Κάστρα στην αμμουδιά και καλοκαιρινοί έρωτες! Τι πιο ωραίο να τα ζει κανείς, αλλά με τον κατάλληλο τρόπο φυσικά.
Δηλαδή, με το σωστό αυτοκίνητο για να φτάσεις στις αμμουδιές, τη σωστή διάθεση για να φτιάξεις τα κάστρα και τους έρωτες και χωρίς να πρέπει να ξεπουληθείς για όλα αυτά! Το Sandero Stepway LPG με τον turbo χιλιάρη κινητήρα διπλού καυσίμου υπόσχεται όλα τα παραπάνω και τα κάνει πράξη, αφού είναι το πιο οικονομικό SUV να αποκτήσεις στην κατηγορία B-SUV, σε πάει και σε φέρνει πάμφθηνα με το υγραέριο και σου φτιάχνει τη διάθεση με τα δύο προηγούμενα, καθώς και με την ευχάριστη συμπεριφορά και την πρακτικότητά του.
Στη μεγαλύτερη κατηγορία θα βρεις το αδερφάκι του, Duster, ενώ το Sandero είναι compact SUV και είναι το τέλειο αυτοκίνητο αν θέλεις να μεταφέρεις την οικογένεια με οικονομική και ταυτόχρονα αξιοπρεπή λύση. Τα πάλαι ποτέ οικογενειακά αυτοκίνητα ήταν οι γνωστές «κούρσες» που ακούγαμε να τις αποκαλούν και πλέον γελάμε με την ανάμνηση.
Τη θέση τους, ωστόσο, έδωσαν σε υπερυψωμένα αυτοκίνητα προσανατολισμένα κυρίως για άσφαλτο και για μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, τα οποία άνετα μπορούν να ανταπεξέλθουν και σε πιο δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές που με τις… κούρσες γυρίζεις πίσω ή επιλέγεις άλλο δρόμο εξ αρχής. Το Sandero Stepway είναι άξιος εκπρόσωπος της συγκεκριμένης φιλοσοφίας και με φανατικό κοινό, σύμφωνα με τις πωλήσεις του που συνολικά ξεπερνούν τις 2,1 εκατομμύρια μονάδες.
Το Sandero, βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault, την οποία μοιράζεται με τα νέα Clio και Juke.
Αν και αρκετά οικονομικό στην κτήση του, ξεκινώντας από 14.780 ευρώ, η τρίτη γενιά του Sandero, σαφώς αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς από τις προηγούμενες γενιές, δεν έχει κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα, αλλά ούτε και σε αυτά που προσφέρει, αποτελώντας μία ολοκληρωμένη πρόταση. Τα υλικά στο εσωτερικό του και η συναρμογή είναι αρκετά καλά, ενώ, χωρίς να το παρακάνει με τα «γκατζετάκια», διαθέτει όλες τις τεχνολογίες.
Μία οθόνη αφής 8 ιντσών σε καλωσορίζει στην καμπίνα, στην οποία συνδέεσαι με bluetooth, Android Auto και Apple Car Play. Από τα συστήματα υποβοήθησης δε μας έλειψε κάτι, αφού διαθέτει φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, στάθμευσης με αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Sandero Stepway χρησιμοποιεί τα καινούρια LED φώτα με την υπογραφή Υ της Dacia, τα οποία εκτός από στιλ προσφέρουν και 37% μεγαλύτερη εμβέλεια και 9% μεγαλύτερο εύρος δέσμης.
Σημειώστε ότι η δεξαμενή του υγραερίου, χωρητικότητας 40lt έχει τοποθετηθεί στο χώρο της ρεζέρβας και έτσι δεν χρησιμοποιεί μέρος από το πορτ-μπαγκάζ. Προσθέστε και τα 50lt του ρεζερβουάρ της βενζίνης και με τα δύο μαζί μπορεί κάποιος να ξεπεράσει συνολικά τα 1000km (πάνω από 400km με το υγραέριο και κοντά στα 700km με τη βενζίνη). Βέβαια, αν έχεις LPG, τι να την κάνεις τη βενζίνη. Αλλά -αχρείαστη να΄ναι- μπορεί να βοηθήσει όταν πέσεις στην ανάγκη της και δε βρίσκεις πρατήριο καυσίμων με LPG για να α1εφοδιάσεις.
Για να είμαστε δίκαιοι, όμως, ακόμα και με βενζίνη είδαμε αρκετά καλή κατανάλωση χάρη στον 1.0 TCe της Renault, που βρίσκεται κάτω από το καπό και αποδίδει 100PS με το LPG και 91PS με τη βενζίνη. Έτσι, σε μικτό κύκλο και με νορμάλ οδήγηση είδαμε με βενζίνη 6,5lt/100km (5,8lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή) και με υγραέριο 8,6lt/100km (7,4lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή).
Οδηγώντας τόσο στην πόλη όσο και σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς δρόμους, η αίσθηση που αφήνει είναι θετική. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, με σχετικά καλή ηχομόνωση, μόνο με το γνώριμο ήχο του τρικύλινδρου κινητήρα να μπαίνει στην καμπίνα. Στην άνετη κύλιση συμβάλει και η μαλακή ανάρτηση (γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική δοκός μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας και αντιστρεπτική πίσω), με τα αμορτισέρ να αποσβαίνουν τις κακοτεχνίες των δρόμων. Σε αυτό βοηθούν και τα 200mm απόσταση από το έδαφος, όπως και στις σχετικά πιο απαιτητικές διαδρομές. Και, ναι, δεν κρύβουμε ότι περάσαμε ωραία στην άμμο και όχι μόνο διαβάζοντας Μίκυ Μάους. Το Sandero Stepway, βέβαια, βγαίνει μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, αλλά δε σκοπεύαμε να επισκεφτούμε και το Dakar για να χρειαστούμε κάτι παραπάνω.
Στην πόλη και στο συνεχές σταμάτα-ξεκίνα βοηθάει το γεγονός ότι η ροπή έρχεται από σχετικά χαμηλά, περίπου στις 2.000rpm, και σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, οι διαδρομές γίνονται άνετα και ωραία. Σε πιο πιεσμένο ρυθμό, γνωρίζοντας πάντα τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου, το Sandero ανταπεξήρθε ιδιαίτερα ικανοποιητικά, ενώ οι κλίσεις δεν προβλημάτισαν και ήρθαν αναμενόμενα. Η αίσθηση του τιμονιού είναι ελαφριά, αλλά ένιωθες να βαραίνει τεχνητά στις στροφές από τη μείωση της υποβοήθησης.
Το Sandero Stepway είναι αυτό που λέμε «τίμιο» αυτοκίνητο ή value for money για να καταλαβαινόμαστε καλύτερα. Όντως, για αυτά που προσφέρει, μπορεί να το αποκτήσει κάποιος φθηνά στην εποχή ακρίβειας που ζούμε και το πολύ σημαντικό να συνεχίζει το καλό οικονομικό του πρόσωπο και κατά τη χρήση του. Επίσης, είναι μία συνολικά καλή πρόταση. Και για πόλη και για εξοχή και για ταξίδι. Για να είναι όλη η οικογένεια χαρούμενη. Τα κάνει όλα και συμφέρει, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος, αλλά μας παρέσυρε το κλίμα του καλοκαιριού!