Η ονομαστική ισχύς ενός κινητήρα είναι κάτι πολύ σχετικό, ως νούμερο. Ανάλογα με τη φροντίδα, τη χρήση και τα χρόνια που περνούν, μπορεί να μειωθεί, ακόμα και κάτω από το μισό! Ας δούμε όμως γιατί συμβαίνει αυτό.
Σε αντίθεση με τη λαϊκή σοφία, ο χρόνος δεν αποτελεί σε όλες τις περιπτώσεις τον καλύτερο γιατρό. Για την ακρίβεια, από μηχανολογικής απόψεως, ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Ακόμα και στην περίπτωση που κάποιος επιλέξει να διατηρήσει το αυτοκίνητό του σε ακινησία, δεν πρόκειται να σταματήσει τη φθορά του κινητήρα του.
Πρακτικά μπορούμε να απαριθμήσουμε μία σειρά από λόγους για τους οποίους μία μονάδα εσωτερικής καύσης επιβαρύνεται με τον καιρό, με αποτέλεσμα να απωλέσει μέρος της παραγόμενης ισχύος. Το φαινόμενο αυτό γίνεται κατά κανόνα πιο αισθητό σε κινητήρες παλαιότερης τεχνολογίας. Η πρόοδος της μεταλλουργίας, της μηχανολογίας αλλά και των ηλεκτρονικών, βελτιώνουν σε ένα βαθμό την απόδοση και τη διάρκεια ζωής.