Μπορεί τα ηλεκτρικά μοντέλα να μην επιδοτούνται σε αρκετές χώρες, όχι όμως και στην Ελλάδα, εντούτοις οι πωλήσεις του γερμανικού ομίλου BMW παρουσιάζουν θετικό πρόσημο.
Είναι αλήθεια ότι η βιομηχανία αυτοκίνητου δέχεται λίγη πίεση, όσον αφορά τις πωλήσεις, παγκοσμίως και στην Ευρώπη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στη γηραιά ήπειρο, που μας αφορά περισσότερο, το 8μηνο οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ήταν στο +1,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με περίπου 7,2 εκατ. μονάδες. Σε αυτό το περιβάλλον, τα ηλεκτρικά μοντέλα κατέχουν το 12,6%.
Το επισημαίνω αυτό διότι οι περισσότερες χώρες έχουν σταματήσει τις επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού, σε αντίθεση με τη χώρα μας που συνεχίζει την πολιτική επιδότησης και μάλιστα την έχει αυξήσει.
Ο όμιλος BMW, κατέγραψε μια πολύ μεγάλη αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών, παγκοσμίως, με 294.054 μονάδες και +19,1%, το 9μηνο του 2024. Εξ αυτών, οι 266.151 μονάδες ήταν ηλεκτρικά BMW (+22,6%) και οι 16.536 μονάδες ηλεκτρικά ΜΙΝΙ (+54,3%). Μαζί με τα plug-in hybrid οι πωλήσεις έφτασαν τις 409.122 μονάδες (+6,2%).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σημειώνουμε ότι στην Ευρώπη, η BMW παρέδωσε 577.803 οχήματα έως το τέλος Σεπτεμβρίου (+7,6%), έχοντας υψηλή ζήτηση σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Γαλλία, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά ήταν 121.844 μονάδες, με αύξηση +35,8%.
Συνολικά, το BMW Group παρέδωσε 1.754.158 οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce από την αρχή του έτους έως το τέλος Σεπτεμβρίου (-4,5%). Η πτωτική τάση εξηγείται, εν μέρει, από τις διακοπές στις παραδόσεις που σχετίζονται με το σύστημα πέδησης Integrated Braking System (IBS), το οποίο επηρέασε σημαντικά το τρίτο τρίμηνο, αλλά και από το δύσκολο περιβάλλον της αγοράς στην Κίνα.
Όσον αφορά επιμέρους στα ηλεκτρικά μοντέλα, τα μοντέλα BMW iX1 και BMW i4 ήταν τα πιο εμπορικά, ενώ στη BMW M GmbH ήταν τα μοντέλα BMW M2 και BMW M3 Touring.
Η δε Rolls-Royce παρέδωσε 3.970 αυτοκίνητα εμφανίζοντας πτώση πωλήσεων κατά -12,8%, ενώ ελαφρά μείωση (-0,9%) είχε και η BMW Motorrad με 163.436 μοτοσικλέτες και scooter.