Η κατασκευή οχημάτων προ-παραγωγής θα ξεκινήσει φέτος το καλοκαίρι
Στην παραγωγή θα έρθει το 2026 η NEUE KLASSE, της BMW, που όπως φαίνεται από το όνομά της θα είναι μια νέα κλάση για τη μάρκα.
Ήταν να επισκεφτώ το Μόναχο για να δω και να μάθω περισσότερα, όμως η απεργία στο αεροδρόμιο του Μονάχου στις 27 Φεβρουαρίου, μου στέρησε την ευκαιρία να γνωρίζω περισσότερα.
Έμαθα, όμως και σας στα μεταφέρω, καθώς το εργοστάσιο του ομίλου BMW στο Μόναχο προετοιμάζεται εν όψει του λανσαρίσματος της NEUE KLASSE το καλοκαίρι του 2026. Μάλιστα, το υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Μόναχο θα χαρακτηρίζεται από ευελιξία, καινοτομία και, πάνω απ’ όλα, αποδοτικότητα, και από το 2027 θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Με τη NEUE KLASSE η BMW θα εστιάσει σε μία μόνο παραλλαγή συστήματος κίνησης, ώστε να περιορίσει όχι μόνο τα στάδια παραγωγής αλλά και τον αριθμό των εξαρτημάτων – με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις καλωδιώσεις, οι οποίες διέφεραν έως τώρα ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα, καθιστώντας πολύπλοκη την εγκατάστασή τους.
Τα πρώτα οχήματα προ-παραγωγής θα κατασκευαστούν πριν από το τέλος του έτους στο πιλοτικό εργοστάσιο του Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) του ομίλου BMW, με την υποστήριξη της ομάδας παραγωγής του εργοστασίου του Μονάχου.
Πάντως, επειδή η υιοθέτηση της ηλεκτρικής κινητικότητας δεν ακολουθεί γραμμική πορεία και προχωρά με διαφορετικούς ρυθμούς, η εταιρεία έχει επενδύσει στην αρχή των «ευέλικτων εργοστασίων», τα οποία είναι ικανά να κατασκευάζουν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς και με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Έναν ακόμα τομέα στον οποίο δίνει βαρύτητα ο όμιλος BMW, είναι η κατάρτιση των εργαζομένων. Μόνο πέρυσι, σχεδόν 25.000 εργαζόμενοι ολοκλήρωσαν την εκπαίδευσή τους στην ηλεκτρική κινητικότητα. Το εργοστάσιο του Μονάχου διεξάγει αυτή τη στιγμή το τρίτο σεμινάριο επιμόρφωσης για βιομηχανικούς ηλεκτρολόγους, σε συνεργασία με το Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο.
Καταλήγοντας, τα τελευταία χρόνια, έχουν δημιουργηθεί περίπου 5.500 θέσεις εργασίας σε ολόκληρο το δίκτυο παραγωγής του ομίλου BMW τόσο για την τρέχουσα όσο και για την επόμενη γενιά e-drives. Πάνω από το 75% αυτών των θέσεων καλύφθηκαν μέσω εσωτερικής αναδιοργάνωσης.