Σε μπασκετικούς όρους το Ford Puma των 1000 κ.εκ. με τα 155 άλογα και την προσθήκη του αυτόματου διπλού συμπλέκτη κιβωτίου 7 σχέσεων είναι ένας all-around παίκτης, αφού συνδυάζει ξεκούραστες μετακινήσεις και οδηγική απόλαυση, επιδόσεις και οικονομία, οδήγηση σε χώμα και άμμο και επαρκείς χώρους για τον εξοπλισμό του χόμπι σου, τις αποσκευές ή τα ψώνια.
Στην κατηγορία των μικρών SUV και crossover, το Ford Puma ξεχωρίζει και αυτό φαίνεται άλλωστε και από την παρουσία του στους δρόμους από το 2019 όταν πρωτοέκανε την εμφάνισή του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μπορεί τότε να ξένισε το ευρύ κοινό, αφού είχε συνηθίσει το παλιό Puma του 1997 ως σπορ κουπέ -ουσιαστικά αυτοκίνητο διαφορετικής κατηγορίας-, ωστόσο, αμέσως κέρδισε τις εντυπώσεις όχι μόνο για τις καλλίγραμμες καμπύλες του, αλλά και για τη συμπεριφορά του στο δρόμο, η οποία συνδυάστηκε και με πρακτικότητα.
Η εμφάνιση του Puma, γνωστή και εντυπωσιακή, δε χρειάζεται ειδική μνεία, παρά μόνο για τις προσθήκες της έκδοσης δοκιμής μας, της ST-Line X, οι οποίες το κάνουν πιο σπορτίφ με τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τη χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και τις 18άρες ζάντες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η σπορ εμφάνιση, άλλωστε, ταιριάζει γάντι και με την ισχυρή εκδοχή του γνωστού και βραβευμένου τρικύλινδρου άμεσου ψεκασμού 1.000άρη Ecoboost βενζινοκινητήρα της δοκιμής που αποδίδει 155PS και 220Nm ροπής (υπάρχει και η έκδοση 1.0lt με 125PS) και υποστηρίζεται από ένα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σύστημα με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια.
Το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα αποδίδει επιπλέον 50Nm ροπής, βελτιώνοντας την απόδοση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κάτι που πρακτικά σημαίνει ικανοποιητική δύναμη σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Επιπλέον, για την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης διατίθεται σύστημα απενεργοποίησης του μεσαίου κυλίνδρου υπό συγκεκριμένες συνθήκες, χωρίς καν να το αντιληφθεί ο οδηγός ή να αλλάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Το ευχάριστο νέο είναι ότι ο turbo 1.000άρης συνδυάζεται πλέον με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 7 σχέσεων Powershift της Ford, που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με τις mild hybrid βενζινοκίνητες εκδόσεις των 125PS και 155PS. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη βοηθάει με τον καλύτερο τρόπο τον κινητήρα να αξιοποιήσει τη δύναμή του σε όλο το εύρος λειτουργίας του, ενώ οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται γρήγορα, ομαλά και σχετικά αθόρυβα.
Οι μετακινήσεις σε πόλη και ταξίδια γίνονται πιο ξεκούραστα, ωστόσο, αν κάποιος επιθυμεί περισσότερη συμμετοχή, επιλέγει στο λεβιέ το manual (M) και οι αλλαγές γίνονται χειροκίνητα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Πίσω από τον επιλογέα και μπροστά από το χειρόφρενο, βρίσκεται το κουμπί με τα πέντε διαφορετικά οδηγικά προγράμματα (drive modes), τα οποία επηρεάζουν τη συμπεριφορά του κινητήρα όσον αφορά την απόδοση της ροπής, καθώς και την αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου, ανάλογα με το ποιο θα επιλέξεις ανάμεσα στα Eco (ιδανικό για οικονομία), Sport (ιδανικό για γρήγορη οδήγηση και προσπεράσεις), Slippery (βρεγμένο-γλιστερό) και Trail (εκτός δρόμου).
Η απόσταση του Puma από το έδαφος είναι αρκετή για να οδηγήσεις άφοβα σε μετρίου επιπέδου απαιτήσεων χώμα, όμως ως προσθιοκίνητο χρειάζεται και τη λειτουργία του Trail για να προσφέρει επιπλέον βοήθεια στον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών.
