Η Bentley Motors κατασκεύασε την one-off ξεχωριστή Continental GT Azure, που αντλεί έμπνευση από την άψογα διατηρημένη έως σήμερα, εμβληματική Bentley R-Type Continental, JAS 949. Η νέα Continental GT δημιουργήθηκε προς τιμήν των 70ων γενεθλίων της JAS 949, η οποία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σύμβολα του στυλ της Bentley στην ιστορία της εταιρείας.
Η JAS 949 είναι ένα από τα μόλις 208 αντίτυπα της R Type Continental που κατασκευάστηκαν. Οι πανέμορφες Bentley από το παρελθόν και το σήμερα φωτογραφήθηκαν σε ένα εξίσου εντυπωσιακό ορόσημο του Λονδίνου από τη δεκαετία του ‘50, το ριζικά ανακαινισμένο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας Battersea στο νότιο Λονδίνο.
Όταν κυκλοφόρησε το 1952 η R-Type Continental ήταν το ταχύτερο τετραθέσιο πολυτελές coupe στον κόσμο και χαρακτηρίστηκε ως ένα σύγχρονο μαγικό χαλί που εκμηδενίζει μεγάλες αποστάσεις.
Τα τρία βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου – η δυναμική γραμμή από τους μπροστινούς τροχούς, το κομψό τελείωμα του πίσω μέρους και η γραμμή της οροφής – αποτέλεσαν έμπνευση για την πρώτη γενιά της Continental GT το 2003 και για κάθε Continental GT έκτοτε. Η νέα Continental GT Azure αποτελεί ωδή στην κομψότητα και τη διαχρονική σχεδίαση, δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση στην απόλαυση και την ευημερία πίσω από το τιμόνι.
Αξιοποιώντας τις προσωποποιημένες επιλογές της Mulliner, η νέα Continental GT Azure έχει διαμορφωθεί ως φόρος τιμής για την R-Type Continental JAS 949. Πρόκειται για ένα από τα 43 αυτοκίνητα της συλλογής Heritage Collection, που φιλοξενείται στο Heritage Garage το οποίο άνοιξε πρόσφατα στις σύγχρονες εγκαταστάσεις – με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα – της Bentley στο Crewe. Η Bentley απέκτησε την JAS 949 το 2001 και την έχει συντηρήσει ώστε να βρίσκεται σε άριστη μηχανική κατάσταση διατηρώντας παράλληλα την αυθεντική βαφή. Το αυτοκίνητο οδηγείται στο δρόμο σε τακτική βάση.
Η JAS 949 παραδόθηκε στον πρώτο ιδιοκτήτη της, τον Dr Rowland Guenin στην Ελβετία, τον Δεκέμβριο του 1953. Παραγγέλθηκε σε χρώμα Ivory με κόκκινο εσωτερικό και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτές οι προδιαγραφές διατηρούνται έως σήμερα μαζί με τον αρχικό κινητήρα 4,6 λίτρων.
Για να αναπαραχθούν οι προδιαγραφές της JAS 949 σε μια όσο το δυνατό πλησιέστερη σύγχρονη ερμηνεία, η Continental GT V8 Azure βάφτηκε στο χέρι στην απόχρωση Old English White – μια πιστή αναπαραγωγή ενός χρώματος που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1950. Όπως η JAS 949 έτσι και η Continental GT έχει εξωτερικά στοιχεία από χρώμιο καθώς και ζάντες 22 ιντσών σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση.
Μέσα στην όμορφη καμπίνα, το δέρμα Cricket Ball που πρωταγωνιστεί παραπέμπει στο χρώμα του δέρματος στο εσωτερικό της JAS 949 χαρίζοντας παράλληλα μια πλούσια αίσθηση της κληρονομίας από το ιστορικό μοντέλο. Για να τονιστούν οι σχεδιαστικές γραμμές της καμπίνας αλλά και να δημιουργηθεί μια οπτική αντίθεση τα καθίσματα έχουν σιρίτι από δέρμα Beluga.
