Για να είναι πιο ξεκάθαρη η κατάσταση αναφορικά με τις ονομασίες των μοντέλων της, η Audi αποφάσισε τα ζυγά νούμερα των αυτοκινήτων της να είναι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, και τα μονά τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ως εκ τούτου, το Α4 έγινε Α5, βελτιώθηκε σχεδιαστικά να είναι έτοιμο να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία εντός του Οκτωβρίου του 2024.
Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, τετράθυρο sedan και avant με περισσότερο πορτ-μπαγκάζ (ορισμένοι τα θυμούνται ως station wagon), αλλά και σε δυναμικές εκδόσεις S, το νέο Audi A5 είναι πιο ελκυστικό στο μάτι, και διαθέτει πλήρως ψηφιοποιημένα όργανα και χειριστήρια στην καμπίνα, η οποία είναι επενδυμένη με υψηλής ποιότητας υλικά.
Μεγαλύτερα και με νέα σχεδιαστικά στοιχεία
Ελαφρώς μεγαλύτερα σε διαστάσεις, σε μήκος και πλάτος, με κουπέ φιλοσοφία σχεδίασης, διαθέτουν μακρύ μεταξόνιο, μεγάλους τροχούς και πέμπτη πόρτα, η οποία ανοίγει ενιαία με το πίσω παρμπρίζ και το μέγεθός της διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, στην έκδοση Sedan. Από την άλλη, η έκδοση Avant φέρει μια ενσωματωμένη αεροτομή οροφής που εκτείνεται στο επίπεδο πίσω παρμπρίζ, με τις κεκλιμένες κολόνες D να τονίζουν την πλευρική όψη του A5 Avant.
Μπροστά κυριαρχεί η φαρδιά και πιο επίπεδη μάσκα Singleframe με τρισδιάστατη κυψελοειδή δομή και οι λεπτοί προβολείς. Πίσω, η τρισδιάστατη φωτεινή λωρίδα το κάνει πιο εντυπωσιακό, μαζί με τον σκούρο διαχύτη και τις ορθογώνιες απολήξεις εξάτμισης.
Τα νέα Audi A5 έχουν ψηφιακά φώτα ημέρας με τεχνολογία LED μπροστά και ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς στο πίσω μέρος που μετατρέπονται σε μια εντυπωσιακή οθόνη. Αυτό επιτρέπει την επικοινωνία Car2X και αυξάνει την ασφάλεια στο δρόμο, ενώ τα δυναμικά εφέ φωτισμού κατά το ξεκλείδωμα και την έξοδο από το όχημα χαρίζουν μιαν άλλη αίσθηση. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα έχουν τρισδιάστατο σχεδιασμό, προσφέροντας τις προαιρετικά διαθέσιμες digital υπογραφές φωτισμού, συνδυάζοντας τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.
Η καμπίνα του Audi A5 έχει ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, είναι ψηφιοποιημένη, ευρύχωρη, με καθαρή διάταξη και οπτική καθαρότητα. Η λεπτή πανοραμική οθόνη Audi MMI με κυρτή σχεδίαση είναι τεχνολογίας OLED. Αποτελείται από το Audi virtual cockpit με οθόνη 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Επίσης, προσφέρεται και Head-up display που έχει εξελιχθεί περαιτέρω σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Για πρώτη φορά, ο οδηγός έχει πλέον τη δυνατότητα να ελέγχει το όχημα και τις λειτουργίες του infotainment μέσω του Head-up display.
Μοτέρ και με υβριδική τεχνολογία
Η οικογένεια Audi A5 Sedan και Avant εφοδιάζεται με ποικιλία κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου με τεχνολογία Mild Hybrid Plus και Sport.
Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης TFSI στο Audi A5 Sedan με ισχύ 204 hp και ροπή 340 Nm είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασία καύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική ως προς την κατανάλωση καυσίμου υπό μερικό φορτίο. Συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και σύστημα κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς.
Επίσης, ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου TDI με ίδια ισχύ 204 hp και ροπή 400 Nm διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με σύστημα quattro ultra. Είναι εξηλεκτρισμένος με τεχνολογία MHEV plus και ενισχύεται περαιτέρω από μία 48 Volt γεννήτρια για ομαλή εκκίνηση του κινητήρα.
Όσον αφορά στην έκδοση S5 Sedan και Avant, φορά κινητήρα V6 TFSI 3.0lt με ισχύ 367 hp και ροπή 550 Nm. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά και συνδυάζεται με εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη S tronic. Ο εξηλεκτρισμένος κινητήρας μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας (48 Volt) οδηγεί σε μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2, έως και 14 γρ./χλμ. Φέρει στάνταρ σπορ διαφορικό quattro με κατανομή ροπής σε συνδυασμό με ρυθμιζόμενο συμπλέκτη τετρακίνησης.
Βελτιώσεις έγιναν και στην ανάρτηση, αλλά και στο σύστημα διεύθυνσης για πιο ακριβή χειρισμό.
Το νέο Α5 έρχεται δυναμικά και σε υβριδικές εκδόσεις.