Μία ασυμβίβαστη Ducati Multistrada V4, εξοπλισμένη με τον κινητήρα Desmosedici Stradale προερχόμενο από την Panigale V4, ξηρού συμπλέκτη και με ειδικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά, προκειμένου να προσφέρει άνευ προηγουμένου οδηγικές εμπειρίες.
Στο τέταρτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2024, η Ducati παρουσιάζει τη νέα V4 RS (link επεισοδίου), την πιο σπορ, πιο εξελιγμένη Multistrada που δημιουργήθηκε ποτέ από τον κατασκευαστή με έδρα τη Μπολόνια και παράγεται σε αριθμημένα αντίτυπα. Η νέα Multistrada V4 RSείναι η τελευταία προσθήκη στην γκάμα που γιορτάζει εφέτος την εικοστή επέτειό της και είναι εξοπλισμένη με τον κινητήρα Desmosedici Stradale, που προέρχεται από τον αντίστοιχο της PanigaleV4.
Χάρη στον V4 εξοπλισμένο με δεσμοδρομική τεχνολογία, η Multistrada V4 RS προσφέρει μοναδικές επιδόσεις και κορυφαία οδηγική εμπειρία, διατηρώντας την ισορροπία που ανέκαθεν διέκρινε την οικογένεια Multistrada. Μια εμπειρία που μένει αξέχαστη από τον αδιαμφισβήτητο ήχο του DesmosediciStradale με ξηρό συμπλέκτη και τελικό Akrapovič και από την συναρπαστική απόδοση ισχύος. Έντονες συγκινήσεις εγγυάται και το πλαίσιο, χάρη στην ανάρτηση Öhlins, το αλουμινένιο μονό ψαλίδι και τις σφυρήλατες ζάντες.
Οι πιο απαιτητικοί αναβάτες θα εκτιμήσουν τις τεχνικές και στυλιστικές λεπτομέρειες που κάνουν τη Multistrada V4 RS μια μοναδική μοτοσυκλέτα σε προσωπικότητα και ουσία. Το λογότυπο RS, το οποίο γίνεται ουσιαστικό χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου, σχεδιάστηκε από το Centro Stile και εμφανίζεται στα διακοσμητικά γραφικά, στο κλειδί και στα γραφικά της οθόνης. Η λεπτή και αεροδυναμική ουρά, σχεδιασμένη αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενισχύει περισσότερο τον σπορ προσανατολισμό της.
Η Multistrada V4 RS είναι ένα μοντέλο στο οποίο κάθε εξάρτημα, κάθε λεπτομέρεια – από το πακέτο ηλεκτρονικών με τεχνολογία ραντάρ έως το πολύ ελαφρύ υποπλαίσιο από τιτάνιο – επιλέχθηκε με έναν μόνο στόχο: τη δημιουργία της πιο σπορ μοτοσυκλέτας τουρισμού που έγινε ποτέ. Η πιο συναρπαστική Multistrada που κατασκεύασε ποτέ η Ducati.
Σπορ στυλ
Η Ducati Multistrada V4 RS συνδυάζει τα αδιαμφισβήτητα χαρακτηριστικά της Multistrada, κομψότητα και δυναμισμό, με τεχνικές λύσεις που θυμίζουν τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στους αγώνες, χαρακτηριστικές των supersport μοτοσυκλετών του Borgo Panigale. Το όνομα RS έχει ακριβώς αυτή την έννοια, θυμίζοντας μια άλλη μοτοσυκλέτα στην ιστορία της Ducati – τη Monster S4 RS – που γεννήθηκε με βάση τις ίδιες αρχές.
Τα διάφορα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, όπως το μπροστινό φτερό, οι χούφτες (ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο), οι ασπίδες θερμότητας και το μπροστινό “ράμφος”, δημιουργούν ένα παιχνίδι αντιθέσεων με τον Iceberg White χρωματισμό και γραφικά με αναφορές στο χρώμα της Desmosedici MotoGP.
Η λεπτή και ελαφριά ουρά από τεχνοπολυμερές ενσωματώνει τις χειρολαβές για τον συνοδηγό και διαμορφώνει μια σπορ και εκλεπτυσμένη πλαϊνή όψη. Το πλαίσιο στήριξης της σέλας από τιτάνιο είναι ένα εξάρτημα εξαιρετικής τεχνικής κομψότητας που τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και επιτρέπει εξοικονόμηση βάρους 2,5 κιλών σε σύγκριση με τη βασική έκδοση.
Ηλεκτρονικά
Η Multistrada V4 RS είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο και εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών της Multistrada V4 S, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, τη στάνταρ τεχνολογία ραντάρ εμπρός και πίσω, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) και την ανίχνευση τυφλού σημείου (Blind Spot Detection – BSD).
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Multistrada V4 RS, χάρη στις πληροφορίες που λαμβάνονται από την αδρανειακή πλατφόρμα της Bosch, αποτελείται από 4 Power Modes (Full, High, Medium, Low), καθώς και τα Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) , Control Brake Engine (EBC) και DucatiQuick Shift (DQS) Up&Down.
Όλα αυτά τα συστήματα έχουν βαθμονομηθεί για τα χαρακτηριστικά και την προβλεπόμενη χρήση του μοντέλου και έχουν ενσωματωθεί σε τέσσερα Riding Modes, συγκεκριμένα τα Race, Sport, Touring, Urban.
Η Multistrada V4 RS είναι επίσης εξοπλισμένη με EBC (Engine Brake Control) ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει το φρενάρισμα του κινητήρα ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τις συνθήκες.
