Driveit

BMW: Πάνω από 40 νέα και ανανεωμένα μοντέλα έως το 2027

Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της NEUE KLASSE, η νέα BMW iX3 θα κάνει την αρχή

Ποτέ άλλοτε στην ιστορία της BMW δεν έχουν επενδύσει τόσο εκτεταμένα στο μέλλον της, ανέφεραν στελέχη της γερμανικής εταιρείας κατά την παρουσίαση του απολογισμό του 2024 αλλά και των προοπτικών για τα επόμενα χρόνια.

Το οικονομικό έτος 2025 έχει ξεκινήσει με σαφή δέσμευση για ανάπτυξη, με μικρή αύξηση στους όγκους πωλήσεων, μείωση των δαπανών και ισχυρές ελεύθερες ταμειακές ροές. 

Το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου παραγωγής της NEUE KLASSE, η νέα BMW iX3, στα τέλη του 2025, θα ανάψει το πράσινο φως για την κυκλοφορία περισσότερων από 40 νέων και ανανεωμένων μοντέλων στην αγορά μέχρι το 2027, έχοντας όλες τις παραλλαγές συστημάτων μετάδοσης κίνησης και καλύπτοντας όλες τις κατηγορίες.

Μάλιστα, τα νέα αυτά μοντέλα θα διαθέτουν συστάδες μελλοντικών τεχνολογιών, που θα επεκταθούν σταδιακά σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο με το λανσάρισμα της NEUE KLASSE.

BMW Group diesel HVO 100
Ανανεώσιμα καύσιμα και από το εργοστάσιο

Εκτενές χαρτοφυλάκιο συστημάτων μετάδοσης κίνησης

Μπορεί η στροφή στην ηλεκτροκίνηση να είναι δεδομένη, ωστόσο οι πολύ αποδοτικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης, που παραμένουν περιζήτητοι σε παγκόσμιο επίπεδο, θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Μόνο πέρυσι, η εταιρεία παρουσίασε περισσότερα από 15 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που καταναλώνουν ανανεώσιμα καύσιμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε CO2, για λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Οσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα (BEV), ο όμιλος διαθέτει πάνω από 15 επιλογές σε όλες τις μάρκες του. Το 2024, το BMW Group σημείωσε σημαντική αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις BEV, φτάνοντας τις 426.536 μονάδες (+13,5%), με το μερίδιο πωλήσεων να ξεπερνά το 17%. Στη MINI, περίπου το ένα στα τέσσερα οχήματα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ στη Rolls-Royce είναι ήδη το ένα στα τρία.

Τα plug  in υβριδικά οχήματα (PHEV) που προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα, και συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2, παραμένουν σημαντικά. Σημειώνεται ότι το 2024 παραδόθηκαν σχεδόν 600.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα (PHEV και BEV) κάτι που σημαίνει ότι ένα στα τέσσερα οχήματα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτροκίνητο.

Ρεκόρ παραδόσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Η εταιρεία θα επιτύχει δύο σημαντικά ορόσημα το 2025: πρώτον, την κυκλοφορία 3 εκατομμυρίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δρόμους από το λανσάρισμα των BMW i3 και BMW i8, και δεύτερον 1,5 εκατομμύριο παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στους πελάτες.

Το πρώτο όχημα παραγωγής με υδρογόνο θα κυκλοφορήσει το 2028

Το BMW Group, σε συνεργασία με την Toyota Motor Corporation θα συνεργαστούν πάνω στην εξέλιξη του συστήματος κίνησης, ειδικά προσαρμοσμένο σε κάθε μάρκα, με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και το 2028 θα λανσαριστεί το πρώτο μοντέλο στην αγορά.

Στα τέλη του 2025 η νέα BMW iX 3

Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της νέας γενιάς μοντέλων NEUE KLASSE της BMW θα ονομάζεται BMW iX 3, θα είναι ηλεκτρική και θα παράγεται από τα τέλη του 2025 στο εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν στην Ουγγαρία. Αυτό είναι το πρώτο εργοστάσιο στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group που θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Με την BMW iX3 ξεκινά μία περίοδος με πάνω από 40 λανσαρίσματα μοντέλων μέχρι το 2027, με διάφορες παραλλαγές συστημάτων κίνησης

BMW Dynamic Performance Control

Νέο ψηφιακό νευρικό σύστημα για οχήματα

Για την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη και της οδήγησης, το BMW Group έχει προχωρήσει σε πλήρη ανασχεδίαση των εξαρτημάτων, της λειτουργικότητας και της συνδεσιμότητας των οχημάτων που ελέγχονται από υπολογιστή – «Software-Defined Vehicle». Το αποτέλεσμα είναι ένα πλήρως ανανεωμένο ψηφιακό νευρικό σύστημα, και με αυτό τον τρόπο μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πάνω από 20 φορές περισσότερη υπολογιστική ισχύ μέσα στο όχημα. Αυτό εξασφαλίζει ήδη ότι οι ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου θα είναι σε θέση να υποστηρίξουν μελλοντικές αναβαθμίσεις λογισμικού και λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένων χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).

