Εν γένει ο μηχανοκίνητος αθλητισμός κυριαρχείται από άνδρες, μολονότι έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες να προωθηθούν και γυναίκες, με τη Formula 1 να δίνει το στίγμα.
Αφενός υπάρχει κατηγορία F1 Academy με γυναίκες σε μονοθέσια, έχοντας δικό τους πρωτάθλημα και αφετέρου γυναίκες συμμετέχουν και σε άλλους θεσμούς, είτε ως οδηγοί, είτε ως συνοδηγοί, είτε ως μηχανικοί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στη Formula 1 -και είναι αλήθεια- οι γυναίκες είναι λιγοστές και περιορίζονται σε ρόλους μηχανικών και υποστήριξης σε διάφορους τομείς.
Μια από αυτές και φωτεινό παράδειγμα είναι η κύρια μηχανικός στρατηγικής για την ομάδα της Red Bull, η Hannah Schmitz, η οποία με τη στάση της εμπνέει και ενθαρρύνει τις γυναίκες να ασχοληθούν με τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της F1.
Οντας ανάμεσα σε άνδρες, και ειδικά στο pitwall μπροστά στις οθόνες, πολλές φορές τραβά την κάμερα στο πρόσωπό της.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η 39χρονη μηχανικός που βρίσκεται στη Red Bull από το 2009, αμέσως μετά την αποφοίτησή της από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτς με πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού -για να μάθουμε πώς συνδέεται η αποφοίτηση με την αγορά εργασίας- θεωρεί ότι η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη κινούνται με πιο αργό ρυθμό από ό,τι περίμενε.
Η ίδια μίλησε από τις εγκαταστάσεις της Red Bull στην Αγγλία, με την ευκαιρία της “Παγκόσμιας Ημέρας της γυναίκας”.
«Όταν ξεκίνησα για πρώτη φορά, σχεδόν δεν ήθελα οι άνθρωποι να με θεωρούν γυναίκα, δεν προσπαθούσα να γίνω άντρας, και το φύλο μου δεν επηρέαζε την ικανότητά μου να κάνω τη δουλειά μου», λέει η Schmitz.
«Πρέπει να είμαστε πρότυπα και να φωνάζουμε για το πόσο σπουδαία είναι η δουλειά. Αγαπώ απόλυτα τη δουλειά μου, πόσο υπέροχη είναι και πώς μπορείς να την κάνεις. Δεν χρειάζεται να είσαι λευκός άνδρας της μεσαίας τάξης για να μπορείς να κάνεις τη δουλειά», είπε.
Υπάρχει ένα δίκτυο ένταξης των φύλων, που δημιουργήθηκε πριν από τρία χρόνια, του οποίου η Schmitz συμπροεδρεύει με τη γυναίκα συνάδελφο από το HR. Αυτό είναι ένα φόρουμ για συζητήσεις σε οτιδήποτε σχετίζεται με τη διαφορετικότητα ή την ένταξη και δεν αποτελείται μόνο από γυναίκες, οι οποίες αποτελούν το 12% του εργατικού δυναμικού της Red Bull. «Άνδρες από την εταιρεία, ιδιαίτερα εκείνοι με κόρες», σημειώνει η Schmitz, «αποτελούν μέρος της ομάδας», τονίζοντας ότι «το θέμα είναι να εμπνεύσουμε περισσότερες γυναίκες στην F1 που ίσως δεν ξέρουν καν ποιες καριέρες είναι διαθέσιμες σε αυτή».
Η Schmitz, όπως λέει, πάντα ήξερε ότι ήθελε να κάνει κάτι που ο κόσμος δεν θα περίμενε. Τώρα, μητέρα δύο μικρών παιδιών, πρέπει να το αντιμετωπίσει με μια δουλειά υψηλής πίεσης που περιλαμβάνει ταξίδια στους μισούς αγώνες. Για το άλλο μισό, εργάζεται πίσω στη βάση του Μίλτον Κέινς.
Κι όπως επισημαίνει, βρίσκει τακτικά τα εισερχόμενά της γεμάτα μηνύματα από νεαρά κορίτσια που ζητούν συμβουλές για το πώς να μπουν στην F1.
Κι όταν προλαβαίνει να απαντάει, γράφει ποτέ να μην τα παρατάμε με την πρώτη προσπάθεια, στέλνοντας και βιογραφικά σε υπεύθυνους προσλήψεων.
Καταλήγοντας, η Schmitz συνέδεσε την εργασία με τη μητρότητα, λέγοντας ότι «όταν αποφάσισα να κάνω οικογένεια, τότε είχα κάποια πρότυπα ανθρώπων που επέστρεφαν στη δουλειά, μετά τη γέννα, αν και υπήρχε μεγάλη πίεση».
Η Red Bull έχει εφαρμόσει πολιτικές για τους γονείς, που δεν υπήρχαν όταν απέκτησε το πρώτο της παιδί. Και αυτές οι πολιτικές δεν είναι μόνο για τις μητέρες.