Στο πέμπτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2024, η Ducati αποκάλυψε στο κοινό τη νέα Hypermotard 698 Mono (link για να παρακολουθήσετε το επεισόδιο), την πρώτη μονοκύλινδρη DucatiSupermotard.
Η Hypermotard 698 Mono δημιουργήθηκε με μοναδικό στόχο να συναρπάσει μέσα από τις στροφές αλλά και ανάμεσα στα κράσπεδα της κάθε λογής πίστας αλλά και στην πόλη, μετατρέποντας κάθε μετακίνηση στην πιο διασκεδαστική στιγμή της ημέρας.
Ένας στόχος που επιτεύχθηκε με την εφαρμογή τεχνικών λύσεων που προέρχονται από τον κόσμο της Panigale για τον κινητήρα, τα ηλεκτρονικά και το πλαίσιο σε μια νέα κατηγορία για τη Ducati, δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο μια μοτοσυκλέτα ικανή να προσφέρει αξέχαστες συγκινήσεις αμέσως μόλις κάποιος βρεθεί στη σέλα της.
Η Hypermotard 698 Mono είναι στην πραγματικότητα σχεδιασμένη και κατασκευασμένη για να επιτυγχάνει τιςκαλύτερες επιδόσεις στην άσφαλτο και είναι εξοπλισμένη με τον νέο Superquadro Mono, τον πιο εξελιγμένο και υψηλών επιδόσεων μονοκύλινδρο κινητήρα δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ.
Ένας κινητήρας που καταρρίπτει ρεκόρ χάρη στη μέγιστη ισχύ των 77,5 ίππων και τις 10.250 σ.α.λ. μέγιστης περιστροφής που αποτελούν νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία. Αυτός ο κινητήρας προέρχεται από τον δικύλινδρο της 1299 Panigale, από τον οποίο κληρονομεί το έμβολο με διάμετρο 116 χιλ., τον θάλαμο καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου και το δεσμοδρομικό σύστημα, την ίδια λύση που χρησιμοποιεί η Ducati στο MotoGP(όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες του Superquadro Mono κινητήρα μπορείτε να τις βρείτε εδώ).
Το ηλεκτρονικό της πακέτο, ασυναγώνιστο στην κατηγορία, επιτρέπει στους λιγότερο έμπειρους να μάθουν να οδηγούν σαν αναβάτης Supermotard, υποστηριζόμενος από το Cornering ABS, το οποίο για αυτήν τη μοτοσυκλέτα διαθέτει ρυθμίσεις ειδικά σχεδιασμένες για τη διαχείριση της «οδήγησης πλαγιολισθαίνοντας» στην πίστα.
Το ίδιο πακέτο επιτρέπει στους πιο έμπειρους αναβάτες να εκμεταλλευτούν πλήρως την υψηλή ισχύ του κινητήρα Superquadro Mono και το σταθερό και ακριβές πλαίσιο. Η Hypermotard 698 Mono συνδυάζει την ακρίβεια του μπροστινού μέρους των σπορ μοτοσυκλετών Ducati με την ευκινησία των Supermotards, για εύκολη, διαισθητική και πάνω απ’ όλα διασκεδαστική οδήγηση όπως θα έπρεπε να έχει μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Αυτή η ισορροπία έχει επιτευχθεί χάρη στις διαστάσεις του πλαισίου που επιτρέπουν ένα πιο ουδέτερο και επικοινωνιακό μπροστινό μέρος σε σύγκριση με τις μοτοσυκλέτες που προέρχονται από τον off-road κόσμο, οι οποίες είναι συνήθως πιο υποστροφικές.
Σε όλα αυτά έχει προστεθεί μια σχεδίαση που ενισχύει την παρουσία του νέου κινητήρα Superquadro Monoκαι που συνδυάζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αγωνιστικών Supermotard όπως η απλότητα, η επιθετικότητα και η οπτική ελαφρότητα με τις καθαρές εμπνευσμένες γραμμές και την κομψότητα των επιφανειών, τις οποίες έχουν συνηθίσει πλέον οι Ducatisti.
Αδιαμφισβήτητο στυλ Ducati
Η νέα Hypermotard 698 Mono συνδυάζει μια τυπικά Supermotard αγωνιστική αισθητική, ουσιαστική, συμπαγής και επιθετική, με τις καθαρές γραμμές και την προσοχή στη λεπτομέρεια σχεδιασμού των επιφανειών που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της Ducati.
Το αποτέλεσμα είναι μια λεπτή και κομψή μοτοσυκλέτα. Οι υπερκατασκευές που έχουν μειωθεί στο ελάχιστο επικοινωνούν αμέσως τον σπορ χαρακτήρα της Ducati και ενισχύουν την κάθετη εξέλιξη του νέου Superquadro Mono.
Με το αξεπέραστο στυλ Ducati, οι πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου σχεδίου “Y” συνδυάζουν τη σπορ εμφάνιση με το πλεονέκτημα του μειωμένου βάρους. Ένα άλλο μοναδικό στοιχείο είναι οι διπλοί σιγαστήρες στο πάνω μέρος, στα πλαϊνά της ουράς, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της οικογένειας Hypermotard καθώς και των αγωνιστικών Supermotards. Ο σούπερ συμπαγής προβολέας LED ενσωματώνει τη λειτουργία DRL με διπλό προφίλ “C” για τη φωτεινή δέσμη και κάνει την Hypermotard 698 Mono μια μοτοσυκλέτα που δεν περνά απαρατήρητη. Η ίδια φωτεινή υπογραφή βρίσκεται στο πίσω φως θέσης.