Οι νέες καινοτομίες μπορούν να ενσωματώνονται στο όχημα πολύ ταχύτερα μέσω over-the-air αναβαθμίσεων, εξασφαλίζοντας ότι αυτό παραμένει ενημερωμένο, ακόμα και όταν η επόμενη γενιά του μοντέλου έχει ήδη κυκλοφορήσει. 

Αναβάθμιση της οδηγικής εμπειρίας

Δέκα φορές μεγαλύτερη ταχύτητα έναντι των προηγούμενων συστημάτων, αποκλειστική εξέλιξη στους κόλπους της εταιρείας, μέγιστη ενσωμάτωση –

Με το «Heart of Joy» και το νέο «BMW Dynamic Performance Control», η νέα ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου, που θα χρησιμοποιείται σε όλες τις μελλοντικές αμιγώς ηλεκτρικές BMW, συνδυάζει τις λειτουργίες του συστήματος μετάδοσης κίνησης με αυτές της δυναμικής οδήγησης. Ο ενσωματωμένος έλεγχος των συστημάτων κίνησης, πέδησης και ανάκτησης ενέργειας βελτιώνει την αποδοτικότητα σε σημαντικό βαθμό: Στο 98% των οδηγικών συνθηκών, η παρέμβαση του συμβατικού φρένου δεν είναι απαραίτητη, καθώς η ισχύς πέδησης από την ανάκτηση είναι επαρκής, που σημαίνει ότι το «Heart of Joy» αυξάνει τη συνολική απόδοση κατά 25%.

BMW Panoramic iDrive

Το νέο BMW Panoramic iDrive

Ξεκινώντας από τη νέα BMW iX3, η εταιρεία κάνει το επόμενο βήμα εισάγοντας μια ολοκαίνουργια οθόνη και ένα νέο, εξαιρετικά έξυπνο λειτουργικό σύστημα. Στόχος είναι να επαναδιατυπωθεί η φιλοσοφία της μάρκας «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο» με το βλέμμα στο μέλλον. 

Με το «BMW Panoramic iDrive», η κεντρική διεπαφή που συνδέει τον οδηγό με το όχημα ανασχεδιάζεται πλήρως. Στην καρδιά αυτού του καινοτόμου συστήματος βρίσκεται το BMW Panoramic Vision, μια νέα φιλοσοφία που προβάλλει περιεχόμενο σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Αυτό συμπληρώνεται από τρία επιπλέον στοιχεία: το BMW 3D head-up display, την κεντρική οθόνη και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Ο χειρισμός του συστήματος μπορεί να γίνει είτε μέσω αφής είτε με φωνητικές εντολές μέσω του BMW Intelligent Personal Assistant, που αναβαθμίζεται μέσω ενός Large Language Model (LLM).

Η έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive

Η 6η γενιά της τεχνολογίας eDrive στα ηλεκτρικά μοντέλα της NEUE KLASSE, περιλαμβάνει τρία βασικά αναβαθμισμένα στοιχεία: τη μπαταρία υψηλής τάσης, τον ηλεκτροκινητήρα και το «BMW Energy Master», που λειτουργεί ως κεντρική μονάδα ελέγχου για ολόκληρο το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. 

Στο μέλλον, το BMW Group θα χρησιμοποιεί κυλινδρικές κυψέλες σε συνδυασμό με ένα σύστημα 800 volt για τις μπαταρίες υψηλής τάσης, με αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας κατά 20%, ταχύτερη φόρτιση κατά 30% και τουλάχιστον 30% μεγαλύτερη αυτονομία. Οι κυλινδρικές κυψέλες θα ενσωματώνονται απευθείας στο περίβλημα της μπαταρίας και το BMW Group επιδιώκει να μειώσει το κόστος των μπαταριών υψηλής τάσης από 40 έως 50%.

Το eDrive χρησιμοποιεί σύγχρονους, μόνιμα διεγερμένους, ηλεκτροκινητήρες συνεχούς ρεύματος. Τα οχήματα με xDrive προσφέρουν την επιλογή ασύγχρονων κινητήρων (ASM) τοποθετημένων στον μπροστινό άξονα, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας κατά 40% και του βάρους κατά 10%. Στο μέλλον, οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε μοντέλα με έναν, δύο, τρεις ή τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

 

 

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα
Jeep: Από 34.490 το νέο Avenger 4xe
Η ισχυρότερη έκδοση του Avenger αποδίδει 145 ίππους, με συνδυασμό ενός θερμικού κινητήρα και δύο ηλεκτρικών
Jeep Avenger 4xe