Η BMW Σειρά 1 επαναπροσδιορίζει την έννοια του value for money, αφού συνδέει άψογα τον πολυτελή χαρακτήρα της μάρκας, την προηγμένη τεχνολογία, την ποιότητα και το οδηγικό DNA BMW με τιμή κάτω από τα 30.000 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση 120.
Οι τιμές των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια έχουν ανοδική πορεία είτε πρόκειται για premium μοντέλα είτε για mainstream. Προς έκπληξη όλων, η BMW Σειρά 1 στην τέταρτη γενιά της έχει αντίθετη άποψη και κράτησε την τιμή σε ικανοποιητικό επίπεδο, διατηρώντας φυσικά όσα χαρακτηριστικά συνοδεύουν την «προπέλα» στο καπό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σχεδιαστικά, η εξωτερική εμφάνιση της νέας BMW Σειρά 1, η οποία κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Λειψίας, δεν έχει κάποια ρηξικέλευθη διαφορά από την προκάτοχό της, ωστόσο η φρέσκια αύρα της τη διαφοροποιεί, ενώ τα νέα στοιχεία προσδίδουν έξτρα δυναμισμό. Το μακρύ καπό είναι εντυπωσιακό και η ανασχεδιασμένη μάσκα, ενώ με το εξοπλιστικό πακέτο M Sport Package της δοκιμής μας, η εμφάνιση γίνεται πιο επιθετική, χάρη στις μεγάλες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα και τις έντονες πλαϊνές ποδιές. Στο πίσω μέρος μια μεγάλη αεροτομή οροφής πίσω και οι πλευρικοί εκτροπείς αέρα δίνουν νεανική χροιά, ενώ ένα τρισδιάστατο στοιχείο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα που συναντάμε στην έκδοση M Sport τονίζουν τη δυναμική προσωπικότητα του premium compact που ξεχωρίζει στο C-Segment.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, η Σειρά 1 έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 42 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 4.361 χλστ., το πλάτος είναι 1.800 χλστ., ενώ και το ύψος αυξήθηκε κατά 25 χλστ., αγγίζοντας τώρα τα 1.495 χλστ.
Η πολυτελής και μοντέρνα αισθητική συνεχίζεται και στο εσωτερικό του βαυαρικού μικρομεσαίου μοντέλου. Η ποιότητα φυσικά ακολουθεί τα πρότυπα της μάρκας, ενώ το εσωτερικό εμφανίζεται αναβαθμισμένο με το digital στοιχείο να κυριαρχεί. Η καμπίνα είναι αρκετά ευρύχωρη και διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα ενισχύουν την πρακτικότητα, η οποία πάντα είναι απαραίτητη σε όποια κατηγορία κι αν ανήκει το αυτοκίνητο της καθημερινότητάς μας. Τα leather-free υλικά της καμπίνας έχουν υπέροχη υφή, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή τους είναι άψογη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display κλέβει δικαίως τις εντυπώσεις. Φαινομενικά μοιάζει σαν μία οθόνη, αλλά το ψηφιακό σύστημα απεικόνισης περιλαμβάνει μία οθόνη πληροφοριών 10,25 ιντσών και μία οθόνη ελέγχου 10,7 ιντσών. Η πιο πρόσφατη έκδοση του iDrive με τη λειτουργία QuickSelect, η οποία βασίζεται στο λειτουργικό BMW 9, προσφέρει έλεγχο μέσω αφής και φωνητικών εντολών για ευκολότερη πλοήγηση στο μενού. Oι φυσικοί διακόπτες, ωστόσο, περιορίζονται γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου και στο τιμόνι, κάτι που δεν προτιμάμε, ειδικά όταν πρόκειται για τον κλιματισμό, όπως συμβαίνει στη Σειρά 1.
Ποιοτική και σύγχρονη αύρα μέσα στην BMW 120, την οποία φροντίζει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός πάνω στις μεταλιζέ επιφάνειες. Ωστόσο, επειδή το ambient lighting πάνω από τους αεραγωγούς είναι έντονo και αντικατoπτρίζεται στους πλαϊνούς καθρέφτες με αποτέλεσμα να ενοχλεί κατά τη διάρκεια της βραδινής οδήγησης, υπάρχει η επιλογή Reduced for night driving (στο Interior Lighting), όπου το φως είναι απαλό και δεν ενοχλεί. Φυσικά, εάν κάποιος δε θέλει καθόλου τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, το απενεργοποιεί. Την ευχάριστη… διαμονή των επιβατών μέσα στην BMW Σειρά 1 ολοκληρώνει το υψηλό επίπεδο άνεσης.
Το μεταξόνιο των 2.670 χλστ. χαρίζει ευρυχωρία για οδηγό και συνοδηγό, αλλά και οι πίσω είναι ευχαριστημένοι με τους χώρους, ειδικά αν δεν προστεθεί τρίτος στο μεσαίο κάθισμα, ο οποίος θα στριμωχτεί και εξαιτίας του ογκώδους κεντρικού τούνελ της μετάδοσης. Οι χώροι δεν είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, όπως ούτε η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ που φτάνει τα 300 λίτρα λόγω της παρουσίας της μπαταρίας του 48V συστήματος κάτω από το δάπεδο.
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και εξαιρετική και μπορείς να την προσαρμόσεις εύκολα στο σωματότυπό σου χάρη στις ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι. Τα κόκκινα μονοκόμματα μπάκετ (ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό) είναι πανέμορφα, άνετα και με πολύ καλή συνολική και πλευρική στήριξη, ενώ νιώθεις ότι σε αγκαλιάζουν όταν οδηγείς. Η εικαστική λεπτομέρεια στα καθίσματα με την ραφή στα χρώματα της Μ και τα φωτιζόμενα σήματα Μ μας ενθουσιάζουν.
Κάτω από το καλλίγραμμο καπό της BMW 120 της δοκιμής βρίσκεται ο εισαγωγικός κινητήρας της γκάμας, δηλαδή, ο γνωστός τρικύλινδρος 1.500άρης των 170 ίππων και 280 Nm ροπής με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt, τούρμπο και διπλό (άμεσο και έμμεσο) σύστημα ψεκασμού. Το mild hybrid σύστημα έχει βοηθητικό ρόλο, δηλαδή χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενισχύοντας το θερμικό κινητήρα στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 20 ίππων και 55 Nm ροπής. Ο 1.500άρης κινητήρας, που συναντάμε και στην BMW X2 και το MINI Countryman C, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων. Η BMW 120, από στάση πιάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 226 χλμ./ώρα.
Η BMW Σειρά 1 είναι μία στιβαρή ποιοτική κατασκευή και αυτό από μόνο του εγγυάται μία εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Στο δρόμο, η 120 δεν πέρασε ούτε στιγμή απαρατήρητη, ειδικά στο εντυπωσιακό χρώμα Frozen Pure Grey του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Όπου και αν την οδηγήσαμε, πραγματικά την ευχαριστηθήκαμε, ιδιαίτερα έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μας την τιμή της!
Ο κινητήρας συνδυάζεται άψογα με το 7τάχυτο Steptronic κιβώτιο, τον βοηθάει να βγάζει τη δύναμη στο δρόμο με τον καλύτερο τρόπο, ενώ εξασφαλίζει ξεκούραστες διαδρομές μέσα στην πόλη, στο ταξίδι, αλλά και στον επαρχιακό δρόμο. Πολλές φορές επιλέξαμε να αλλάζουμε τις σχέσεις μέσω των paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Εάν πατήσετε παρατεταμένα το αριστερό paddle, τότε το κιβώτιο κατεβάζει στη μικρότερη δυνατή σχέση (μπαίνει σε Sport mode) για να μπορεί να πραγματοποιήσει τη μέγιστη επιτάχυνση.
