Site icon NewsIT
11:02 | 23.02.25

Fiat 600 Hybrid – Δοκιμή: Στυλ και προσόντα Made in Italy

Fiat 600 hybrid

Απολαυστική σχεδίαση

Δημήτρης Μπαλής

Με θερμικό κινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ, αυτόματο κιβώτιο και καλό εξοπλισμό

Μετρ στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, η Fiat φαίνεται ότι επιλέγει στρατηγικά αυτό το πεδίο για να αντιπαρατεθεί σε έναν σκληρό ανταγωνισμό.

Ένα σκληρό ανταγωνισμό που γίνεται ακόμα σκληρότερος καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν βαλθεί να παράγουν μόνο SUV, στο τέλος, βλέποντας συνεχώς νέες προτάσεις και μια αγορά, σε αυτή τη κατηγορία, που τείνει να πλησιάσει το 70%.

Μιλάμε για τέτοια μανία που μοιάζει σαν να μην έχει όριο.

Και σε αυτή τη μανία, η Fiat, έχει τη δική της, θελκτική πρόταση. Βέβαια, εδώ και μια δεκαετία η ιταλική μάρκα του ομίλου Stellantis είχε ρίξει στην αγορά SUV – Crossover παραλλαγές του μοντέλου 500.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά τη διαφήμιση να βάζουν στο ρεζερβουάρ ενός 500 το γνωστό μπλε χάπι και από 500 να γίνεται ένα υπερ-υψωμένο 500Χ! Ανατρέξτε στη διαφήμιση για να ξεκαρδιστείτε στο γέλιο από την εφευρετικότητα του ιταλικού μάρκετινγκ.

Κι αφού το μπλε χάπι έκανε τη δουλειά του, η Fiat κράτησε τη συνταγή, αφήνοντας, όμως στην άκρη το… ξεχειλωμένο 500 για να το κάνει 600!

Περίφημα, διότι φάνηκε σαν να βγάζει καινούργιο μοντέλο, που πράγματι έτσι είναι, με νέο όνομα.

Το 600 θα το βρεις παντού και μόνο το Fiat πίσω

Ένα όνομα που κοσμεί κάθε πτυχή του αυτοκινήτου, σε βαθμό που να αποτελεί το λογότυπο Fiat περιττή ύπαρξη.

Το 600 κοσμεί περίτρανα τη μάσκα του αυτοκινήτου, το πλαϊνό μέρος των προβολέων, τα πλαϊνά προστατευτικά και τον πίσω προφυλακτήρα, με το σήμα Fiat απλά να βρίσκεται στην πίσω πόρτα. Γι’ αυτό και όσοι βλέπουν το αυτοκίνητο, με θαυμασμό είναι η αλήθεια, περιμένουν να το δυο ολόκληρο για να καταλάβουν τη μάρκα είναι.

Ένα καλοσχεδιασμένοι αυτοκίνητο είναι το 600, και ειδικά στην έκδοση La Prima φέρει λεπτομέρειες που το κάνουν ακόμα πιο εκκεντρικό, με αλουμίνιο στο πλαίσιο των παραθύρων και 18άρες ζάντες αλουμινίου που μοιάζουν σκαλισμένες και άλλες διαφοροποιήσεις από τη βασική έκδοση.

Τα δε φωτιστικά LED μπροστά είναι σαν να σου κλείνουν το μάτι, ενώ τα φώτα ημέρας σαν να σου δίνουν ένα γλυκό φιλί!

Το μοντέλο της δοκιμής είναι υβριδικό και το αποτυπώνει τόσο στο κινητήριο σύνολο όσο και στο πίσω δεξί μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Καλοσχηματισμένο το κόκπιτ

Πριν αναφερθώ στα μηχανικά μέρη, με 4,171 μ. μήκος, 1,781 μ. πλάτος και 1,523 μ. ύψος, το Fiat 600 συγκαταλέγεται στα συμπαγή SUV, με σφικτές αναλογίες για ευκολία κίνησης στην πόλη αλλά και στιβαρότητα στον αυτοκινητόδρομο.

Συνθετικό δέρμα στα καθίσματα

Κι αν η εξωτερική εμφάνιση προκαλεί, η εσωτερική εικόνα είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Τα δερμάτινα καθίσματα με ραμμένα τα γράμματα Fiat στη σειρά και το λογότυπο 600 στην πλάτη, στο χρώμα του αμαξώματος, είναι όμορφα και λειτουργικά. Το τιμόνι με ελαφρώς επίπεδο κάτω τμήμα δημιουργεί μια σπορ εικόνα, με τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής να προσδίδουν ψηφιακή τεχνολογία.

Θα βρούμε πλήκτρα για τον κλιματισμό, μικρό αποθηκευτικό χώρο από κάτω, καθώς και πλήκτρα για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, στο πάνω μέρος της κονσόλας που έχει δύο αρκετά μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους για έξτρα αντικείμενα.

Αρκετή άνεση στο πίσω μέρος

Τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό ναι μεν έρχονται σε αντίθεση με το συνθετικό δέρμα των καθισμάτων, όμως δεν δημιουργούν την αίσθηση της φτηνής ποιότητας.

Θα χωρέσει και πέμπτος ενήλικας με 2,562 μ. μεταξόνιο, ενώ και τα 385 λίτρα όγκου του πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά για το ταξίδι.

Επαρκές το πορτ-μπαγκάζ για ταξίδι

Το Fiat 600 hybrid εφοδιάζεται με ένα γνωστό και καταξιωμένο μοτέρ βενζίνης 1.2 lt turbo που αποδίδει 100 ίππους με 205 Nm ροπής, ωστόσο στο κιβώτιο ταχυτήτων έχει ενσωματωθεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ που συνεισφέρει 29 υπερ-πολύτιμους ίππους, που είναι απαραίτητοι για το ηλεκτρικό ξεκίνημα, που είναι σχεδόν αθόρυβο, αλλά και για την ενίσχυση του κινητήρα βενζίνης για τη μείωση της κατανάλωσης, την οποία διαπίστωσα κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χλμ. Μπορείς με πιο ήπια οδήγηση να πετύχεις και μικρότερο νούμερο, στον αυτοκινητόδρομο βασικά, αλλά αυτή την αίσθηση πρέπει να έχει ο υποψήφιος αγοραστής, ότι θα βρίσκεται κάτω από τα 7 λίτρα. Η δε μικρή μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια στο φρενάρισμα ή στο ρολάρισμα, ώστε να μειώσει το φορτίο του κινητήρα.

Τις αλλαγές στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο μπορείς να τις κάνεις και μηχανικά, μέσω των μικρών μαύρων paddles πίσω από το τιμόνι, για πιο σπιρτόζικες αλλαγές, τις οποίες καλό είναι να τις κάνεις σε στροφιλίκια, γιατί το κιβώτιο όταν λειτουργεί από μόνο του έχει αργές αλλαγές.  

Καλή η ανάρτηση, ελαφρώς σκληρή και με τους μεγάλους τροχούς πρέπει να προσέχεις λακκούβες και κακοτεχνίες στο δρόμο.

Το Fiat 600 hybrid είναι μια ξεχωριστή πρόταση και από πλευράς εμφάνισης, αλλά και από πλευράς ποιότητας και οδηγικής συμπεριφοράς, που σε κάνει να θέλεις να το οδηγήσεις πριν πάρεις την τελική απόφαση αγοράς. Και προσφέρεται με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version