Οδηγώντας το Puma σε διάφορες συνθήκες και περιβάλλοντα, διαπιστώσαμε ότι σε όλα είναι ικανό, χωρίς να υπολείπεται πουθενά. Στιβαρό πλαίσιο και καλορυθμισμένη ανάρτηση που «δουλεύει» ιδανικά και σε πιο απαιτητικό ρυθμό, θυμίζοντάς μας συμπεριφορά Fiesta, μεταλλαγμένο στο πιο ψηλό. Αν και σφιχτή, δεν κουράζει καθόλου ούτε μέσα στην πόλη και στους επαρχιακούς δρόμους, αφού φιλτράρει τις αμέτρητες κακοτεχνίες, αλλά ούτε και στο ταξίδι, αφού σε συνδυασμό και με το αυτόματο κιβώτιο βγαίνεις σχεδόν ξεκούραστος έπειτα από αρκετές ώρες οδήγησης.
Η κλίση του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητη για το ύψος του αυτοκινήτου, δε φοβίζει πουθενά, ακόμα και σε πιο έντονο ρυθμό και το επίπεδο της πρόσφυσης είναι υψηλό. Για μικρό crossover είναι αρκετά ευχάριστο. Δικαίως έχει τον άτυπο τίτλο του πιο fun-to-drive της κατηγορίας Β-SUV. Και με καλυμμένο το σήμα στο flat bottom τιμόνι του, καταλαβαίνεις ότι είναι Ford, όταν το οδηγείς. Κοφτερό, με καλή αίσθηση και πολύ καλή πληροφόρηση που μεταφέρει τον οδηγό.
Η ηχομόνωση, επίσης, αρκετά καλή (σε προσπέραση, μόνο, ακούγεται ο κινητήρας) όπως και η ποιότητα κύλισης, ακόμη και με τις 18άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Σύμφωνα με την Ford, το Puma από στάση πιάνει τα 100km/h σε 9sec, όπως και στη χειροκίνητη έκδοση. Η κατανάλωση που είδαμε με προσεκτική οδήγηση έφτασε τα 5,9lt/100km, στον πιο έντονο ρυθμό άγγιξε το 8,1lt/100km, ενώ σε νορμάλ οδήγηση και μεικτό κύκλο η μέση κατανάλωση που έδειξε το trip computer ήταν 6,7lt/100km (5,8lt/100km σύμφωνα με το εργοστάσιο). Ευκαιρία να υπενθυμίσουμε ότι πριν από είκοσι χρόνια, την εποχή του πρώτης γενιάς Puma, τόσο χαμηλές καταναλώσεις δεν υπήρχαν ούτε κατά διάνοια σε αυτοκίνητα 155 ίππων…
Στο εσωτερικό, αντικρίζεις την οθόνη αφής των 8 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών με πολλές ρυθμίσεις. Η οθόνη ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων SYNC3 με… έξτρα μπόνους, λόγω της έκδοσης ST-Line X, το ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και subwoofer. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και με πολύ καλή συναρμογή. Αναμενόμενα, η θέση οδήγησης είναι αυτή που πρέπει με πολλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι, ώστε να ρυθμιστεί σωστά ανάλογα με το σωματότυπο. Το κάθισμα είναι άνετο, ενώ προσφέρει και καλή πλευρική στήριξη, όταν χρειαστεί.
Επίσης, η περιμετρική ορατότητα είναι καλή, αλλά η πίσω πιο περιορισμένη, ωστόσο στη συγκεκριμένη έκδοση βοηθάει πολύ η κάμερα οπισθοπορείας. Παρά την ιδιαίτερη σχεδίαση, το Puma μπορεί να μεταφέρει άνετα τέσσερις επιβάτες και με τις αποσκευές τους στο πορτ-μπαγκάζ των 401 λίτρων, ενώ προστίθενται και τα επιπλέον 80 λίτρα του Mega Box (βάθους 305 χιλιοστών, που μπορείς να βάλεις μέσα ό,τι θελήσεις), το οποίο βρίσκεις όταν σηκώσεις το δάπεδο του αποθηκευτικού χώρου.
Η έκδοση του Ford Puma ST-Line X της δοκιμής μας ξεκινά από 31.819 ευρώ, ένα ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο στις μέρες μας, αλλά εκτός του ότι αποτελεί την ισχυρότερη έκδοση 1.000άρη κινητήρα και διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, περιλαμβάνει ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, όπως και το πακέτο Driver Assistance με τις σημαντικότερες τεχνολογίες και συστήματα ασφαλείας υποβοήθησης του οδηγού: Adaptive Cruise Control, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών με προειδοποίηση για διερχόμενο όχημα και 8 χρόνια εγγύησης. Η αντίστοιχη έκδοση κινητήρα με χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από 29.364 ευρώ, ενώ η ST-Line με τα 125PS και το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από 25.291 ευρώ.
Ευχαριστούμε την Salty Rides Watersports για τη φιλοξενία, την παραχώρηση του επαγγελματικού εξοπλισμού και φυσικά την τετράποδη δεσποινίδα για την παρέα καθ΄όλη τη διάρκεια της φωτογράφησης και τον guest ρόλο της!