Τρίτη, 19 Νοε.
17oC Αθήνα

Στη Δραπετσώνα η πίστα για Φόρμουλα 1

Στη Δραπετσώνα η πίστα για Φόρμουλα 1

 Το όνειρο φαίνεται πως μπορεί να γίνει πραγματικότητα και η Ελλάδα να αποκτήσει πίστα Φόρμουλα 1. Τα σενάρια άρχισαν πάλι να φουντώνουν. Ξεκίνησαν από τις δηλώσεις του Μπέρνι Εκλεστόουν, του αφεντικού της Φόρμουλα 1 και τώρα τη σκυτάλη πήρε η οικονομική γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται πως αναζητείται επενδυτής για να γίνει η πίστα στη Δραπετσώνα αυτή τη φορά. η οποία προκρίνεται ύστερα από περιηγήσεις στην Αχαϊα και τη Βοιωτία .

Σημαντική ένδειξη αποτελεί η κατοχύρωση πρόσφατα από τη διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος των εμπορικών δικαιωμάτων της ονομασίας «Μεσογειακό Γκραν Πρι», που παραπέμπει άμεσα στη διοργάνωση αγώνα στη Μεσόγειο και δη σε παραθαλάσσιο μέρος. Ηδη σήμερα διοργανώνονται αγώνες σε μεσογειακές χώρες (Ισπανία, Ιταλία).

Η δημιουργία της πίστας στη Δραπετσώνα είχε αναγγελθεί εδώ και αρκετά χρόνια με στόχο να αναβαθμιστεί ολόκληρη η περιοχή. Για το λόγο αυτό συστάθηκε, όπως αναφέρει ο ιστότοπος imerisia.gr η εταιρεία Dielpis Formula 1 η οποία είχε παρουσιάσει σχέδια για μια επένδυση που θα ξεπερνούσε τα 800 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα παλαιότερα σχέδια για την ανάπλαση, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν:

• 2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5 αστέρων

• Λιμένα ιδιωτικών σκαφών

• Πολυχώρους εμπορικής χρήσεως

• Συνεδριακούς χώρους

• Θεατρικές σκηνές

• Χοροθέατρα

• Χώρους έκθεσης έργων τέχνης

• Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας

• Οργανωμένος Χώρος πρασίνου

• Οργανωμένους χώρους στάθμευσης

• Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες

• Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημερών το χρόνο

• Υδροδιάδρομο υδροπλάνων (σύνδεση Πειραιά με νησιά και λίμνες)

• Ελικοδρόμια κ.α.

2. Τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Deloitte.

Με βάση αυτήν την μελέτη εκτιμάται ότι:

Το συνολικό κόστος κατασκευής του αναπτυξιακού αυτού σχεδιασμού ανέρχεται στο ποσό των 680.450.000€. Το 25% από το συνολικό ποσό θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο.

Κατά η διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους.

Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα. Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.

Οι αγώνες F1, θα μπορούν γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί. Ο αριθμός των θεατών εκτιμάται ότι θα φτάνει τους 120.000 θεατές. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70% υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700 στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως Shanghai, Monte Carlo, Σεβίλλη, Abu Dhabi κ.α.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κυπριακό: Τουρκική φόρμουλα για συνομιλίες – εξπρές και 5μερή διάσκεψη

Συνέχεια στην αγωνία για τον Μίκαελ Σουμάχερ – Eπικοινωνεί αλλά κανείς δεν γνωρίζει αν θα συνέλθει τελείως

Πουλήθηκε σε κοινοπραξία επενδυτών η Caterham

Αθλητικά Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε