Site icon NewsIT

Citroen e-C4 C-Cross: Ηλεκτρική άνεση

15.10.2022 | 11:39
Citroen e-C4 C-Cross: Ηλεκτρική άνεση

Εάν μπορούσε να περιγράψει κάποιος το Citroen e-C4 C-Cross σε μία πρόταση θα έλεγε αμέσως: καινοτόμο, άνετο, στιλάτο και στο πνεύμα της εποχής.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Citroen C4 C-Cross διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής, δίνοντας παράλληλα μία νοσταλγική νότα οδήγησης που θυμίζει αυτοκίνητα παλαιότερων γενεών.

Το ηλεκτρικό C4 C-Cross είναι ένας δυνατός παίχτης της κατηγορίας C-SUV, διότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που συγκεντρώνει τα κύρια θετικά στοιχεία που χρειάζονται για να τραβήξει την προσοχή σε θεωρία και ουσία.

Εντυπωσιακό εξωτερικά, σίγουρα premium, συνδυάζει την πάντα ενδιαφέρουσα coupé σχεδίαση με χαρακτηριστικά της δημοφιλούς κατηγορίας SUV, όπως τα κλασικά Airbumps, τα μαύρα πλαστικά και τα 156mm απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος, που ενδεχομένως θα φανούν και χρήσιμα σε κάποια εξόρμηση.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, ξεκινάς να εντυπωσιάζεσαι με το που κάτσεις στα σούπερ άνετα και αφρώδη καθίσματα που θα ζήλευαν ακόμα και εταιρείες επίπλων!

To Citroen e-C4 C-Cross σε 30''

Ο διάκοσμος είναι αναμενόμενα μοντέρνος και ποιοτικός, αλλά παράλληλα λειτουργικός και πρακτικός με 16 διαφορετικές θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων, σημαντικό στοιχείο ασφάλειας (ώστε μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα στην καμπίνα). Οι αποθηκευτικοί χώροι αθροίζονται στα 39lt στο εσωτερικό, μαζί με τα 380lt στον χώρο αποσκευών.

Υπάρχει ακόμα και ειδική θέση για tablet στην πλευρά του συνοδηγού, δείχνοντας, ακόμη και μέσα από αυτό, την τάση της γαλλικής εταιρείας να ενσωματωθεί στους ρυθμούς της εποχής. Ο πίνακας οργάνων με τις απαραίτητες πληροφορίες είναι φυσικά ψηφιακός με έγχρωμη οθόνη TFT 5,5 ιντσών, ενώ δίνοντας έμφαση και πάλι στο οδηγοκεντρικό στοιχείο, υπάρχει head-up display για τα άμεσα info προς τον οδηγό κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Επίσης, στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη των 10 ιντσών, η οποία περιλαμβάνει το μενού του αυτοκινήτου (πλοήγηση, θερμοκρασία, εφαρμογές, συνδεσιμότητα, κ.λπ.) και την απεικόνιση της κατάστασης της λειτουργίας του συστήματος ηλεκτροκίνησης.

Η άνεση, όπως είπαμε, είναι βασικό χαρακτηριστικό του e-C4 C-Cross και πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό παίζει το πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort, κατά το οποίο νέα συστήματα και τεχνολογίες υποστηρίζουν τον οδηγό και την ασφάλειά του, όπως το ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 2, αλλά και η εξαιρετική ανάρτηση με τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions που αποσβαίνουν με τον καλύτερο τρόπο κάθε είδους κακοτεχνίας του δρόμου.

Στα παραπάνω, προσθέστε και τα άνετα καθίσματα που προαναφέρθηκαν και περιέχουν επιπλέον 15mm υλικού και πιο πυκνό αφρώδες, απορροφώντας ενοχλητικούς κραδασμούς πριν φτάσουν στο σώμα των επιβατών. Τη σπουδαία άνεση την απολαμβάνουν και τα θερμικά C4 C-Cross, όταν όμως κάποιος οδηγεί το ηλεκτρικό έχει να χαρεί επιπλέον το e-Comfort για ακόμα πιο… ζεν περιβάλλον.

Έτσι, δέχεται απλόχερα τα οφέλη από την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, την απουσία κραδασμών και την παραδειγματική ηχομόνωση που κάνει την καμπίνα πιο ήσυχη και από δανειστική βιβλιοθήκη. Όπως, καταλαβαίνετε, λοιπόν, η ποιότητα κύλισης είναι σε εξαιρετικό επίπεδο και ένα από τα δυνατά χαρτιά του ηλεκτρικού C4 C-Cross, το οποίο προσφέρεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 100kW που αντιστοιχεί σε 136PS κα άμεσα διαθέσιμα 260Nm ροπής.

