Το πρωτότυπο Dodge Charger Daytona SRT έχει όλα εκείνα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που θα περίμενε κανείς από την Αμερικανική μάρκα και παράλληλα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (BEV).
Η Dodge, η μάρκα που όσο καμία άλλη έχει συνδεθεί με την ισχύ και τα Αμερικανικά muscle cars, κάνει ένα σημαντικό βήμα στην πορεία της εξηλεκτρισμένης κίνησης, παρουσιάζοντας το Dodge Charger Daytona SRT, ένα εντυπωσιακό από κάθε άποψη πρωτότυπο όχημα, το οποίο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.
Το Dodge Charger Daytona SRT Concept δίνει μια πρώτη γεύση για το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας, με ένα μοντέλο που διατηρεί όλα τα ξεχωριστά στοιχεία απόδοσης που χαρακτηρίζουν ένα Dodge.
Το Dodge Charger Daytona SRT Concept ανοίγει ένα συναρπαστικό δρόμο στην ηλεκτροκίνηση, με ένα νέο σύστημα κίνησης που προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, ξεχωριστή οδηγική αίσθηση, αλλά και εντυπωσιακή ηχητική παρουσία.
Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι το σύστημα κίνησης που εφοδιάζει το πρωτότυπο εξασφαλίζει επιδόσεις ανώτερες από εκείνες που προσφέρει το θρυλικό βενζινοκίνητο SRT Hellcat.
Η εντυπωσιακή σχεδίαση του πρωτότυπου αξιοποιεί κλασσικά στοιχεία της μάρκας, τα οποία όμως εξελίσσονται σε ένα νέο επίπεδο με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα αλλά και τη σύγχρονη αισθητική. Με αυτό τον τρόπο οι φουτουριστικές αναφορές ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος συνδυάζονται με χαρακτηριστικά από muscle cars του παρελθόντος.
Κυρίαρχο στοιχείο στο εμπρός μέρος του Charger Daytona SRT Concept είναι το πατενταρισμένο αεροδυναμικό πακέτο R-Wing, το οποίο ενισχύει την κλασσική εικόνα της Dodge και παράλληλα βελτιστοποιεί την απόδοση του οχήματος. Το R-Wing εμπνέεται από τη σχεδίαση του κλασσικού Charger Daytona, διαμορφώνει τη ροή του αέρα και συνδυάζεται με την επίσης δυναμική σχεδίαση του καπό, αλλά και των πλευρικών αεραγωγών που κατευθύνουν τον αέρα περιμετρικά του οχήματος.
Οι εντυπωσιακές αναλογίες συνοδεύουν λιτές στιλιστικές αναφορές, ενώ στο κέντρο της μάσκας ξεχωρίζει το φωτιζόμενο σήμα Fratzog. Το συγκεκριμένο σύμβολο εφαρμόστηκε αρχικά στα muscle cars της μάρκας την περίοδο 1962 – 1976 αρχικά χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα. Σήμερα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Το λογότυπο Fratzog συμβολίζει το ηλεκτρικό μέλλον της Dodge, το οποίο θα συνδυάζεται με την παράδοση της στην απόδοση, αλλά και τη σύγχρονη τεχνολογία. Αντίστοιχα στα φτερά το λογότυπο Banshee δίνει το στίγμα για το σύστημα κίνησης του Charger Daytona SRTConcept.
Όπως θα περίμενε κανείς, στο εσωτερικό η σχεδίαση ακολουθεί μια οδηγοκεντρική προσέγγιση με την τεχνολογία να συνδυάζεται με το χαμηλό βάρος και το αθλητικό στιλ. Ο φωτισμός αξιοποιείται ώστε να ενισχύεται η τρισδιάστατη αίσθηση που προσφέρουν οι επιφάνειες, ενώ εμφανής είναι η ευρεία χρήση στοιχείων από ανθρακονήματα. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών, ενώ ο πίνακας οργάνων των 16 ιντσών συνοδεύεται και από ένα Head-up Display (HUD). Η καμπίνα είναι γεμάτη από όμορφες λεπτομέρειες όπως ο φωτισμός στο πεντάλ γκαζίου, αλλά και ο επιλογέας ταχυτήτων που αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή του κλασσικού επιλογέα της Dodge που θυμίζει λαβή περίστροφού.
