Η επέλαση των ηλεκτρικών οχημάτων, και από τη Ford, συνεχίζεται μεγαλοπρεπώς.
Είτε με καθαρά δική της υπογραφή όπως η εξ Αμερικής προερχόμενη Mustang Mach-E, είτε με συνεργασία, όπως στην προκειμένη περίπτωση με τη VW για τη δημιουργία του Explorer, η ουσία παραμένει μία: τα ηλεκτρικά έρχονται για να κυριαρχήσουν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μας αρέσει δε μας αρέσει, αυτή είναι η πραγματικότητα, που μπορεί να έχει και κάποια πισωγυρίσματα λόγω απρόβλεπτων καταστάσεων, με οικονομική ή ενεργειακή κρίση και πολέμους, όμως είναι εδώ και είναι ηλεκτρική.
Η Ford συνεργάστηκε με τη VW, δανειζόμενη από τη γερμανική μάρκα το πάτωμα που χρησιμοποιεί η ίδια για τα ηλεκτρικά της μοντέλα ID., ενώ πήρε και ορισμένα ακόμα χαρακτηριστικά, προκειμένου να παρουσιάσει ένα όσο το δυνατόν πιο ακριβές Ford μοντέλο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το αποτέλεσμα είναι σε ένα αμάξωμα μήκους 4,5 μέτρων, να δημιουργήσει ένα στιβαρό όχημα, με πολύ έντονη προσωπικότητα, κάθετη κλειστή μάσκα, προβολείς μπούμεραγκ, εισαγωγή αέρα με σπόιλερ αλουμινίου χαμηλά, μαύρα περιμετρικά προστατευτικά με μαύρους καθρέπτες και μαύρες κολόνες μπροστά, δυναμική πίσω αεροτομή, και το ολόγραμμα EXPLORER στην πίσω πόρτα.
Ο όγκος του αυτοκινήτου είναι τονισμένος από το πλάι, ειδικά στην πίσω κολόνα, ενώ οι ζάντες 20 ιντσών και τα 19, 3 εκ. απόσταση από το έδαφος, αναδεικνύουν μια κυριολεκτικά πληθωρική παρουσία.
Η μεγάλη, γυάλινη πανοραμική οροφή χαρίζει άπλετο φως στην καμπίνα, η οποία είναι λιτή και απέριττη. Απουσιάζουν τα φυσικά χειριστήρια και η αφή κάνει καλά τη δουλειά της.
Δερμάτινη καπιτονέ ταπετσαρία και δερμάτινο τιμόνι, δένουν αρμονικά με τα πλαστικά. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει η οθόνη 5 ιντσών για τα ψηφιακά όργανα, ενώ το μάτι πέφτει πάνω στη μεγάλη οθόνη αφής των 14,6 ιντσών στην κονσόλα.
Μάλιστα, μπορείς να τη μετακινήσεις σε κλίση 30 μοιρών – μια ευχάριστη έκπληξη- και στην πιο πλαγιαστή θέση λειτουργεί και ως κρύπτη αντικειμένων.
Το δε δερμάτινο τιμόνι έχει κι αυτό πληθώρα χειριστηρίων.
Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι ακόμα και για μεγάλα αντικείμενα στη καμπίνα, με το πορτ-μπαγκάζ να είναι πολύ ευρύχωρο στα 470 λίτρα όγκου.
Το επίπεδο πάτωμα και τα 2,767 μ. μεταξονίου, επιτρέπουν εύκολη διαμονή για πέντε ενήλικες επιβάτες κανονικού αναστήματος.
Οδήγησα το Ford Explorer στην πισωκίνητη RWD έκδοση με μπαταρία 77 kWh που αποδίδει 286 ίππους με 535 Nm ροπής.
Μια ισχυρή πρόταση που επιταχύνει σε 6,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, φτάνοντας σε τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα, όχι ότι δεν θα μπορούσε να πάει παραπάνω, αλλά και πολύ είναι (όπου δεν υπάρχουν όρια ταχύτητας), για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς η κατανάλωση ενέργειας αυξάνεται πολύ στις υψηλές ταχύτητες.
Οδηγώντας στην πόλη και χρησιμοποιώντας τον διακόπτη στο Β, μαζεύοντας περισσότερη ενέργεια με το σύστημα ανάκτησης, μπορείς να ξεπεράσεις τα 600 χλμ. σε αυτονομία και δε θα φοβηθείς στον αυτοκινητόδρομο με τη σχετικά χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας.
Πάντως, μπορείς να ελέγξεις και εσύ την κατανάλωση, μέσα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα το πώς θέλεις να κινείσαι, χρησιμοποιώντας στην πόλη κυρίως το Eco ή το Normal και αν θέλεις σπορτίφ επιδόσεις τότε θα τις νιώσεις στο Sport, αλλά να ξέρεις ότι η κατανάλωση ανεβαίνει.
Στον δρόμο η στιβαρότητα του αυτοκινήτου φαίνεται, έχει σφικτή ανάρτηση, μηδαμινές κλίσεις στις στροφές, θαυμάσια ηχομόνωση και καλό σύστημα διεύθυνσης.
Το Ford Explorer προσφέρεται και σε άλλες εκδόσεις, πισωκίνητη με τετρακίνητη AWD με δύο ηλεκτρομοτέρ. Ολες οι εκδόσεις είναι πολύ πλούσια εξοπλισμένες σε συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.