Σάββατο, 16 Νοε.
16oC Αθήνα

Dacia: Η 3η γενιά ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στο θρύλο του εμβληματικού της best-seller

Dacia: Η 3η γενιά ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στο θρύλο του εμβληματικού της best-seller

«Περισσότερο Duster, αλλά πάντα Duster»: Το Νέο Duster είναι το νέο κεφάλαιο στην ιστορία ενός μοντέλου που έγινε ορόσημο στην αγορά του, ένα εμβληματικό μοντέλο που ενσωματώνει όλα όσα πρεσβεύει η Dacia: Στιβαρό και εκδρομικό, ουσιώδες αλλά και ‘Cool’, έξυπνα φιλικό προς το περιβάλλον.

Το Duster γεννήθηκε το 2010, ανανεώθηκε για πρώτη φορά το 2017 και ανέβηκε στην κορυφή, επαναπροσδιορίζοντας τους κανόνες της κατηγορίας των SUV.

«Success story»: στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, η παραγωγή του έφτασε τα 2,2 εκ. μονάδες, το κοντέρ των πωλήσεων συνεχίζει να γράφει, ενώ η δημοφιλία του αυξάνεται σταθερά, καθώς κατάφερε να γίνει το best seller SUV της Ευρώπης σε όλες τις κατηγορίες των λιανικών πωλήσεων για το 2022.

Περίπου 1.000 Duster βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής των εγκαταστάσεων της Dacia στο Πιτέστι της Ρουμανίας κάθε μέρα – σχεδόν ένα κάθε λεπτό!

Πιο δυναμικό και εντυπωσιακό design

Η Dacia εφευρίσκει από την αρχή τη σχεδίαση του Duster. Το νέο μοντέλο εξακολουθεί να έχει την εντυπωσιακή εμφάνιση που ώθησε τις προηγούμενες γενιές στην κορυφή – ειδικά τον συμπαγή, στιβαρό χαρακτήρα SUV – αλλά πηγαίνει ένα βήμα παραπάτω, με τη νέα, ξεχωριστή σχεδίαση της Dacia.

Η απλότητα των σχημάτων και των όγκων συμβάλλει στη δύναμη του design – συμπεριλαμβανομένου και του κάθετου εμπρός μέρους, των έντονων προστατευτικών στα «φρύδια» των φτερών, της φαρδιάς πίσω πόρτας, αλλά και των πλευρικών παραθύρων που καλύπτουν αρμονικά το τμήμα από την εμπρός κολώνα μέχρι το πορτμπαγκάζ.

Το Νέο Duster διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά στο ύψος της μέσης του αμαξώματος: τα πλευρικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος συνδέονται με εκείνα στους θόλους των τροχών, τα οποία συνδέονται με τη σειρά τους, με τον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, καθιστώντας το Νέο Duster πιο στιβαρό και περιπετειώδες από ποτέ!

Η σχεδίαση του Νέου Duster συμβαδίζει απόλυτα με την εποχή της, συνδυάζοντας με ένα πιο βιώσιμο τρόπο τον περιπετειώδη και στιβαρό του χαρακτήρα.

– Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω εναρμονίζονται αισθητικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Η απουσία βαφής ωφελεί το περιβάλλον – αλλά και τον πελάτη: εκδορές και χτυπήματα δεν χαλάνε το αρχικό χρώμα.

– Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle®, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της LyondellBasell. Αυτό το υλικό, το οποίο παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Manifesto, ανακυκλώνεται έως και 20%. Η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση, για αυτό και η Dacia αποφάσισε να την υιοθετήσει αντί για τη βαφή.

Όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό, διαθέτει όλα τα απαραίτητα – τα χαρακτηριστικά δηλαδή που εξυπηρετούν έναν συγκεκριμένο σκοπό. Έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον. Τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό. Το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό.

Στιβαρό και περιπετειώδες

Οι δυνατότητες εκτός δρόμου του Νέου Duster είναι μοναδικές, ώστε οι λάτρεις της περιπέτειας να το απολαμβάνουν παντού, χωρίς άγχος.

Το Νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:

AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών.

SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις του ESC και του συστήματος anti-spin.

MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.

OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4×4 Lock του σημερινού Duster, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτόματης και βέλτιστης κατανομής της ροπής στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, ανάλογα το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.

ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος. Βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα ώστε να περιορίσει την κατανάλωση, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.

Απόσταση από το έδαφος: 217 mm για την έκδοση 4×4, η μεγαλύτερη στην αγορά.

Γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης για άνετη υπέρβαση ακόμα περισσότερων εμποδίων: 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4×4).

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις