Driveit

DS N°8: Η νέα ηλεκτρική πρόκληση

Με ισχύ έως και 350 ίππους, κίνηση στους 2 ή στους 4 τροχούς, και με αυτονομία έως 750 χλμ.

Στα μέσα του 2025 θα εμφανιστεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους ένα αυτοκίνητο της DS Automobiles που αναμένεται να συγκλονίσει στο πέρασμά του.

Το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό εγχείρημα της γαλλικής μάρκας, που θα λανσαριστεί με την ονομασία DS N°8, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την εταιρεία του ομίλου Stellantis.

Προ ημερών είχαμε αποκαλύψει κάποιες φωτογραφίες του αυτοκινήτου, αλλά και τη μέγιστη αυτονομία των 750 χλμ. με μια φόρτιση, όμως σήμερα φέρνουμε περισσότερα στοιχεία για αυτή τη πολυτελή ναυαρχίδα της DS Automobiles.

Το DS N°8 είναι ένα μοντέλο που επικεντρώνεται στην αναζήτηση της αποδοτικότητας μέσω της αεροδυναμικής και για το λόγο αυτό έχει εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, CdA 0,64. Στην αεροδυναμική συμβάλλουν και οι εισαγωγές αέρα μπροστά με κινούμενα πτερύγια, ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα.

Επιβλητικό και σαγηνευτικό

Μεγάλο σε διαστάσεις με μήκος 4,82 μ., πλάτος 1,90 μ. και ύψος 1,58 μ., φέρει μια καινοτόμο και ελκυστική φωτεινή υπογραφή μπροστά, με φωτιζόμενη μάσκα DS LUMINASCREEN, για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής.

Οι προβολείς, που αποτελούνται από τρεις μονάδες, οριοθετούνται από 8 LED που χρησιμοποιούν το μοτίβο “Clous de Paris” (τεχνοτροπία χαρακτικής που συναντούμε στην υψηλή ωρολογοποιία), απηχώντας το ανάγλυφο φινίρισμα της εσωτερικής επένδυσης.

Επίσης, είναι το πρώτο μοντέλο στη σειρά DS που υιοθετεί την κατακόρυφη φωτεινή υπογραφή στο πίσω μέρος και το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο τη νύχτα, σε απόσταση μεγαλύτερη από 100 μέτρα.

Βασισμένο σε γενναιόδωρο μεταξόνιο 2,90 μ. χαρίζει άφθονο χώρο στη καμπίνα και με απόσταση από το έδαφος στα 15,5 εκ., οι επιβάτες κάθονται αρκετά ψηλά. Οι μεγάλοι τροχοί των 74 εκ., κουμπώνουν σε σφυρήλατες ζάντες 21 ιντσών.

Ξεχειλίζοντας από τεχνολογία, το DS N°8 προσφέρει μια μοναδική εμπειρία καλωσορίσματος. Πλησιάζοντας το αυτοκίνητο η λειτουργία Proximity Keyless Entry & Start ενεργοποιεί τις ηλεκτρικές χωνευτές λαβές των θυρών.

Αλλη αίσθηση ποιότητας

Στη δε καμπίνα τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας, και το βουρτσισμένο αλουμίνιο προσθέτει σε στυλ. Ξεχωρίζει το φαρδύ ταμπλό, το τεσσάρων αχτίνων σε σχήμα Χ τιμόνι, τα καθίσματα με πλήρως ενσωματωμένα προσκέφαλα., ο πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η «διώροφη» κεντρική κονσόλα, με τον επιλογέα μετάδοσης “PRND”, τον επιλογέα ρυθμίσεων “Drive Mode” καθώς και τον έλεγχος έντασης ήχου άμεσης πρόσβασης, στο πάνω μέρος. Στο κάτω μέρος, ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να κρυφτεί με ένα συρόμενο κλείστρο, φιλοξενεί 2 αφαιρούμενες ποτηροθήκες και 2 υποδοχές USB-C. Με γενναιόδωρο μέγεθος 16 ιντσών και δυνατότητα εξατομίκευσης, η μεγάλη κεντρική οθόνη παρέχει πρόσβαση στις λειτουργίες του DS IRIS SYSTEM 2.0 που ελέγχονται με αναγνώριση φωνής. Είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και λειτουργεί απρόσκοπτα και με απόκριση ενός smartphone.

Επιδόσεις και αυτονομία

Το DS N°8 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, που μπορεί να δέχεται μπαταρίες ωφέλιμης χωρητικότητας έως 97,2 kWh, γαλλικής κατασκευής, όπως και τα ηλεκτρικά μοτέρ.

Θα είναι διαθέσιμο με μια επιλογή από τρία 100% ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με ισχύ 230 ίππων, 245 ίππων και 350 ίππων, ενώ το τελευταίο εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για τετρακίνηση. Όλοι οι κινητήρες απολαμβάνουν επίσης την επιπλέον ισχύ που δίνει περιστασιακά επιπλέον 30 ίππους στην πισωκίνητη έκδοση FWD (σύνολο 260 ίππους), +35 ίππους στην έκδοση FWD HIGH RANGE (σύνολο 280 ίππους) και +25 ίππους στο μοντέλο AWD LONG RANGE, δηλαδή 375 ίππους.

Το μοντέλο των 230 ίππων θα εφοδιάζεται με μπαταρία 74 kWh που χαρίζει αυτονομία έως 572 χλμ. Οι δύο άλλες εκδόσεις θα φέρουν μπαταρία 97,2 kWh, με αυτονομία 750 χλμ. στην πισωκίνητη FWD HIGH RANGE (245 ίπποι) και 686 χλμ. στην τετρακίνητη AWD LONG RANGE (350 ίπποι). Το DS N°8 επιταχύνει στα 0 – 100 χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα στην έκδοση AWD LONG RANGE και σε 7,7 / 7,8 δευτερόλεπτα στις εκδόσεις FWD., με την τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 190 χλμ./ώρα.

Σημειώνουμε ότι στην τετρακίνητη έκδοση όταν βρίσκεται στη λειτουργία ECO, το DS N°8 χρησιμοποιεί μόνο κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, εκτός από το kick-down, το οποίο απελευθερώνει αμέσως όλη τη διαθέσιμη ισχύ και στους τέσσερις τροχούς.

Στη λειτουργία Normal, το DS N°8 AWD LONG RANGE χρησιμοποιεί τους δύο κινητήρες του για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση κατά την εκκίνηση και, στη συνέχεια, ο πίσω άξονας αποσυνδέεται μεταξύ 15 και 140 χλμ./ώρα, εάν το επιτρέπουν οι συνθήκες πρόσφυσης. Εάν είναι απαραίτητο, το πίσω μοτέρ επανασυνδέεται αμέσως. Στις λειτουργίες Sport και AWD, ο οδηγός απολαμβάνει μόνιμη τετρακίνηση με διαχείριση ροπής ειδικά για κάθε πρόγραμμα. Στη λειτουργία Sport, η προτεραιότητα δίνεται στην ισχύ, ενώ η λειτουργία AWD μεγιστοποιεί την πρόσφυση. Ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση στην ψηφιακή οθόνη οργάνων.

Οδηγικά, εκτός από το παραδοσιακό φρενάρισμα με πεντάλ, το DS N°8 προσφέρει τρεις διαφορετικούς τρόπους πέδησης με ανάκτηση, με τρία επίπεδα επιβράδυνσης (χαμηλή, μέτρια και υψηλή), ενώ διαθέτει και λειτουργία με ένα πεντάλ (του γκαζιού) που ενεργοποιείται από ένα μπουτόν στη κεντρική κονσόλα, ώστε να ξεχνάς να πατάς το φρένο.

Για την καλύτερη άνεση των επιβατών, το DS N°8 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με σύστημα μεταβλητής απόσβεσης των αμορτισέρ, ενώ φέρει DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY που είναι πολύ παραπάνω από ένα head-up display, DS NIGHT VISION που βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα, ψηφιακό καθρέφτη διπλής όψης που λειτουργεί όπως ένας συμβατικός καθρέφτης οπισθοπορείας και ενσωματώνει επίσης μια ψηφιακή οθόνη που τροφοδοτείται από μια κάμερα εγκατεστημένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, προσαρμοστικά φωτιστικά DS PIXELVISION και λειτουργία «HIGH BEAM BOOST», με πιο έντονο φωτισμό στο κέντρο της μεγάλης σκάλας.

Ως προς την ασφάλεια, διαθέτει μεγάλη γκάμα βοηθημάτων οδηγού.

Περισσότερα εν καιρώ.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Driveit: Περισσότερα άρθρα