Ο γέγονε, γέγονε. Από αύριο Παρασκευή και μέχρι την Κυριακή, θα έχουμε πλούσια δράση για το πρώτο Grand Prix της Formula 1.
Το 75ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 εκκινεί από το Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στην Αυστραλία, σε μια διαδρομή που περιλαμβάνει και δημόσιους δρόμους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο αγώνας στην πρωτεύουσα της Βικτώριας είναι ο πρώτος από τα 24 Grand Prix της φετινής χρονιάς, ένας αριθμός ρεκόρ που επιτεύχθηκε για πρώτη φορά πέρυσι.
Οι τρεις γόμες ελαστικών
Ένα από τα χαρακτηριστικά του αγώνα, πέρα από την προετοιμασία των ομάδων και των οδηγών, είναι τα ελαστικά, με την Pirelli να έχει στη διάθεση των ομάδων πιο μαλακές γόμες από πέρυσι. Για τον εναρκτήριο γύρο του 2025, επελέγησαν οι ίδιες γόμες με πέρυσι: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Ωστόσο, σε σύγκριση με πέρυσι, τα ελαστικά αυτά έχουν εξελιχθεί ως προς τα χαρακτηριστικά τους, τόσο σε δομή όσο και σε γόμα. Ο σκελετός έχει ενισχυθεί ελαφρώς για να αντέξει τα αυξημένα αεροδυναμικά φορτία που είναι πιθανό να δημιουργηθούν από τα αναθεωρημένα μονοθέσια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όσον αφορά στις γόμες, η C3, η πιο δημοφιλής όσον αφορά στην ισορροπία και στην φθορά, είναι ουσιαστικά ίδια με την περσινή. Αντίθετα η C4 έχει τροποποιηθεί για να μειώσει την πιθανότητα δημιουργίας κόκκων στην επιφάνεια του πέλματος, καθώς και για να ελαχιστοποιήσει τη φθορά, κάτι που έχει εφαρμοστεί και στην C5 προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρήση της ως ελαστικό αγώνα.
Πριν δύο εβδομάδες, στις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν, η C3 έκανε τη περισσότερη δουλειά, ολοκληρώνοντας πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής απόστασης. Οι ομάδες και οι οδηγοί έχουν επομένως πολλά δεδομένα σχετικά με αυτό το ελαστικό, το οποίο είναι αρκετά παρόμοιο με το περσινό, αν και θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι η επιφάνεια της πίστας του Σακχίρ έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτή που θα συναντήσουν στο Albert Park, κάτι που εξηγεί γιατί στην Αυστραλία η C3 είναι η σκληρή γόμα, ενώ όταν το πρωτάθλημα φτάσει στο Μπαχρέιν, θα είναι η μαλακή γόμα.
Η στρατηγική των ελαστικών και ο καιρός
Το 2024, η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο πιτ-στοπ για αλλαγή ελαστικών, με τα σκληρά ελαστικά να έχουν μέσο μήκος μέρους αγώνα τους 22 γύρους. Μόνο τρεις οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα μαλακά ελαστικά, με τα οποία διένυσαν ως επτά γύρους, ενώ δύο οδηγοί εκκίνησαν με σκληρά ελαστικά. Πιο δημοφιλής στην εκκίνηση ήταν η μέση γόμα C4 την οποία επέλεξαν 15 οδηγοί.
Αυτή την εποχή η Αυστραλία μπαίνει στο φθινόπωρο και ο καιρός μπορεί να είναι άστατος, με μεγάλες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας από τη μια μέρα στην άλλη και τη βροχή που πιθανά θα κάνει την εμφάνισή της. Αν βρέξει, τότε θα χρησιμοποιηθεί το νέο βρόχινο ελαστικό «Full Wet» με νέο σχέδιο πέλματος και γόμα που βρίσκεται πιο κοντά σε αυτή που έχει το «Intermediate» για το ψιλόβροχο.
Νέα καπέλα
Όπως συνηθίζεται, στην τελετή του βάθρου για την απονομή των βραβείων, οι οδηγοί φορούν καπέλα της χορηγού εταιρείας ελαστικών Pirelli.
Φέτος, η συνεργασία της Pirelli Design και του Denis Dekovic, ενός παγκοσμίου φήμης σχεδιαστή, θα αποφέρει 14 διαφορετικά σχέδια για το εμβληματικό καπέλο, τόσο σε χρώματα όσο και σε υλικά. Η συλλογή θα είναι διαθέσιμη και προς πώληση.