Τα 2024 ήταν μια χρονιά που οι μεγάλοι όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανιών εμφάνισαν είτε σταθερότητα στις πωλήσεις είτε μείωση, κυρίως λόγω Κίνας, όπως ο όμιλος BMW.
Η οικονομική ύφεση στην Κίνα, που είναι τεράστια αγορά και για το αυτοκίνητο, επηρέασε τις πωλήσεις κορυφαίων ομίλων, με αποτέλεσμα να αναπροσαρμόσουν τους στόχους τους στα μέσα της χρονιάς.
Ένας τέτοιος όμιλος ήταν το BMW Group που εμφάνισε συνολικές παραδόσεις 2.450.804 οχημάτων, που εκτός από το ζήτημα με την Κίνα, αντιμετώπισε καθυστερήσεις που σχετίζονται με το σύστημα φρένων, Integrated Brake System (IBS), γεγονός που συνέβαλε στη μείωση των πωλήσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν το 24,2% των συνολικών πωλήσεων του BMW Group το 2024, με 593.215 ταξινομήσεις, εκ των οποίων 426.594 μονάδες να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που αποτέλεσαν το 17,4% των συνολικών πωλήσεων. Μάλιστα, η αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών το 2024, έναντι του 2023, ήταν +13,5%.
Η BMW πούλησε 368.523 ηλεκτρικά (+11,6%) και MINI ακόμα 56.181 (+24,3%) μονάδες, ενώ πουλήθηκαν και 1.890 ηλεκτρικές Rolls-Royce (+479,6%).
Συνολικά η μάρκα BMW παρέδωσε 2.200.177 οχήματα στους πελάτες το 2024 (-2,3%). Στην Ευρώπη αύξησε το μερίδιο αγοράς της, όπως και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ στην Κίνα είχε πτώση.
Η M GmbH κατέγραψε 206.582 πωλήσεις (+2,1%) και επιτυγχάνοντας νέο ιστορικό υψηλό, ενώ η μάρκα MINI που ανανέωσε πλήρως τη γκάμα των μοντέλων της το περασμένο έτος, κατέγραψε πωλήσεις 244.915 μονάδων παγκοσμίως (-17,1%). Ωστόσο, το τέταρτο τρίμηνο του 2024, η MINI σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις ηλεκτρικών σε σύγκριση με το 2023, με 29.698 μονάδες.
Καταλήγοντας, οι πωλήσεις της Rolls – Royce ανήλθαν στις 5.712 μονάδες (-5,3%) και της BMW Motorrad σε 210.408 μοτοσυκλέτες και σκούτερ (+0,6%), σημειώνοντας μία ακόμα χρονιά ρεκόρ.