Αναμφίβολα η παρουσία της BYD στην Ελλάδα, εκ των κορυφαίων κινεζικών εταιρειών, έχει δημιουργήσει έντονο ανταγωνισμό και μάλιστα η πορεία στην αγορά είναι άξια θαυμασμού.
Ακριβώς έναν χρόνο από τη στιγμή που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2024, η εταιρεία έχει πουλήσει 2.025 ηλεκτρικά μοντέλα, εκ των οποίων τα 1.553 πουλήθηκαν το διάστημα Μάρτιος – Δεκέμβριος 2024, με την εταιρεία να κλείνει τη χρονιά στη 2η θέση έχοντας μερίδιο 17,9%, πίσω από την Tesla, η οποία είναι ήδη στην αγορά τα τελευταία χρόνια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Συνολικά το 2024 η BYD πούλησε 1.578 μονάδες, καθώς δεν έχει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά (Dolpnin, Atto2, Atto3, Seal, Seal U και Sealion 7), αλλά και το plug-in hybrid Seal U DM-i.
Το 2025 έχει ξεκινήσει εξίσου δυναμικά για τη BYD με 408 μονάδες έως και τον Φεβρουάριο (406 ηλεκτρικά και 2 plug-in hybrid).
Για τη χρονιά που διανύουμε η BYD, της οποίας τα μοντέλα διανέμεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Σφακιανάκη, σκοπεύει να ανοίξει πάνω από 60 (!) σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, έχοντας ως «σημαία» το νέο κατάστημα στον Άλιμο.
Οι στόχοι της κινεζικής μάρκας είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι, καθώς θέλει να πάρει μερίδιο άνω του 30% στην αγορά των ηλεκτρικών, όπου δίνει βαρύτητα, αν και όλα εξαρτώνται αν θα συνεχιστεί και το πρόγραμμα επιδότησης από την κυβέρνηση. Η εταιρεία θεωρεί ότι η αγορά των ηλεκτρικών θα φτάσει τις 9.000 μονάδες το 2025 και το μερίδιο αγοράς το 7% επί του συνόλου, ένα ποσοστό που ανεβαίνει αλλά υπολείπεται του μέσου όρου στην Ευρώπη, που είναι στο 16,7%.
Παράλληλα, η BYD προδιαγράφει ότι το 2025 θα είναι μια πτωτική χρονιά στις πωλήσεις, γενικά, που δεν θα ξεπεράσει τις 130.000 μονάδες, όταν το 2024 είχαμε 137.075 μονάδες με οριακή αύξηση έναντι του 2023 με 1,9%. Πάντως, οι δύο πρώτοι μήνες του 2025 κινούνται στο -15,4%, ένα σημαντικό μεγάλο νούμερο πτώσης πωλήσεων. Θα δούμε πώς θα εξελιχθεί η συνέχεια.