Site icon NewsIT
11:30 | 25.03.23

Η μεγάλη έρευνα για το Eurobasket και τα 270εκ. ευρώ του οικονομικού αντίκτυπου της διοργάνωσης στις πόλεις που το φιλοξένησαν

Η μεγάλη έρευνα για το Eurobasket και τα 270εκ. ευρώ του οικονομικού αντίκτυπου της διοργάνωσης στις πόλεις που το φιλοξένησαν

Basketball - EuroBasket Championship - Round of 16 - Greece v Czech Republic - Mercedes-Benz Arena, Berlin, Germany - September 11, 2022 Greece's Giannis Antetokounmpo reacts REUTERS/Annegret Hilse

Newsit Newsroom

Μετά το τέλος του Eurobasket 2022, η FIBA Europe σε συνεργασία με εταιρία Nielsen, έκανε μία μελέτη για τον αντίκτυπο που είχε η διοργάνωση στα social media, αλλά και στις πέντε πόλεις που την φιλοξένησαν.

Τα ευρήματα, είναι εξαιρετικά εντυπωσιακά κι έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες ερευνητικές φόρμουλες αποδεικνύεται ότι η διοργάνωση του Eurobasket είναι πολύ επωφελής για την οικοδέσποινες πόλεις… Οχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά σε διαφορετικούς τομείς που βοηθούν τις πόλεις να προκαλέσουν το ενδιαφέρον.

Συγκεκριμένα:

  • Περισσότεροι από 303 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν περιεχόμενο του Ευρωμπάσκετ μέσα από τους αποκλειστικούς φορείς περιεχομένου ανά τον κόσμο. Ως αποτέλεσμα ήρθαν τα 4.2 δισεκατομμύρια impressions που μετρήθηκαν στα σόσιαλ μίντια.
  • 30 εκ. άνθρωποι παρακολούθησαν τον ημιτελικό αγώνα της Γερμανίας με την Ισπανία, που αποδείχτηκε ως το δημοφιλέστερο παιχνίδι του Ευρωμπάσκετ.
  • Μετρήθηκαν 971 εκ. θεάσεις των βίντεο που δημοσιεύτηκαν online, και το 45% συνέβη σε κανάλια της FIBA.
  • Τα Τοπ 3 ποστς βάσει των impressions που μέτρησαν:
  • Το 46% των impressions καταγράφηκε στο instagram και το 30% στο Twitter…
  • Κατά τη διάρκεια του Ευρωμπάσκετ, μετρήθηκαν 2.6 εκ. χρήστες που επισκέφθηκαν το επίσημο σάιτ του Ευρωμπάσκετ με 7.1εκ. επισκέψεις, 21.5 εκ. page views με μέση διάρκεια ανά επίσκεψη 4.4 λεπτά.
  • Εδώ η Ελλάδα κατέχει μία πρωτιά, καθώς ήταν η χώρα με τους περισσότερους χρήστες που επισκέφθηκαν το επίσημο σάιτ του Ευρωμπάσκετ (720.860). Δεύτερη ήταν η Λιθουανία και τρίτη Ισπανία (σελ 25στο study). Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι στην 5η θέση βρέθηκαν οι ΗΠΑ με 484,390 χρήστες).

Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, η εταιρία που εκτέλεσε τη μελέτη, επιχείρησε όχι μόνο την digital επιρροή που άσκησε η διοργάνωση, αλλά και την κοινωνική. Ετσι, μέσα από έρευνα που διεξήχθη με τη συμμετοχή 1582 κατοίκων των χωρών που φιλοξένησαν όμιλο Ευρωμπάσκετ και 603 ξένων επισκεπτών, το αποτέλεσμα έδειξε ότι:

Στην ερώτηση:

Κατά πόσο συμφωνείτε ότι το Ευρωμπάσκετ πρόσθεσε ένα επιπλέον θέλγητρο στην πόλη που φιλοξένησε όμιλο, οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 90% σύμφωνοι

Αλλοδαποί επισκέπτες: 80%

Στην ερώτηση:

Κατά πόσο συμφωνείτε ότι το Ευρωμπάσκετ ενδυνάμωσε τη φήμη της πόλης που φιλοξένησε όμιλο, ως μία κοσμοπολίτικη πόλη, οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 81% σύμφωνοι

Αλλοδαποί επισκέπτες: 69%

Στην ερώτηση:

Κατά πόσο συμφωνείτε ότι η πόλη που φιλοξένησε όμιλο, έγινε πιο ελκυστική ως τουριστικός προορισμός για διακοπές ή για μία σαββατοκυριακάτικη εξόρμηση οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 49% σύμφωνοι

Αλλοδαποί επισκέπτες: 64%

Στην ερώτηση:

Κατά πόσο συμφωνείτε ότι η πόλη που φιλοξένησε όμιλο του Ευρωμπάσκετ βελτίωσε την άποψη που είχατε για αυτή, οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 54% σύμφωνοι

Αλλοδαποί επισκέπτες: 59%

Η συνολική οικονομική επίδραση του Ευρωμπάσκετ στις πόλεις που φιλοξένησαν όμιλο ήταν συνολικά 270 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 62% των επισκεπτών στις πόλεις παραδέχθηκαν ότι θα συστήσουν μία επίσκεψη στις συγκεκριμένες πόλεις στους φίλους και την οικογένειά τους. 