Ειδική επεξεργασία έχει γίνει και στις ξύλινες επενδύσεις ώστε να έχουν πορώδη υφή πολύ κοντά σε αυτή των αυθεντικών επενδύσεων της JAS 949. Το ειδικά επιλεγμένο ξύλο βάφεται με μόνο τρεις εξαιρετικά λεπτές στρώσεις βερνικιού, συνολικού πάχους μόνο 0,1 mm. Συγκριτικά η επίστρωση βερνικιού High Gloss της Bentley έχει πάχος 0,5 mm και γυαλιστερό, λείο φινίρισμα. Κάθε στρώση εφαρμόζεται με το χέρι και τρίβεται μεταξύ των εφαρμογών, ώστε το βερνίκι να κολλάει στις φυσικές αυλακώσεις του ξύλου. Το φινίρισμα που προκύπτει είναι σαν μια επίστρωση κεριού και αναδεικνύει τέλεια το αυθεντικό, φυσικό χρώμα και την υφή του ξύλου. Χάρη στη δεξιοτεχνία της Bentley, οι ξύλινες ενθέσεις εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες έως σήμερα. Όπως και στην JAS 949, η Continental GT Azure έχει περίτεχνες ξύλινες επενδύσεις στην πρόσοψη του ταμπλό και τις πόρτες.
Η εξέλιξη της πρωτότυπης R-Type Continental
Η αυθεντική R-Type Continental αποτελεί πνευματικό τέκνο του επικεφαλής μηχανικού Ivan Evernden και του επικεφαλής στυλίστα John Blatchley. Είναι ένα πρότυπο που συνεχίζει να εμπνέει τους σχεδιαστές της Bentley.
Δύο προπολεμικά ειδικά χειροποίητα μοντέλα, οι Bentley και Corniche “Embiricos”, είχαν δείξει τα πλεονεκτήματα της βελτιωμένης αεροδυναμικής. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘50, ο Ivan Evernden εμπνεύστηκε από αυτά τα μοντέλα για να δημιουργήσει ένα κομψό coupe βασισμένο στη saloon Bentley R Type.
Η ισχύς του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 4.566 κ.εκ. αυξήθηκε από τους 140 στους 153 ίππους και το κιβώτιο ταχυτήτων απέκτησε υψηλότερη τελική σχέση μετάδοσης. Για να πετύχουν το επιθυμητό χαμηλό βάρος οι τεχνίτες της H.J.Mulliner κατασκεύασαν το αμάξωμα, τα πλαίσια των παραθύρων και του παρμπρίζ, τον σκελετό των καθισμάτων και τους προφυλακτήρες από αλουμίνιο. Παρά το μειωμένο βάρος, η επιλογή ελαστικών ήταν κρίσιμη. Επειδή εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν κατάλληλα ελαστικά για ένα αυτοκίνητο δύο τόνων που φθάνει σε ταχύτητες άνω των 180 km/h η Dunlop κατασκεύασε ειδικά για την περίσταση τα Medium Distance Track.
Το πρώτο μοντέλο παραγωγής παραδόθηκε στον ιδιοκτήτη του τον Ιούνιο του 1952 ενώ μέχρι τον τερματισμό της παραγωγής το 1955, κατασκευάστηκαν 208 αντίτυπα της R Type Continental.
Δημιουργώντας ένα σύγχρονο μαγικό χαλί
Η νέα Continental GT Azure έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ευεξία και άνεση στους επιβάτες, κάνοντας κάθε ταξίδι μια χαλαρωτική εμπειρία ανεξαρτήτως απόστασης.
Καθοριστικό ρόλο στην οδηγική άνεση και τον έλεγχο έχουν τα μπροστινά καθίσματα Comfort που είναι στάνταρ σε όλες τις Bentley Azure. Αυτά περιλαμβάνουν λειτουργία μασάζ με έξι προγράμματα, ρυθμιζόμενα πλαϊνά στηρίγματα, ηλεκτρική ρύθμιση ζώνης ασφαλείας και άνετα προσκέφαλα.
