Driveit

Citroen C3 AIRCROSS 1.5 BlueHDi 120PS – Δοκιμή: Love is in the AIRcross!

Η συμβίωση με το Citroen C3 Aircross, σου φτιάχνει τη διάθεση στην καθημερινότητα της πόλης, σε ξεσηκώνει για περιπέτειες σε παραλίες και αγρούς και δε σου αφήνει πολλά περιθώρια παρά να το αγαπήσεις!

Το C3 Aircross είναι ένα compact SUV με νεανική εμφάνιση και πρακτικότητα που αγκαλιάζει την τάση της αγοράς για την άνθιση των SUV, η οποία σιγά σιγά εξοστρακίζει τα πολυμορφικά και προσελκύει κόσμο από διάφορες κατηγορίες. Στην πραγματικότητα, το C3 Aircross πήρε τη θέση του MPV C3 Picasso, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τη μόδα των SUV/crossover και προσφέροντας παράλληλα ουσιαστικά οφέλη σε ασφάλεια, πρακτικότητα και άνεση.

Ξεκάθαρα, το C3 Aircross είναι μοντέρνο σχεδιαστικά, με τα φώτα LED που εκτείνονται στις άκρες ως συνέχεια της μάσκας να ενισχύουν τη νεανική εμφάνιση, ενώ η ποδιά και ο διαχύτης υποψιάζουν και τον πιο… ανυποψίαστο για τις περιπετειώδεις διαθέσεις του.

Αν και compact, το γαλλικό SUV, λόγω της έξυπνης σχεδίασης, είναι ευρύχωρο και πρακτικό, με πολλές θήκες και χώρους. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,15m, τα οποία φαίνεται ότι αρκούν για μια άνετη καμπίνα, ενώ ακόμα και στις πίσω θέσεις οι τρεις ενήλικες επιβάτες δε θα γκρινιάζουν ούτε σε κοντινές ούτε σε μακρινές διαδρομές. Μιλώντας για πρακτικότητα, σημειώστε ότι το κάθισμα είναι διαιρούμενο (60:40) και συρόμενο κατά 15cm και η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις.

Σε όσους ασχολούνται με τα σπορ του βουνού και της θάλασσας ή αναγκάζονται για οποιονδήποτε λόγο να μεταφέρουν μακριά αντικείμενα μήκους έως 2,4m, έχουμε καλά νέα. Ακόμη και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα εμπρός για τη διευκόλυνση τέτοιων υποθέσεων!

Αντίστοιχα, και το πορτ-μπαγκάζ, με διπλό δάπεδο και χαμηλό κατώφλι έχει διαθέσιμα -ανάλογα με τη θέση του συρόμενου καθίσματος- από 410 έως 520lt αποθηκευτικού χώρου και, πιστέψτε μας, μας έσωσαν όταν χρειάστηκε να μεταφέρουμε ένα ολόκληρο μισοξεφούσκωτο ζωολογικό κήπο και τον εξοπλισμό του! Με πεσμένες πλάτες ο επίπεδος χώρος φόρτισης που δημιουργείται αγγίζει τα 1.289lt.

Το εσωτερικό του C3, εκτός από πρακτικό είναι εξίσου εργονομικό και ποιοτικό. Όπως εξωτερικά έτσι και μέσα είναι μοντέρνο και ευχάριστο. Η πολυλειτουργική οθόνη αφής των 9 ιντσών είναι εύχρηστη και βολική με τις περισσότερες από τις λειτουργίες να ρυθμίζονται από εκεί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότεροι διακόπτες.

Ο πιο σημαντικός τομέας, η ασφάλεια, φυσικά και αντιμετωπίστηκε υπεύθυνα από τη γαλλική εταιρεία με 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού να φροντίζουν για αυτόν, πριν από αυτόν.

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσαν τα καθίσματα. Μόλις καθίσαμε, νιώσαμε να αγκαλιάζουν τέλεια το σώμα μας και μάλιστα αυτή η αίσθηση άνεσης οφείλεται στην τεχνολογία Advanced Comfort, σύμφωνα με την οποία υπάρχει στο εσωτερικό τους έξτρα 15mm αφρού, ενώ έχουν και ενισχυμένη οσφυϊκή υποστήριξη. Αμέσως επόμενη ευχάριστη διαπίστωση, η ψηλή θέσης οδήγησης που χαρίζει εξαιρετική ορατότητα, κάτι που ουκ ολίγες φορές θυσιάζεται στο βωμό της σχεδίασης.

Κάτω από το καπό του C3 Aircross βρίσκεται ένας 1.500άρης turbodiesel κινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται άψογα με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο. Οδηγήσαμε την έκδοση με τους 120 ίππους (υπάρχει έκδοση που αποδίδει και 110PS) και δε σας κρύβουμε ότι το καταχαρήκαμε. O τετρακύλινδρος άμεσου ψεκασμού πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 30,5kgm ροπής στις 3.740rpm. Το C3 είναι ευχάριστο και κυρίως άνετο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Τις λακκούβες τις έχει για… πρωινό, αφού η απόσβεση της ανάρτησης κάνει πολύ καλή δουλειά σ’ αυτό, ενώ σε πιο σβέλτο ρυθμό ανταποκρίθηκε αξιοπρεπώς τηρουμένων των αναλογιών, με αναμενόμενες κάποιες κλίσεις του αμαξώματος. Στο ρυθμό αυτό, όμως, φάνηκε ότι η άνεση των καθισμάτων κυριαρχεί σε σχέση με την πλευρική στήριξη. Ωστόσο, ο προσανατολισμός του Aircross δεν είναι σπορ, οπότε σε νορμάλ ρυθμό δεν υπολείπονται. Βέβαια, μια σπορ εσάνς την πήραμε και αυτό χάρη στο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο στην επιλογή manual κάνει τη διαφορά σε σχέση με τα περισσότερα της αγοράς.

Η λειτουργία του θυμίζει σπορ κατασκευές, αφού πέρα από άμεση απόκριση, έχει και τη “σωστή” φορά στην κίνηση του επιλογέα: τραβάς για να ανεβάσεις σχέση και σπρώχνεις για να κατεβάσεις, όπως ακριβώς και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. To κιβώτιο, εκτός του ότι κολακεύει περισσότερο τον κινητήρα για να βγάλει με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμή του στο δρόμο, βοηθάει και στην κατανάλωση με τις πολλές σχέσεις που διαθέτει. Είδαμε σε μικτό κύκλο μέση κατανάλωση 6,0lt/100km, ενώ με προσεκτική οδήγηση η κατανάλωση μπορεί να κατέβει κι άλλο.

Το C3 Aircross είναι ένα προσθιοκίνητο compact SUV άνετο και οικονομικό για την πόλη και τα ταξίδια, που σαν τον καλό μαθητή της τάξης, τα καταφέρνει μια χαρά και σε άλλα πεδία. Για παράδειγμα, αν θέλετε να πάτε από χωματόδρομο στην παραλία που σας πρότειναν, αυτό δεν αποτελεί ανατρεπτικό παράγοντα για το μικρό μας SUV, το οποίο έχει 178mm απόσταση από το έδαφος. Συνεχίστε ακάθεκτοι προς την αμμουδιά και δε θα σας απογοητεύσει.

Με το συγκεκριμένο κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο, το Citroen C3 Aircross διατίθεται στις εκδόσεις C-Series με τιμή 28.600 ευρώ, Shine με 29.300 ευρώ και Shine Pack με 30.850 ευρώ.

Ευχαριστούμε τον Νικόλα Κούκου για την παραχώρηση της πολύτιμης συλλογής του με τα φουσκωτά για τις ανάγκες της φωτογράφησης. Ήταν εξαιρετικοί επιβάτες!

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα