Η εξαιρετική άνεση του Citroen C5 Aircross σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση που χαρίζει ο πετρελαιοκινητήρας των 130PS μετατρέπουν το γαλλικό C-SUV στον απόλυτο ταξιδιωτικό σου συνοδοιπόρο!
Η τεχνολογία προχωράει με ταχύτατα βήματα, η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, αλλά μερικά πράγματα, όπως και να ’χει παραμένουν σταθερή αξία, όπως ο πετρελαιοκινητήρας σε ταξίδι! Δελεαστικός! Χαμηλή κατανάλωση και πολλά χιλιόμετρα στη διάθεσή σου. Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross με τον 1.5 BlueHDI 130 είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της περίπτωσης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μάλιστα, το γαλλικό μικρομεσαίο SUV απογειώνει το ταξίδι χάρη και στην εξαιρετική του άνεση. Το C5 Aircross είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που εμπρός και πίσω επιβάτες απολαμβάνουν εξίσου ένα ταξίδι. Με αφορμή, λοιπόν, τις τελευταίες μέρες του καλοκαιριού, έστω και ημερολογιακά, επιλέξαμε ένα από τα πιο «τίμια» SUV για να πραγματοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο την τελευταία εκδρομή της σεζόν.
Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross έχει δυναμική εμφάνιση και παράλληλα σε προϊδεάζει για πολλές μα πολλές διαδρομές. Βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2, όπως και πολλά από τα γαλλικά μικρομεσαία του ομίλου Stellantis. Τα LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα «V» είναι σήμα κατατεθέν.
Επιπλέον, κάτω από τη μάσκα η νέα σχεδίαση του αεραγωγού στον προφυλακτήρα δίνει την εντύπωση ότι είναι μεγαλύτερο, προσδίδοντας μια πιο δυναμική χροιά σε κάτι που βοηθάει και η προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος. Η φωτεινή μπάρα LED είναι το νέο χαρακτηριστικό στο πίσω μέρος του ανανεωμένου C5 Aircross. Όσον αφορά τις διαστάσεις του, το μήκος του C5 Aircross είναι 4.500mm, το πλάτος 1.840mm και το ύψος με τις ράγες οροφής φτάνει τα 1.670mm.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με το που θα μπεις στο εσωτερικό του Citroen C5 Aircross, το νιώθεις σαν το σπίτι σου. Βολικό, άνετο, «ντυμένο» με υψηλής ποιότητας υλικά. Είναι ευρύχωρο χάρη στο μεταξόνιο των 2.730mm και η σχεδίασή του το κάνει φιλόξενο και πρακτικό.
Τα Advance Comfort καθίσματα, με τον ειδικού τύπου αφρό, είναι φαρδιά και μαλακά και χαρίζουν αυτή τη μοναδική άνεση, έτσι ώστε όλοι οι επιβάτες να κάθονται αναπαυτικά. Στη μέση του καθίσματος είναι τοποθετημένος ένας αφρός υψηλής πυκνότητας, ο οποίος διαθέτει επικάλυψη πάχους 15mm. Αξίζει να σημειωθεί πως στην περίπτωση του C5 Aircross, ο πίσω μεσαίος επιβάτης έχει ξεχωριστή θέση.
Θήκες μικρότερες, αλλά και μεγαλύτερες για μικροαντικείμενα ενισχύουν την πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα της καμπίνας, ενώ οι επιβάτες παραμένουν χαρούμενοι και… αγαπημένοι, αφού κανένας δε χρειάζεται να κάνει περικοπές στο τι θα πάρει μαζί του.
Ο χώρος των αποσκευών είναι 580lt και μπορεί να αυξηθεί στα 720lt, διότι η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί κατά το διαμήκη άξονα του C5 Aircross για 15cm, αυξάνοντας έτσι τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει τα 1.630lt. Σημειώστε ότι υπάρχει δυνατότητα να ρυθμιστεί η κλίση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, διευκολύνοντας έτσι ακόμα πιο πολύ του πίσω επιβάτες.
Στο facelift C5 Aircross, το περιβάλλον είναι digital με μία κεντρική οθόνη 10 ιντσών να τραβάει την προσοχή, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και 12 ίντσες. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ψηλή και προσφέρει εξαιρετική ορατότητα. Επίσης, μπορούμε να βρούμε εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης, σύμφωνα με το σωματότυπό μας, χάρη στις ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι.
Κάτω από το καπό του C5 Aircross τοποθετείται ο γνωστός τετρακύλινδρος 1.500άρης BlueHDI κινητήρας του ομίλου Stellantis, ο οποίος αποδίδει 131PS στις 3.750rpm και 300Nm ροπής από τις 1.750rpm, ενώ συνδυάζεται εξαιρετικά με ένα αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (ΕΑΤ8). Παρά το αμάξωμα των 1.489kg, οι επιδόσεις του C5 Aircross είναι άκρως ικανοποιητικές σε πράξη και θεωρία. Από στάση αγγίζει τα πρώτα 100km/h σε 10,6sec, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 189km/h.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του C5 Aircross, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση κλέβουν την παράσταση, ενώ η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζουν όλοι οι επιβάτες είναι παραπάνω από ευχάριστη.
Στην υποδειγματική άνεση κύριο λόγο έχει η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης με το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions. Η καινοτομία της ανάρτησης αυτής είναι τα υδραυλικά στοπ, τα οποία εξασφαλίζουν καλύτερο έλεγχο των ταλαντώσεων και βελτιστοποιούν το βαθμό απόσβεσης των κάθε λογής ανωμαλιών του οδοστρώματος. Πρακτικά, εκτός από την εξαιρετική απόσβεση, έχει βρεθεί η ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Το C5 Aircross μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο, ενώ συμπεριφέρεται σαν όλοι οι δρόμοι να είναι σωστά ασφαλτοστρωμένοι και χωρίς λακκούβες και κακοτεχνίες.
Όνειρο θερινής νυκτός, δηλαδή, αλλά το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό στην προστασία των επιβατών από κραδασμούς και τραντάγματα. Ο κινητήρας είναι αποδοτικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που βοηθάει πολύ μέσα στην πόλη. Επίσης, σε αυτές τις στροφές δεν ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος ενός diesel συνόλου, ενώ το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με τη σφικτή κλιμάκωση κολακεύει περισσότερο τον κινητήρα. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6.0lt/100km με 7.0lt/100km (5.5lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή).
Στον αυτοκινητόδρομο το C5 Aircross ξεδιπλώνει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του σε κάθε τομέα. Έχει πολύ καλό πάτημα, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και η άνεση -που… υμνήσαμε πολλάκις- χαρίζει ξεκούραστες διαδρομές. Η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι πολύ καλή χάρη και στα εμπρός σκουρόχρωμα παράθυρα, τα οποία προσφέρουν και βελτιωμένη θερμομόνωση, αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ο μόνος ήχος που εισχωρεί είναι εκείνος από τον πετρελαιοκινητήρα στις υψηλές στροφές, όταν τον πιέσουμε, π.χ. σε μία προσπέραση. Η κατανάλωση με σταθερή ταχύτητα στα νόμιμα όρια κυμάνθηκε γύρω στα 6.0lt/100km.
Μετά τον αυτοκινητόδρομο, η διαδρομή μας συμπεριλάμβανε και έναν όμορφο, αλλά με συνεχείς στροφές επαρχιακό δρόμο προς την αρχαία Επίδαυρο και μέχρι την Κόστα. Στον πιο σβέλτο ρυθμό στις στροφές, το προσθιοκίνητο C5 Aircross ανταποκρίνεται πολύ καλά, παρά την απόσταση από το έδαφος των 230mm. Αναμενόμενα λόγω του μαλακού στησίματος της ανάρτησης, κλίσεις του αμαξώματος κάνουν την εμφάνισή τους σε συνθήκες πίεσης, χωρίς ωστόσο να προκαλείται ανασφάλεια.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά ελαφρύ, γεγονός που δεν ενθαρρύνει την πιο γρήγορη οδήγηση, παρ’ όλα αυτά είναι ακριβές και ανταποκρίνεται στις εντολές του οδηγού. Ακόμα και με αυτές τις συνθήκες οδήγησης, οι πίσω επιβάτες δεν έχασαν την άνεσή τους, ενώ η γενική ετυμηγορία από όλη την εμπειρία του ταξιδιού ήταν πως «αισθάνθηκαν σαν να κάθονταν μπροστά». Η κατανάλωση σε πιο γρήγορο ρυθμό ανέβηκε στα 7,5lt/100km, αλλά δεν τα ξεπέρασε.
Το C5 Aircross διαθέτει τελευταίας γενιάς τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού (20 συστήματα υποβοήθησης) και δικτύωσης, όπως οι υπηρεσίες MyCitroen assist (υπηρεσία κλήσης έκτακτης ανάγκης), MyCitroen drive (γκάμα υπηρεσιών που παρέχει ενημέρωση για την κυκλοφορία, τα σημεία και τα πρατήρια καυσίμων, των τιμών, χώρων στάθμευσης, κ.λπ. και MyCitroen play (συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, το οποίο αντιστοιχίζει τις συμβατές εφαρμογές του smartphone σας στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου).
Το ανανεωμένο C5 Aircross με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των C-SUV. Το C5 Aircross είναι ένα οικογενειακό SUV με το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, είναι ευρύχωρο, εξαιρετικά άνετο και διαθέτει έναν αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα.
Το δυνατό του χαρτί, όμως, είναι ότι προσφέρει σούπερ άνετα ταξίδια -για όλους ανεξαιρέτους τους επιβάτες- αντάξια μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας και υψηλότερου οβολού. Η τιμή του C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130PS EAT ξεκινάει από 35.400 ευρώ στην έκδοση Plus, ενώ συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.