Οι επιδόσεις στο προσκήνιο
Η Dodge έχει τη ξεχωριστή φήμη, ως η μάρκα των Αμερικανικών muscle cars. Η επιλογή του ονόματα Dodge Charger Daytona SRT Conceptκάθε άλλο παρά τυχαία είναι , αφού όπως το θρυλικό Charger Daytona ήταν το πρώτο όχημα που έσπασε το φράγμα των 200 μιλίων/ώρα (322χλμ./ώρα) σε πίστα NASCAR το 1970, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο σχεδιάστηκε για τις απόλυτες επιδόσεις. Για αυτό το λόγο αξιοποιεί ένα νέο σύστημα κίνησης. Το σύστημα Banshee των 800V εστιάζει στην απόδοση και καθιστά το Charger Daytona SRT Conceptτο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Dodge που είναι ταχύτερο από ένα Hellcat σε όλες τις βασικές μετρήσεις επιδόσεων, στοιχείο στο οποίο συντελεί και η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Όμως οι αριθμοί από μόνοι τους δεν περιγράφουν όλο το εύρος της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει το πρωτότυπο, χάρη και στην εφαρμογή μιας σειράς καινοτόμων ιδεών όπως:
Μετάδοση eRupt
Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η Dodge εξέλιξε ένα σύστημα μετάδοσης πολλών σχέσεων, η επιλογή των οποίων γίνεται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο. Έτσι η αλλαγή των σχέσεων γίνεται αισθητή από τους επιβάτες και τους «κολλά» βίαια στα καθίσματα τους κατά την επιτάχυνση, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς από ένα Dodge. Επιπλέον το Charger DaytonaSRT Concept διαθέτει και τη λειτουργία PowerShot, η οποία ενεργοποιείται από ένα κουπί στο τιμόνι και προσφέρει ακόμα υψηλότερη ισχύ για μερικά δευτερόλεπτα.
Εξαγωγή Fratzonic
Τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντυπωσιάζουν με την ησυχία που κινούνται, αυτό βεβαίως δεν θα μπορούσε να ταιριάζει με ένα Dodge. Το Charger Daytona SRT Concept μπορεί να «φωνάζει» την ισχύ του με ένταση έως και 126 dB, όσο δηλαδή και το SRTHellcat. Ο ήχος παράγεται από το νέο πατενταρισμένο σύστημα εξαγωγής “Fratzonic Chambered Exhaust system”. Πράγματι, η Dodgeτοποθέτησε «εξάτμιση» σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ειδικό θάλαμο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ η λειτουργία της «εξάτμισης» ταιριάζει απόλυτα με τις αλλαγές σχέσεων που προσφέρει η μετάδοση eRupt.
Τα παραπάνω συστήματα είναι παραμετροποίησιμα και μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας που έχει στη διάθεση του ο οδηγός: Auto, Sport, Track και Drag. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι η απόλαυση και η μέγιστη απόδοση σε κάθε διαδρομή, όπως εκφράζει με κάθε τρόπο το πρωτότυπο Dodge Charger Daytona SRT.
«Το Dodge Charger Daytona SRT Concept υπάρχει γιατί η απόδοση μας οδήγησε σε αυτό», σημείωσε ο κ. Tim Kuniskis, CEO της Dodge. «Η Dodge έχει να κάνει με την ισχύ, το ύφος και τις επιδόσεις και η μάρκα θα μεταφέρει αυτές τις αξίες ώστε να δημιουργήσει τα ηλεκτρικά muscle cars του μέλλοντος. Αυτό το πρωτότυπο δεν καθορίζει μόνο την πορεία της Dodge, αλλά θα επανακαθορίσει και την έννοια του Αμερικανικού muscle car.»