Με την ανεργία στην Ευρώπη να αυξάνεται και τη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά να μειώνεται, ο Carlos Ghosn δεν βλέπει τίποτα που να μπορεί να ξαναφέρει άμεσα την ανάπτυξη στην αγορά αυτοκινήτου. «Στην καλύτερη περίπτωση, το ’14 και το ’15 η ευρωπαϊκή αγορά θα κινηθεί στο ίδιο επίπεδο. Είναι πολύ πιθανό όμως να δούμε και περαιτέρω ύφεση, ίσως βέβαια όχι τόσο βίαιη και απότομη όπως τα προηγούμενα χρόνια».
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων το 2012 στην Ευρώπη ήταν οι χαμηλότερες της τελευταίας 20ετίας, και ο Ghosn έχει προετοιμάσει την εταιρία του για το ενδεχόμενο πολυετούς διατήρησης αντίστοιχων συνθηκών. Η λύση για την επιβίωση των αυτοκινητοβιομηχανιών βρίσκεται στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπου «τα ρεκόρ πωλήσεων θα συνεχίσουν να σπάνε το ένα μετά το άλλο», σύμφωνα με τον Ghosn. «Η αναλογία αυτοκινήτων ανά μονάδα πληθυσμού θα συνεχίσει να αυξάνεται σε Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα. Στην Ευρώπη σήμερα κυκλοφορεί ένα αυτοκίνητο ανά δύο κατοίκους, στη Βραζιλία και τη Ρωσία ένα ανά τέσσερις, ενώ στην Κίνα μόλις ένα ανά 20». Υπάρχουν όμως και άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο που ακόμα δεν έχουν φανερώσει τη δυναμική τους, στη Λατινική Αμερική και τη νοτιοανατολική Ασία.
Η Renault πρόκειται να μειώσει φέτος το εργατικό δυναμικό της στη Γαλλία κατά 17% και να παγώσει τους μισθούς, για να μείνει πιστή στην υπόσχεσή της να μην κλείσει κανένα εργοστάσιο για τα επόμενα τρία χρόνια. Για τον ίδιο λόγο, σε ένα από αυτά θα κατασκευάζεται το Nissan Micra από το 2016. «Σκεφτόμαστε δημιουργικά και κάνουμε τα πάντα για να βγούμε από την κρίση με τις λιγότερες δυνατές απώλειες», δήλωσε ο Carlos Ghosn.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT