Η απόπειρα της BMW να αφήσει το στίγμα της και στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε σήμερα, με την επίσημη παρουσίαση του μικρού i3. Είναι το πρώτο μοντέλο από την γκάμα των ηλεκτρικών της φίρμας, στην κορυφή της οποίας θα βρεθεί το BMW i8.
Με μήκος 3,99 m το BMW i3 εντάσσεται στην κατηγορία μεγέθους των supermini, όμως το μεταξόνιο των 2,57 m παραπέμπει περισσότερο στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή των μικρομεσαίων. Το ότι οι επιβάτες του BMW i3 θα έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο επιβεβαιώνεται και από το ύψος του 1,58 m, που είναι σχεδόν κατά 16 cm μεγαλύτερο από της Σειράς 1. Στα πρότυπα του Ford B-MAX, το νέο BMW i3 δεν έχει μεσαίες κολόνες, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν προς τα πίσω.
Οι μπαταρίες του BMW i3 ζυγίζουν 230 kg και είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, ώστε να φέρνουν το κέντρο βάρους χαμηλότερα απ’ ότι στη BMW X1. Όμως χάρη στη χρήση πλαισίου από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου περιορίζεται στα 1.195 kg. Το ηλεκτρικό μοτέρ, που είναι τοποθετημένο σε ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο ανάμεσα στους πίσω τροχούς, αποδίδει 170 PS και 25,4 kgm. Με 7 kg/PS, δεν είναι περίεργο που το i3 χρειάζεται μόλις 3,7” για το 0-50 km/h και 7,2” για το 0-100 km/h. Και όπως σωστά υποθέσατε, είναι πισωκίνητο.
Οι μπαταρίες του BMW i3 αποτελούνται από 96 στοιχεία τα οποία μπορούν να αντικατασταθούν ξεχωριστά σε περίπτωση βλάβης, ενώ συνοδεύονται από εγγύηση έξι ετών ή 160.000 km από την κατασκευάστρια εταιρία Samsung. Η συνολική χωρητικότητα φτάνει τις 22 kWh, που σύμφωνα με την τυποποιημένη μέτρηση της ΕΕ δίνει αυτονομία 190 km. Όμως, σε μια κρίση ειλικρίνειας, η BMW παραδέχεται ότι στον πραγματικό κόσμο η αυτονομία του i3 θα είναι 130-160 km, αναλόγως της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω νούμερα ισχύουν με το i3 στην «κανονική» λειτουργία, δηλαδή στο πρόγραμμα Comfort, όπου η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h. Με το πρόγραμμα «Eco Pro+» ενεργό η αυτονομία θα φτάνει τα 200 km, όμως ο οδηγός δε θα μπορεί να κινείται με περισσότερα από 80 km/h. Η λύση για όσους θέλουν να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις ακούει στο όνομα «REX».
Πρόκειται για έναν δικύλινδρο κινητήρα 650 cc και 25 ίππων από το σκούτερ BMW C650 CT, που τοποθετείται δίπλα στο ηλεκτρικό μοτέρ του i3, παρέα με ένα ρεζερβουάρ εννέα λίτρων, και εκτελεί χρέη γεννήτριας ρεύματος. Προσθέτει βέβαια 120 kg βάρους και κοστίζει περίπου €2.500 επιπλέον (στην Αγγλία), όμως ανεβάζει την αυτονομία του αυτοκινήτου στα 340 km.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στο drive.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW i3: Τέλος του χρόνου στην Ελλάδα με 36.150 ευρώ
Αυτή περίπου θα είναι η εμφάνιση της νέας BMW M4
Δοκιμάζουμε την BMW 114d
Νέα προγράμματα συντήρησης για BMW και ΜΙΝΙ