Το γαλλικό crossover έχει τρία modes, τα οποία είναι υπεύθυνα για τη διαχείριση της ενέργειας που αποθηκεύεται στην μπαταρία Li-Ion των 50kWh (τοποθετημένη στο πάτωμα του e-C4 C-Cross) και την απόδοση:

Eco για βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας, το οποίο μια χαρά χρησιμοποιήσαμε για μεγάλη διάρκεια χωρίς να προβληματίσει, αφού μέσα στην πόλη δε χρειάζεται κάτι παραπάνω, ωστόσο, δεν ενδείκνυται για συνθήκες προσπέρασης, αφού περιορίζει την απόδοση του κινητήρα (σημειώστε ότι περιορίζει ταυτόχρονα και τον κλιματισμό).

Normal για μία ισορροπημένη οδήγηση για διαχείριση της αυτονομίας και επιδόσεις, και

Sport για πιο γρήγορη οδήγηση και ακόμα πιο άμεση ροπή. Επιπλέον, όταν πατήσεις το κουμπί Β στο αυτόματο κιβώτιο, μειώνεται το “ρολάρισμα” στο άφημα του γκαζιού και ενισχύεται η ανάκτηση ενέργειας από το ηλεκτρικό φρενάρισμα που ενεργοποιείται νωρίτερα, πριν ακόμα πατήσεις το πεντάλ του φρένου.

Σύμφωνα με τον τυποποιημένο WLTP, η αυτονομία είναι 350km, ενώ στην πράξη είδαμε 310km. Η μέση κατανάλωση στο Eco κυμάνθηκε από 11kWh μέχρι 12kWh και στο Normal 14 kWh με 15kWh. Στο Sport και σε γρήγορο ρυθμό όπως ήταν αναμενόμενο το επίπεδο της μπαταρίας άρχισε να μειώνεται αγχωτικά, αλλά τουλάχιστον διαπιστώσαμε ότι το προσθιοκίνητο ηλεκτρικό C4 C-Cross μια χαρά μπορεί να ανταποκριθεί και στα… γρήγορά του. Η ανάρτηση, κυρίως προσανατολισμένη στην άνεση, θυμίζει παλιό καλό Citroen που αν και παίρνει κλίσεις, δεν φοβίζει καθόλου και προσφέρει καλό έλεγχο στη σβέλτη οδήγηση.

Η πρόσφυση είναι σε πολύ καλό επίπεδο και το ESC δεν επεμβαίνει απροσδιόριστα, αλλά για όσο χρειάζεται για να σε κρατήσει στη σωστή πορεία και με ασφάλεια. Εννοείται πως οι καθημερινές μετακινήσεις και το αστικό περιβάλλον είναι το φόρτε του e-C4 C-Cross. Αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των επιβατών στο μέγιστο μέσα στη ζούγκλα των πόλεων και με χαμηλό κόστος χρήσης, τη στιγμή που η τιμή των καυσίμων έχει πάρει την ανιούσα.

Στον αυτοκινητόδρομο, η απόλυτη ησυχία και το ευχάριστο περιβάλλον στην καμπίνα σε κάνει να νιώθεις λίγο από πρόεδρος, είναι σταθερό και η συμπεριφορά του ηλεκτροκινητήρα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από θερμικούς κινητήρες μεγάλου κυβισμού. Μπορεί η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h (για λόγους κατανάλωσης ενέργειας, γιατί η αεροδυναμική αντίσταση επιβαρύνει ασύμφορα τη μπαταρία στις πολύ υψηλές ταχύτητες), αλλά η άμεση ροπή στην επιτάχυνση από το πρώτο μόλις πάτημα του δεξιού πεντάλ, αποζημιώνει (9,7sec 0-100km/h), παρά τα 1.650 κιλά που ζυγίζει.

Το ταξίδι, ωστόσο, με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ειδικά με μπαταρία τέτοιας χωρητικότητας που προσφέρει περιορισμένη αυτονομία, θέλει σύνεση στην οδήγηση και υπομονή για τη φόρτιση. Βέβαια, σε έναν ταχυφορτιστή 100kW απαιτείται μόλις μισή ώρα για το 80% της φόρτισης, οπότε μια ενδιάμεση στάση για καφέ και φόρτιση λύνει το ζήτημα της αυτονομίας στα μεγάλα ταξίδια. Σε οικιακή πρίζα Schuko χρειάζονται 24 ώρες για πλήρη φόρτιση και 15 ώρες, εάν είναι ενισχυμένη 14Α, ενώ σε wallbox χρειάζονται 7,5 ώρες σε μονοφασική παροχή και 5 σε τριφασική.

Η τιμή με την επιδότηση ξεκινάει από 29.190 ευρώ στην έκδοση Feel και 37.190 ευρώ χωρίς την επιδότηση. Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής Feel Pack ανέρχεται στα 38.750 ευρώ και με την κρατική επιδότηση κατεβαίνει στα 30.750 ευρώ.

Tags:

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version