Στο Αμπού Ντάμπι πέφτει αύριο η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, μετά από 24 παραστάσεις, και το μόνο που απομένει είναι να μάθουμε αν η McLaren ή η Ferrari θα κατακτήσουν τον τίτλο κατασκευαστών.
Με τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να έχει ήδη κατακτήσει τον τίτλο οδηγών από το grand prix του Λας Βέγκας, στο Αμπού Ντάμπι η McLaren πήγε με ένα αβαντάζ 21 βαθμών έναντι της Ferrari, δηλαδή με απόλυτο πλεονέκτημα, που την καθιστά και ακλόνητο φαβορί, και θα εξηγήσω γιατί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Χθες, στα ελεύθερα δοκιμαστικά, στο δεύτερο σκέλος, η McLaren έκανε τους δύο καλύτερους χρόνους με Νόρις και Πιάστρι, με τη Ferrari να υπολείπεται με Σάινθ και Λεκλέρ, δείχνοντας ότι σήμερα στις δοκιμές κατάταξης έχουν το πάνω χέρι.
Όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Χθες, πριν ξεκινήσει το πρώτο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών, ένα πρόβλημα με την μπαταρία της Ferrari του Λεκλέρ σήμανε ότι έπρεπε να αλλάξουν το μηχάνημα, με αποτέλεσμα, αφού δεν επιτρέπονται άλλες αλλαγές στη διάρκεια του πρωταθλήματος, ο Λεκλέρ να δεχθεί ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση, από τη θέση που θα πάρει στα δοκιμαστικά, που ουσιαστικά τον θέτει εκτός βαθμών (εκτός δεκάδας). Κάτι που σημαίνει ότι η Ferrari για να πάρει τον τίτλο αύριο θα πρέπει οι δύο οδηγοί της McLaren να μην τερματίσουν στην πρώτη δεκάδα και να μην πάρουν κανένα βαθμό που θεωρείται απίθανο και ταυτόχρονα οι δύο οδηγοί της Ferrari να πάρουν τη μέγιστη βαθμολογία (κάτι επίσης απίθανο).
Ίδωμεν, στον αγώνα, που αναμένεται με ενδιαφέρον μόνο για το πρεστίζ αλλά και για τα χρήματα που θα πρέπει να πάρουν οι ομάδες βάσει κατάταξης στο πρωτάθλημα.
Τώρα, θα είναι από τις ελάχιστες φορές που μια ομάδα κατακτά τίτλο κατασκευαστών χωρίς να έχει πάρει και τον αντίστοιχο τίτλο οδηγών. Φέτος ο Φερστάπεν πήρε τον τίτλο οδηγών με τη Red Bull αλλά ο Σέρχιο Πέρες δεν έκανε καθόλου καλό πρωτάθλημα, δεν συνεισέφερε βαθμούς και η Red Bull μένει στην 3η θέση. Πέρυσι έκανε το νταμπλ, πάλι με Φερστάπεν πρωταθλητή, όπως και το 2022, ενώ το 2021 με πρωταθλητή τον Φερστάπεν η τίτλος κατασκευαστών πήγε στη Mercedes που πήρε περισσότερους βαθμούς με Χάμιλτον και Μπότας.
Τα προηγούμενα χρόνια, στην απόλυτη κυριαρχία του Χάμιλτον με τους 7 παγκόσμιους τίτλους, το νταμπλ ήταν υπόθεση Mercedes.