριανό αγώνα τα δυο μονοθέσια της Red Bull με τους Φέτελ και Γουέμπερ στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα. Στην τρίτη σειρά εκκίνησης θα βρεθούν οι Κίμι Ραϊκόνεν με Lotus και Φερνάντο Αλόνσο με Ferrari.
Οι κατατακτήριες δοκιμές στο Μονακό ξεκίνησαν με την ανοιξιάτικη βροχή να έχει μουσκέψει το οδόστρωμα όσο ακριβώς χρειαζόταν, ώστε να κορυφωθεί η αγωνία. Στον πρώτο κιόλας γύρο των κατατακτήριων δοκιμών βγήκε η κίτρινη σημαία με τον Μπιάνκι να μένει από μηχανικό πρόβλημα λίγο πριν την στροφή του Καζίνο. Την ίδια στιγμή η αγωνία σε σχέση με την τύχη του Μάσα κορυφωνόταν καθώς οι πόρτες στα πιτ της Ferrari έμεναν… κλειστές.
Ο Βραζιλιάνος είχε μια άσχημη έξοδο στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές με αποτέλεσμα να καταστρέψει το εμπρός μέρος το μονοθεσίου του και οι μηχανικοί να κάνουν αγώνα δρόμου για να το επιδιορθώσουν, ενώ θα άλλαζαν και κιβώτιο που σημαίνει 5 θέσεις ποινής στη γραμμής εκκίνησης. Τελικά και παρά την προσπάθεια δεν τα κατάφεραν να ετοιμάσουν τη λαβωμένη Ferrari και ο βραζιλιάνος δεν μετείχε στην διαδικασία.
Ταχύτερος στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών αποδείχθηκε ο Π. Μαλντονάτο. Στα αξιοσημείωτα ο χρόνος του Γκροζάν στον μοναδικό γύρο που πρόλαβε να κάνει και βέβαια το γεγονός ότι για πρώτη φορά η Caterham προκρίθηκε και στο δεύτερο σκέλος των δοκιμών, δια χειρός Βαν Ντερ Γκάρντε, αλλά και ο αποκλεισμός του Ντι Ρέστα που έδειχνε έκπληκτος από την κακή του επίδοση.
Στο δεύτερο σκέλος, με την αγωνιστική γραμμή της “πίστας” να έχει κάπως στεγνώσει αλλά τη βροχή να συνεχίζεται οι Χάμιλτον, Αλόνσο, Φέτελ και Ρόσμπεργκ βγήκαν πιο γρήγορα στην πίστα (ίσως φοβούμενοι επιδείνωση του καιρού, ίσως και για να αποφύγουν κυκλοφοριακά προβλήματα). Συνωστισμός κορυφαίων λοιπόν στους πρώτους γύρους. Τελικά ταχύτερος αποδείχθηκε ο Φέτελ, με τους Χούλκεμπεργκ, Ρικιάρντο, Γκροζάν. Μπότας, Βαν Ντερ Γκάρντε και Μαλντονάτο να αποκλείονται από το τρίτο και τελευταίο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών.
Στη μάχη για την pole position ρίχτηκαν δύο Red Bull, δύο Mercedes και δύο McLaren και οι Ραϊκόνεν, Βερνιέ, Σούτιλ και βέβαια ο Αλόνσο που κινδύνεψε να είναι εκτός του τρίτου σκέλους. Άπαντες με σλικ ελαστικά, αφού η πίστα είχε πλέον τις κατάλληλες γι’ αυτό προϋποθέσεις.
Τελικός νικητής όπως προείπαμε ο Nίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος άρπαξε την pole position από τον team mate του και τον Γουέμπερ στον τελευταίο γύρο του και ενώ ο χρόνος της διαδικασίας είχε λήξει. Ο Φέτελ που πέρασε τελευταίος τη γραμμή τερματισμού δεν κατάφερε να απαντήσει στον χρόνο του Ρόσμπεργκ, κατάφερε όμως στην τελευταία του προσπάθεια να βρεθεί εμπρός από τον team mate του. Αξίζει να σημειώσουμε πως αυτή ήταν η Τρίτη συνεχόμενη pole position για τον Γερμανό οδηγός της Mercedes.
Η τελική κατάταξη των χρονομετρημένων δοκιμών του Γκραν Πρι Μονακό
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
1. Nico Rosberg Mercedes 1m13.876s
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m13.967s + 0.091s
3. Sebastian Vettel Red Bull 1m13.980s + 0.104s
4. Mark Webber Red Bull 1m14.181s + 0.305s
5. Kimi Raikkonen Lotus 1m14.822s + 0.946s
6. Fernando Alonso Ferrari 1m14.824s + 0.948s
7. Sergio Perez McLaren 1m15.138s + 1.262s
8. Adrian Sutil Force India 1m15.383s + 1.507s
9. Jenson Button McLaren 1m15.647s + 1.771s
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m15.703s + 1.827s
11. Nico Hulkenberg Sauber 1m18.331s + 2.343s
12. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1m18.344s + 2.356s
13. Romain Grosjean Lotus 1m18.603s + 2.615s
14. Valtteri Bottas Williams 1m19.077s + 3.089s
15. Giedo van der Garde Caterham 1m19.408s + 3.420s
16. Pastor Maldonado Williams 1m21.688s + 5.700s
17. Paul di Resta Force India 1m26.322s + 2.870s
18. Charles Pic Caterham 1m26.633s + 3.181s
19. Esteban Gutierrez Sauber 1m26.917s + 3.465s
20. Max Chilton Marussia 1m27.303s + 3.851s
21. Jules Bianchi Marussia
22. Felipe Massa Ferrari