Ο έντονα σπορ χαρακτήρας του ηλεκτρονικού πακέτου του V4 RS αναδεικνύεται και από τα νέα γραφικά στο ταμπλό, το οποίο παρουσιάζει έναν πίνακα ελέγχου στην κύρια οθόνη με λειτουργικότητα παρόμοια με το Infomode Track των Panigale V4 και Streetfighter V4. Αυτό το drop-downμενού εμφανίζει τα καθορισμένα επίπεδα για DTC, ABS και DWC στο επιλεγμένο riding mode. Επιπλέον, η παρέμβαση του Ducati Traction Control και του Ducati Wheelie Control αναδεικνύεται από ένα αναβοσβήσιμο του αντίστοιχου στοιχείου στο μενού και τον φωτισμό της πάνω δεξιάς γωνίας του ταμπλό.
Πλαίσιο και εργονομία
Το πλαίσιο της Multistrada V4 RS αναπτύσσεται γύρω από τον μπροστινό τροχό 17 ιντσών, ο οποίος εξασφαλίζει μεγάλη ακρίβεια και αναδραστικότητα στη σπορ οδήγηση. Αυτή η επιλογή οδήγησε στην επιλογή ενός μονοκόκ αλουμινένιου πλαισίου διαφορετικού από τη Multistrada V4 S και τη Rally για να υπάρχει διαφορετική κλίση της κεφαλής του τιμονιού (25,75° σε σύγκριση με 24,5°) που ορίζει τις τιμές ίχνους και μεταξονίου σε συνάρτηση με τη μεγαλύτερη σπορ παρουσία της μοτοσυκλέτας, παρόμοια με την αντίστοιχη υλοποίηση στη V4 Pikes Peak.
Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Marchesini, 2,7 κιλά ελαφρύτερες από αυτές της V4 S, συνεισφέρουν στην πιο δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Τα ελαστικά Diablo Rosso IV Corsa, 120/70 εμπρός και 190/55 πίσω, προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και κορυφαία αίσθηση επαφής με το έδαφος στο κέντρο της στροφής.
Η επιλογή των αναρτήσεων Öhlins Smart EC 2.0 στοχεύει στην εγγύηση των καλύτερων επιδόσεων σε σπορ περιβάλλον, χάρη στη χρήση ενός συστήματος «ανά περίσταση», όπως στις Panigale V4 S και Streetfighter V4 S, με τη μοτοσυκλέτα να αυτορυθμίζεται ανάλογα με το οδηγικό στυλ του αναβάτη. Το σύστημα, που χρησιμοποιείται ήδη στη Multistrada V4 Pikes Peak, έχει βαθμονομηθεί εκ νέου για να επιτευχθεί η καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης στη χαλαρή οδήγηση και υποστήριξης στη σπορ αντίστοιχα.
Η νέα V4 RS προσφέρει πιο σπορ εργονομία από τη Multistrada V4, με ψηλότερα και πιο πίσω τοποθετημένα μαρσπιέ για αύξηση της μέγιστης γωνίας κλίσης. Το τιμόνι, άκαμπτα στερεωμένο για να βελτιώσει την αίσθηση οδήγησης, είναι χαμηλότερο, στενότερο και έχει λιγότερο τονισμένη καμπυλότητα. Οι νέες, πιο μαλακές λαβές έχουν πιο σπορ σχεδιασμό.
Αυτός ο εργονομικός συνδυασμός μεταφράζεται σε καλύτερη αίσθηση στη σπορ οδήγηση, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα καλό επίπεδο άνεσης. Στην πραγματικότητα, η άνεση έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλης προσοχής, προκειμένου να διατηρηθεί η καλύτερη σύνθεση χαρακτήρα της Multistrada V4 RS, ανάμεσα σε σπορ και τουρισμού.
Αξεσουάρ
Ο κατάλογος Ducati Performance προσφέρει διάφορα αξεσουάρ για να αναδείξουν περαιτέρω τα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας και να την προσαρμόσουν στις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη. Οι μοτοσυκλετιστές που θέλουν να αυξήσουν την ευελιξία της Multistrada V4 RS θα βρουν διάφορες επιλογές για τις αποσκευές, από πλαστικές ή αλουμινένιες πλαϊνές θήκες μέχρι τσάντες ρεζερβουάρ και τσάντες για τη σέλα συνοδηγού και ανεμοθώρακες μεγαλύτερου μεγέθους.
Για να τονίσει τη σπορ προσωπικότητά της, ο κατάλογος προσφέρει επίσης εξαρτήματα αλουμινίου billet, όπως λεβιέδες, μαρσπιέ, δοχεία λαδιού φρένων και συμπλέκτη ή καπάκια για το ρεζερβουάρ καυσίμου και το δοχείο λαδιού. Υπάρχουν επίσης πολλές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα για να ελαφρύνουν και να κάνουν την εικόνα της Multistrada V4 RS ακόμα πιο επιθετική.
Χρώματα και διαθεσιμότητα
Η μοτοσυκλέτα θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024 σε μία και μόνη έκδοση, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ εμπρός και πίσω ραντάρ σε χρώμα Iceberg White.
Όπως σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας Multistrada, η Ducati προσφέρει επίσης στη Multistrada V4 RSτην αποκλειστική εγγύηση «4Ever Multistrada», με ισχύ 4 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα,
Το βίντεο είναι διαθέσιμο στο κανάλι της Ducati στο YouTube. Όλες οι φωτογραφίες του νέου μοντέλου είναι διαθέσιμες στο Ducati Media House.