Driveit

Citroen C3 1.2 Puretech 110PS – Δοκιμή: Άνετο και βολικό

Το Citroen C3 είναι η χαρούμενη νότα στην πόλη, εύχρηστο, βολικό, ευέλικτο και ανέκαθεν δημοφιλές στην κατηγορία supermini, με τον τρικύλινδρο 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 110 ίππων να του ταιριάζει γάντι!

Από το 2002 που αντικατέστησε το Citroen Saxo, το C3, στην τρίτη πλέον γενιά του, παραμένει αγαπητό και μία ελκυστική πρόταση για όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, αλλά και να μη διστάζει όποτε χρειαστεί να ταξιδέψει και εκτός.

Σήμερα, το C3 είναι το «μικρό» της οικογένειας, εφόσον η παραγωγή των C1 και C2 έχει σταματήσει, και αποτελεί μία ενδιαφέρουσα λύση για το νεανικό κοινό, στο οποίο κυρίως απευθύνεται.  Γι’ αυτό και η εμφάνισή του είναι φρέσκια και παιχνιδιάρικη, κάνοντάς το να ξεχωρίζει από το πλήθος.

Εκτός από τα διάφορα χρώματα του αμαξώματος (7 επιλογές), τους ποικίλους χρωματικούς συνδυασμούς (97 εξωτερικοί συνδυασμοί εξατομίκευσης) και τα χρωματικά πακέτα (4 επιλογές εξωτερικών διακοσμητικών), στο facelift θα παρατηρήσει κάποιος στοιχεία από το πρωτότυπο CXperience, μοντέρνα εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, φώτα πίσω με τρισδιάστατο σχέδιο και στο πλάι Airbumps νέας σχεδίασης.

Στο εσωτερικό, αμέσως καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε Citroen, μοντέρνο, λιτό και απέριττο, αλλά με πρακτικές θήκες. Αυτή η ελλειπτική σχεδίαση βοηθάει και στην εξοικονόμηση χώρου, έτσι οι επιβάτες τόσο των μπροστινών θέσεων όσο και των πίσω έχουν περισσότερο χώρο στα πόδια.

Για τα δεδομένα της κατηγορίας, ο χώρος είναι καλός και τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους (300lt χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ) μπορούν να ταξιδέψουν αξιοπρεπώς.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, προσφέροντας πολύ καλή ορατότητα, ενώ τα καθίσματα με την τεχνολογία «Advanced Comfort» που τα συναντάμε στα πιο μεγάλα μοντέλα της μάρκας, χαρίζουν άνεση και… πλάτη χωρίς πόνους ακόμα και ύστερα από πολλές ώρες οδήγησης, χάρη στα επιπλέον 15mm αφρού που υπάρχει στο εσωτερικό τους.

Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή για την κατηγορία, ενώ το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη των 7 ιντσών προσδίδει μοντέρνα χροιά στο εσωτερικό, ενώ παράλληλα μέσω της οθόνης ελέγχονται με εύκολο τρόπο τα συστήματα συνδεσιμότητας (Connect Assist, Connect Nav, Connect Play).

Κάτω από το καπό του C3 της δοκιμής μας, βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.2 Puretech κινητήρας βενζίνης που αποδίδει 110PS και 205Nm ροπής στις 1.500rpm και συνδυάζεται αρμονικά με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (υπάρχει και έκδοση του αυτοκινήτου με 1200άρη κινητήρα χωρίς turbo με 83PS και κιβώτιο 5 σχέσεων), το οποίο λόγω της καλής του κλιμάκωσης ενισχύει περισσότερο τις καλές εντυπώσεις για το C3 στο δρόμο.

Έτσι, οδηγώντας το μέσα στην πόλη, δε μας προβλημάτισε στιγμή, με τον κινητήρα να βοηθάει με τη σειρά του στην ευχάριστη συμβίωσή μας με το C3, αφού έχει ικανοποιητική δύναμη από χαμηλές στροφές, κάτι που βοηθάει στην οδήγηση σε αστικό περιβάλλον. Όπως επίσης, και το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση, κάτι που όμως δεν ενοχλεί, ενώ «μεταφέρει» τις πληροφορίες στον οδηγό από το οδόστρωμα.

Το C3 ήταν και παραμένει προσανατολισμένο στην άνεση, με την ανάρτησή του να είναι έτσι ρυθμισμένη ώστε να εξασφαλίζει ιδανικό επίπεδο άνεσης. Βοηθά στην απόσβεση των όποιων κακοτεχνιών του δρόμου, δεν επιτρέπει πλεύσεις στον αυτοκινητόδρομο, ενώ δε νιώθει κάποιος ανασφάλεια σε πιο γρήγορο ρυθμό ή σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, όταν θα πάρει μέτρια κλίση.

Η ποιότητα κύλισης είναι βελτιωμένη σε σχέση με τον προκάτοχό του και οι περισσότεροι θόρυβοι από το δρόμο μένουν εκτός καμπίνας, κάνοντας άνετη την οδήγηση είτε μέσα στην πόλη είτε στο ταξίδι.

Ο κλασικός ήχος του τρικύλινδρου συνόλου, υπάρχει μεν, αλλά φτάνει σε μικρό βαθμό στο εσωτερικό του γαλλικού αυτοκινήτου. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια σε μικτό κύκλο είδαμε 6,7lt/100km (5,5-5,6lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή).

Την πολύ καλή εικόνα του C3 ενισχύουν και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, 12 στον αριθμό, τα οποία διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού, αλλά και προλαμβάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος:

Υποβοήθηση στάθμευσης εμπρός, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, κάμερα οπισθοπορείας, πρόσβαση και εκκίνηση hands-free, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, ειδοποίηση για στάση, cruise control, αναγνώριση οδικής σήμανσης ορίων ταχύτητας, ενεργό σύστημα πέδησης-λειτουργεί από τα 5km/h, αυτόματη εναλλαγή προβολέων/φώτων πορείας.

To Citroen C3 1.2 Puretech 110PS ξεκινά από 19.000 ευρώ στη βασική έκδοση Feel, ενώ η έκδοση Shine της δοκιμής μας από 19.800.

Το Citroen C3 1.2 Puretech 83PS ξεκινά από 16.800 ευρώ η βασική έκδοση Flair και η αντίστοιχη έκδοση Shine από 18.400 ευρώ.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα