Site icon NewsIT
13:29 | 31.01.25

BMW: Η νέα iX βγάζει 700 χλμ. αυτονομίας

BMW: Η νέα iX βγάζει 700 χλμ. αυτονομίας
Δημήτρης Μπαλής

Τετρακίνητη, με τρεις εκδόσεις ισχύος 408,  544 και 659 ίππων και νέες μπαταρίες

Νέα σε όλα της θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η BMW iX που μόλις παρουσιάστηκε.

Μπορεί να έχουν περάσει δύο χρόνια από την πρώτη έκδοση, ωστόσο οι τεχνολογικές εξελίξεις επιτάσσουν πιο σύντομες αλλαγές.

Ετσι έχουμε τους μηχανικούς της γερμανικής μάρκας να δίνουν τα ρέστα τους στη βελτίωση των ηλεκτρικών μοτέρ, προσθέτοντας πολλή ισχύ, στην αναβάθμιση των μπαταριών σε ενεργειακή χωρητικότητα για μεγαλύτερη εμβέλεια και βέβαια στην αισθητική προσέγγιση έκαναν σπουδαία δουλειά.

Η νέα BMW iX εκμεταλλεύεται την αποτελεσματικότητα του πακέτου μέτρων και τεχνολογιών BMW EfficientDynamics. Η συνεχής πρόοδος στα ηλεκτρονικά ισχύος και οι βελτιώσεις στα ρουλεμάν των τροχών και τα ελαστικά έχουν οδηγήσει σε βελτίωση της κατανάλωσης σε ποσοστό άνω του 8%, που μεταφράζεται σε αύξηση της αυτονομίας κατά περίπου 60 χιλιόμετρα.

Το μοντέλο θα προσφέρεται, από την άνοιξη του 2025, σε εκδόσεις BMW iX xDrive45, BMW iX xDrive60 και BMW iX M70 xDrive και θα κατασκευάζεται στο Ντινγκόλφινγκ, το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής του BMW Group στην Ευρώπη.

Σχεδιαστικά ξεχωρίζει η επανασχεδιασμένη μάσκα BMW με φιλιγκράν πλαίσιο και μια δομή από κάθετες και διαγώνιες γραμμές στο εσωτερικό της, ενώ προαιρετικά υπάρχει η μάσκα νεφρών BMW Iconic Glow με φωτισμό περιγράμματος. 

Οι προβολείς LED έχουν επίσης επανασχεδιαστεί με κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας, έχουν λειτουργία φώτων στροφής και προστέθηκαν νέα φώτα πόλης. Υπάρχει και πακέτο M Sport, με τονισμένες λεπτομέρειες.

Ολες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Η νέα BMW iX xDrive45 αποδίδει, πλέον, 300 kW/408 hp (+60 kW/82 hp), επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα. Η BMW iX xDrive60 φτάνει τα 400 kW/544 hp (+15 kW/21 hp), επιταχύνοντας σε 4,6 δευτερόλεπτα. Και οι δύο εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Η δε BMW iX M70 xDrive αποδίδει επιπλέον 30 kW/40 hp, φτάνοντας έως και τα 485 kW/659 hp στο My Mode Sport. Επιταχύνει σε 3,8 δευτερόλεπτα και με τη μέθοδο «1-foot rollout » σε 3,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία υψηλής τάσης στην BMW iX xDrive45 είναι χωρητικότητας 94,8 kWh, της BMW iX xDrive60 είναι 109,1 kWh και της BMW iX M70 xDrive φτάνει τις 108,9 kWh. Η αύξηση της χωρητικότητας των μπαταριών, μαζί με άλλες βελτιώσεις, αποφέρουν περισσότερη αυτονομία που κυμαίνεται από 490 – 602 χλμ. στην πρώτη έκδοση, 563 – 701 χλμ. στη δεύτερη και 521 – 600 χλμ. στην τρίτη έκδοση.

Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας κατά την οδήγηση, ενώ η λειτουργία MAX RANGE μπορεί επίσης να αυξήσει την υπολειπόμενη αυτονομία μέχρι την επόμενη στάση φόρτισης έως και 25%.

Ως προς τη φόρτιση, η BMW iX xDrive45 επιτρέπει τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα με αυξημένη ισχύ 175 kW, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης για τις άλλες δύο εκδόσεις του μοντέλου φτάνει τα 195 kW.

Η νέα ρύθμιση πλαισίου και ανάρτησης της BMW iX έχει πραγματοποιηθεί με γνώμονα την αυξημένη απόδοση του συστήματος κίνησης και την διαφορετική κατανομή του βάρους που προκύπτει από την βελτιστοποιημένη τεχνολογία των μπαταριών. Στην ανάρτηση, περιλαμβάνει έναν μπροστινό άξονα με διπλά ψαλίδια και έναν πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, καθώς και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασισμού. Η νέα BMW iX M70 xDrive διαθέτει επίσης προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου του ύψους της ανάρτησης και στους δύο άξονες με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ειδική ρύθμιση M και ειδικές αντιστρεπτικές δοκούς M, Integral Active Steering και σπορ σύστημα πέδησης με κόκκινες δαγκάνες φρένων. Ο βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων του μοντέλου περιλαμβάνει πλέον και το HDC (Hill Descent Control) καθώς και τη δυνατότητα απενεργοποίησης του DSC (Dynamic Stability Control).

Καταλήγοντας, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και Highway Assistant με λειτουργικότητα Επιπέδου 2+, που μπορεί να αναλάβει το τιμόνι σε αυτοκινητόδρομους δύο κατευθύνσεων με φυσικά διαχωρισμένες λωρίδες και ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα.

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version