Στην πόλη, η 120 είναι ευκολοδήγητη, αφού οι διαστάσεις της δεν προβληματίζουν. Ο 1.500άρης κινητήρας είναι ελαστικός σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ έχει ροπή από χαμηλά χάρη και στην υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που βοηθάει πολύ στις αστικές μας διαδρομές. Η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) στην έκδοση M Sport Package της δοκιμής μας χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 8 χλστ. Μπορεί η ρύθμισή της να είναι σχετικά σφιχτή, αλλά απορροφά τους περισσότερους κραδασμούς και αρκετές από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Ωστόσο, το M Package και οι 19ρηδες τροχοί με το χαμηλό προφίλ ελαστικών περιορίζουν ως ένα βαθμό το επίπεδο άνεσης, κυρίως, σε πιο βαθιές λακκούβες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Το ταξίδι πίσω από το τιμόνι της 120, φυσικά, είναι ξεκούραστο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, εντούτοις, μέσα στην καμπίνα εισχωρεί ο θόρυβος από το δρόμο, καθώς και ο ήχος από τον τρικύλινδρο κινητήρα, χωρίς, ωστόσο, να ενοχλεί. Το πάτημα είναι σταθερό και η 120 ευθύβολη να καταπίνει απροβλημάτιστη τα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.
Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, η συμπεριφορά της, πλέον προσθιοκίνητης 120, είναι άψογη, ακόμα και στον απαιτητικό ρυθμό. Ακριβής, το μπροστινό σύστημα υπάκουο στις εντολές του οδηγού, η ανάρτηση συνεργάζεται πολύ καλά με το πλαίσιο και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Το τιμόνι παρέχει σωστή πληροφόρηση και ακρίβεια, αν και για τα δικά μας χέρια η στεφάνη είναι αρκετά παχιά. Σε περίπτωση λανθασμένης κρίσης του οδηγού ή ολισθηρού οδοστρώματος, το φαινόμενο της υποστροφής κάνει την εμφάνισή του, αλλά διορθώνεται άμεσα με ελάττωση της ταχύτητας.
Το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και η προβλέψιμη συμπεριφορά σε προκαλεί να ανεβάζεις ρυθμό. Στο Sport mode, το DSC μπορεί να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερο περιθώριο ελευθερίας στις στροφές. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και έχουν καλή αίσθηση.
Σχετικά με την κατανάλωση, οδηγώντας σωστά και στο Eco mode, είδαμε 6,7 λτ./100χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση σε όλα τα περιβάλλοντα και τις συνθήκες κυμάνθηκε από 7,0-7,3 λτ./100χλμ.
Προφανώς και η νέα BMW Σειρά 1 διαθέτει ευρεία γκάμα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης. Στο βασικό εξοπλισμό, περιλαμβάνονται τα Driving Assistant με προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning, Exit Warning και Traffic Sign Recognition και το Parking Assistant με Reversing Assistant. Στην γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού ξεχωρίζουν τα συστήματα, όπως Steering and Lane Control Assist, Automatic Speed Limit Assist, και καθοδήγηση διαδρομής όταν χρησιμοποιείται το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το οποίο ενεργοποιείται εύκολα και λειτουργεί εξαιρετικά, γι’ αυτό και μας συνόδεψε πολλές φορές στις διαδρομές μας.
Εν κατακλείδι, η BMW 120 με τιμή εκκίνησης από 29.410 ευρώ καταφέρνει να σπάσει το κατεστημένο που θέλει τα premium μοντέλα… απλησίαστα. Ωστόσο, η Σειρά 1 ως γνήσια BMW δεν κάνει καμία έκπτωση σε ποιότητα, τεχνολογία και φυσικά σε οδηγική ευχαρίστηση. Το mhev σύστημα κίνησης, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το καλό επίπεδο εξοπλισμού έρχονται για να επιβεβαιώσουν ότι η BMW 120 δεν έχει απλά… άσο στο μανίκι, αλλά ολόκληρη την τράπουλα και τον Τζόκερ για τον ανταγωνισμό!