Κινητήρας Superquadro Mono
Στη Ducati Hypermotard 698 Mono κάνει το ντεμπούτο του ο νέος Superquadro Mono, η τελευταία προσθήκη στους κινητήρες της μάρκας από το Borgo Panigale που συστήνεται ως νέο σημείο αναφοράς επιδόσεων μεταξύ των μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών δρόμου. (Όλες οι πληροφορίες για τον νέο κινητήρα της Ducatiείναι διαθέσιμες εδώ).
Δυνατός, ελαφρύς και συμπαγής, προέρχεται από τον πιο ισχυρό δικύλινδρο που δημιούργησε ποτέ η Ducati: τον Superquadro 1.285 cc της Panigale 1299. Διατηρεί τη διάμετρο 116 χιλ. αυτού του κινητήρα, μια τιμή ρεκόρ για μονοκύλινδρο δρόμου, σε συνδυασμό με διαδρομή 62,4 χιλ. για κυβισμό 659 cc, και εξαιρετικά εξελιγμένες λύσεις.
Το έμβολο box-in-box, οι βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου, η επίστρωση για τον κύλινδρο αλουμινίου, ο πίρος του εμβόλου εξοπλισμένος με επίστρωση DLC και φυσικά η δεσμοδρομική κατανομή καθιστούν τον SuperquadroMono ικανό να περιστρέφεται σε ταχύτητες που συνήθως προορίζονται μόνο για αγωνιστικούς μονοκύλινδρους (ο κόφτης έχει ρυθμιστεί στις 10.250 σ.α.λ.) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 77,5 ίππων στις 9.750 σ.α.λ.
Ηλεκτρονικά
Ο βασικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Hypermotard 698 Mono είναι ο πληρέστερος στην κατηγορία και περιλαμβάνει πολλά από τα χειριστήρια που υπάρχουν στην Panigale V4, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control, Ducati Power Launch και Ducati Quick Shift (DQS) Up/Down, τα οποία μπορούν να αγοραστούν ως αξεσουάρ για τη βασική έκδοση και διατίθενται στάνταρ στην έκδοση RVE.
Ο στόχος είναι πάντα ο ίδιος: να αυξηθεί η διασκέδαση στην οδήγηση. Και με την Hypermotard 698 Mono, οι λιγότερο έμπειροι αναβάτες θα μπορούν να προσεγγίσουν την οδήγηση τύπου Motard με τη βεβαιότητα ότι μπορούν να βασίζονται σε εξελιγμένα ηλεκτρονικά.
Η Hypermotard 698 Mono είναι η πρώτη Ducati που προσφέρει τέσσερα επίπεδα ABS. Δύο από αυτά ενσωματώνουν τη λειτουργία Slide-by-Brake, η οποία μέσω της χρήσης του πίσω φρένου επιτρέπει την ασφαλή και επαναλαμβανόμενη πλαγιολίσθηση στις στροφές κατά την σπορ οδήγηση στην πίστα.
Πλαίσιο και εργονομία
Η Hypermotard 698 Mono είναι συμπαγής και ελαφριά, με απόβαρο 151 kg χωρίς καύσιμο. Ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται χάρη σε λύσεις όπως το πλαίσιο με διαφοροποιημένα δομικά στοιχεία και βάρος μόνο 7,2 kg, ικανό να συνδυάζει αντοχή με ακαμψία και ελαφρότητα, στις χυτές ζάντες (-0,5 kg σε σύγκριση με αντίστοιχες ακτινωτές), στα δισκόφρενα με φλάντζα αλουμινίου (-17% σε σύγκριση με μια χαλύβδινη μονάδα) και στο ελαφρύ πιρούνι Marzocchi, πλήρως ρυθμιζόμενο up side down πλήρως ρυθμιζόμενο εξωτερικά και γλίστρες αλουμινίου 45 χλστ., με βάρος μόνο 8,1 κιλά.
Το διπλό ψαλίδι, ελαφρύ και απέριττο, λειτουργεί μέσω προοδευτικής σύνδεσης με πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ. Οι ζάντες είναι εφοδιασμένες με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, διαστάσεων 120/70 ZR 17 μπροστά και 160/60 ZR 17 πίσω.
Αξεσουάρ
Οι ενθουσιώδεις αναβάτες που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές επιδόσεις της Hypermotard 698 Mono στην πίστα θα βρουν διάφορες προτάσεις στον κατάλογο Ducati Performance, ξεκινώντας από την αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, την αγωνιστική σέλα, τα μαρσπιέ motard, καθώς και γλίστρες και προστατευτικά καλύμματα για τους στροφαλοθαλάμους του κινητήρα.
Υπάρχουν επίσης διαφορετικά εξαρτήματα από ανθρακονήματα, τα οποία βοηθούν στο να ελαφρύνει η μονοκύλινδρη Ducati και να γίνει πιο επιθετική: από το μπροστινό πάνελ μέχρι το προστατευτικό πάνελ για την υψηλή θερμοκρασία της πολλαπλής εξαγωγής, μέχρι έναν ομολογκαρισμένο σιγαστήρα από τιτάνιο και ανθρακονήματα. Τέλος, όσοι θέλουν να αναβαθμίσουν την αισθητική τους, θα βρουν διάφορα εξαρτήματα από αλουμίνιο, όπως μανέτες φρένων και συμπλέκτη, τα διάφορα ρεζερβουάρ ή την τάπα καυσίμου και δυναμικά φλας.