Ένα ακόμα βασικό στοιχείο της Continental GT Azure είναι το Bentley Dynamic Ride. Το 48V ενεργό σύστημα ελέγχου κλίσεων της Bentley βελτιώνει την ποιότητα κύλισης και περιορίζει τις κινήσεις του αμαξώματος για πιο ομαλό και ξεκούραστο ταξίδι. Το σύστημα απαλείφει τις υπερβολικές κινήσεις του αμαξώματος αποσυνδέοντας ηλεκτρονικά τις αντιστρεπτικές ράβδους όταν χρειάζεται προκειμένου να εξομαλύνει την απόσβεση. Αντίστοιχα, στις στροφές έχει τη δυνατότητα εφαρμογής έως και 1300 Nm ροπής αντίστασης σε μόλις 0,3 δευτερόλεπτα ώστε να ελαχιστοποιήσει τις κλίσεις του αμαξώματος.
Η Continental GT Azure διαθέτει επίσης στάνταρ το πακέτο Touring που περιλαμβάνει συστήματα υποβοήθησης οδηγού τα οποία προσφέρουν μια αίσθηση αυτοπεποίθησης αλλά και ευκολίας, ανεξάρτητα από την κίνηση ή τις καιρικές συνθήκες. Το Adaptive Cruise Control διατηρεί μια καθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιβραδύνοντας (μέχρι ακινητοποίησης εάν είναι απαραίτητο) όταν το προπορευόμενο μειώσει ταχύτητα και επιταχύνοντας ξανά στην καθορισμένη ταχύτητα μόλις η λωρίδα είναι ελεύθερη. Μαζί με το Lane Assist, το Traffic Assist και το Bentley Safeguard, το πακέτο των ενσωματωμένων συστημάτων ραντάρ και κάμερας της Bentley παρακολουθεί συνεχώς την κυκλοφορία και τους δρόμους περιμετρικά του αυτοκινήτου και μπορεί να επέμβει εάν είναι απαραίτητο για την πρόληψη ή την αποφυγή ατυχήματος.
Το χαλαρωτικό και αναζωογονητικό περιβάλλον της καμπίνας Azure, που μειώνει την κόπωση του οδηγού, συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας. Μελέτες έχουν δείξει ότι στο 20% των οδικών ατυχημάτων παίζει ρόλο η κούραση του οδηγού.
Η ευκολία ελέγχου ενισχύεται περαιτέρω από το Head-up Display, το οποίο παρέχει οδηγίες και πλοήγηση απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού, και από το Night Vision το οποίο χρησιμοποιεί κάμερες υπερύθρων για την αναγνώριση πεζών, ποδηλατών και ζώων έξω από τη δέσμη των φώτων LED.
Μια ιστορία κομψότητας
Η Bentley ξεχωρίζει μεταξύ των υπόλοιπων κατασκευαστών ως η εταιρεία που αντιπροσωπεύει την απόλυτη έκφραση της απόδοσης και της φινέτσας. Ακόμη και στο ξεκίνημα της εταιρείας, όταν οι Bentley Boys αγωνίζονταν και κέρδιζαν στο Brooklands και στο Le Mans με τα καταιγιστικά αγωνιστικά τους αυτοκίνητα, ο ιδρυτής W.O.Bentley είχε αφιερωθεί στο κυνήγι της ομαλότητας και της φινέτσας.
«Έχω ανεχτεί πολύ θόρυβο στην εποχή μου, αλλά δεν μου αρέσει. Μισώ τον θόρυβο για χάρη του θορύβου. Για εμένα τα 110 km/h με ησυχία είναι πολύ πιο σημαντικά από τα 130 km/h με θόρυβο», έγραψε στην αυτοβιογραφία του. Σήμερα οι εκδόσεις Azure της Bentley είναι πιο ήσυχες στα 240 km/h από οτιδήποτε θα είχε βιώσει ο W.O.Bentley στα 110 km/h.