Η οικονομική επίδραση ανά πόλη:

Βερολίνο: 83 εκ. ευρώ

Κολωνία: 63 εκ. ευρώ

Πράγα: 54 εκ. ευρώ

Μιλάνο: 45 εκ. ευρώ

Τιφλίδα: 25 εκ. ευρώ

Ο επίσημος αριθμός των ανθρώπων που παρακολούθησαν τους αγώνες δια ζώσης ήταν: 651,400, εκ των οποίων 237,923 ήταν μοναδικοί επισκέπτες.

Από αυτούς:

54% ήταν από την ίδια χώρα που φιλοξενούσε τον όμιλο του Ευρωμπάσκετ

28% ήταν από τις ίδιες πόλεις

18% από τον υπόλοιπο κόσμο

Το 62% όλων αυτών θα συνέστηνε την πόλη ως ιδανικό τουριστικό προορισμό. Το 67% δήλωσε ότι πολύ πιθανά θα επέστρεφε για μία επίσκεψη στην ίδια πόλη.

Επίσης:

Περισσότεροι από 170 χιλιάδες θεατές που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι των πόλων που φιλo ξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ, ταξίδεψαν στις πόλεις του Ευρωμπάσκετ για να παρακολουθήσουν τους αγώνες.

Το 40% αυτών ήταν μικρότεροι από 30 ετών.

Σχετικά με την ανθρωπογεωγραφία των επισκεπτών:

41% ήταν μεταξύ 16-29 ετών

45% ήταν μεταξύ 30-49 ετών

14% ήταν +50 ετών

74% ήταν άντρες

26% ήταν γυναίκες

Σχεδόν των 50% των επισκεπτών παίζουν μπάσκετ σε μία πιο μόνιμη βάση, κυρίως με φίλους, ή σε ομάδες.

Το 94% των επισκεπτών απάντησε ότι το βασικό κίνητρο για το ταξίδι τους ήταν η διοργάνωση του Ευρωμπάσκετ.

Μάλιστα, το 77% των επισκεπτών, είχαν ταξιδέψει και στο παρελθόν στην ίδια πόλη.

Οι 237,923 μοναδικοί επισκέπτες των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ ξόδεψαν, δημιουργώντας έναν οικονομικό αντίκτυπο, 39,58 εκ. ευρώ.

Αναλυτικά:

Διαμονή: 14,306,000 εκ.

Εστίαση (εκτός γηπέδου): 6.953,000 εκ.

Εστίαση (εντός γηπέδου): 5,481,000 εκ.

Αγορές: 3,696,000 εκ.

Ταξιδιωτικά έξοδα: 3,071,000 εκ.

Αναμνηστικά: 2,816,000 εκ.

Αλλά έξοδα: 2,094,000 εκ.

Μετακινήσεις εντός της πόλης: 1,167,000 εκ.

Οι επισκέπτες των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ ξόδευαν από 50 μέχρι 85 ευρω την ημέρα.

Στο Βερολίνο καταμετρήθηκαν συνολικά 60 χιλιάδες πληρωμένες νύχτες σε επίπεδο διαμονής.

Τα έξοδα των οργανωτικών επιτροπών κάθε ομίλου ήταν:

Μιλάνο:           2,982,000 εκ.

Πράγα:             3,571,000 εκ.

Τιφλίδα:           2,748,000 εκ.

Κολωνία:         6,317,000 εκ.

Βερολίνο:         7,123,000 εκ.

300 εκ. θεατές παρακολούθησαν τους αγώνες του Ευρωμπάσκετ μέσω τηλεόρασης και streaming. Η Ελλάδα κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση, πίσω από τη Γερμανία και μπροστά από την Τσεχία, όσο και τη Σερβία.

Η ΕΡΤ 1 ήταν το κανάλι με τις περισσότερες ώρες μετάδοσης (92 ώρες 39 λεπτά) και η ΕΡΤ 3 ήταν στην 6η θέση (80 ώρες, 27 λεπτά).

18,132 ήταν οι αναφορές που έγιναν στα ονόματα των πόλων που διοργάνωσαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ, που δημιούργησαν 10.2 εκ ευρώ σε επίπεδο media value.

99.2 εκ. ήταν οι επαφές με post στα social media που ανέφεραν τα ονομάτα των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ, δημιουργώντας 400 χιλιάδες ευρώ σε επίπεδο media value.

Μετά την παρακολούθηση των αγώνων του Ευρωμπάσκετ, τα 2/3 των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι έχουν περισσότερο κίνητρο να ασχοληθούν συνολικά με τα σπορ.

Στην ερώτηση, την οποία απάντησαν 1242 κάτοικοι των πόλων που διοργάνωσαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ:

“Σε πιο επίπεδο συμφωνείτε ότι η διοργάνωση του Ευρωμπάσκετ, μου πρόσφερε, ως κάτοικο της πόλης, αίσθημα περηφάνειας;”

Οι απαντήσεις ήταν:

Πράγα: 92%

Μιλάνο: 88%

Τιφλίδα: 91%

Κολωνία: 92%

Βερολίνο: 76%

Σύνολο: 87%

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version