Όσα έγιναν την περασμένη Κυριακή στο πρώτο Grand Prix της νέας χρονιάς της Formula 1 στην Αυστραλία, ανήκουν ήδη στο παρελθόν.
Κι αυτό διότι ομάδες και οδηγοί, χωρίς να πάρουν ανάσα, πήγαν στην Κίνα, όπου από την ερχόμενη Παρασκευή έως και την Κυριακή θα διεξαχθεί ο δεύτερος αγώνας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η ιδιαιτερότητα είναι ότι στην Κίνα θα έχουμε και αγώνα Sprint το Σάββατο, πέραν του Grand Prix της Κυριακής.
Η McLaren πηγαίνει με τον αέρα της δυνατής ομάδας, καθώς κέρδισε με τον Νόρις στην Αυστραλία και έχασε την ευκαιρία να πάρει και τη δεύτερη θέση με τον Πιάστρι που γλίστρησε, όμως τον Φερστάπεν που ανέβηκε στο δεύτεροι σκαλί του βάθρου πρέπει να τον υπολογίζεις με τη Red Bull, όπως και τη Mercedes που πήρε την 3η θέση με τον Ράσελ, αλλά και τη Ferrari που μπορεί να έμεινε στις θέσεις 8 με τον Λεκλέρ και 10 με τον Χάμιλτον, ωστόσο αναμένεται να επανέλθει δυναμικά.
Η ιστορία
Ο αγώνας της Κίνας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 2004, πάντα σε αυτήν την πίστα, στο International Circuit της Σαγκάης, και διεξάγεται κάθε χρόνο με εξαίρεση τρία χρόνια από το 2020 έως το 2023. Τον πρώτο αγώνα κέρδισε ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με Ferrari.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Λιούις Χάμιλτον έχει τις περισσότερες νίκες (6) και τις περισσότερες φορές στο βάθρο (9). Η Mercedes έχει 6 νίκες, δύο περισσότερες από τη Ferrari, η οποία έχει τα περισσότερα βάθρα (13), ένα παραπάνω από τη Mercedes.
Η φετινή πρόκληση
Ο 18ος αγώνας που γίνεται στην Κίνα, ο δεύτερος γύρος της σεζόν, δημιουργεί κάποιες ιδιαίτερες προκλήσεις, όχι μόνο για τις ομάδες και τους οδηγούς, αλλά και για την Pirelli. Η πίστα είναι ανανεωμένη και με νέα άσφαλτο που χρησιμοποιήθηκε λίγες φορές προς τα τέλη του 2024 και θα δούμε κατά πόσο θα επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli.
Η ιταλική εταιρεία θα παρουσιάσει τις ίδιες τρεις γόμες με πέρυσι: C2 ως σκληρή, C3 ως μεσαία και C4 ως μαλακή. Οι δύο τελευταίες χρησιμοποιήθηκαν στη Μελβούρνη το περασμένο Σαββατοκύριακο, ενώ η πρώτη δοκιμάστηκε εκτενώς στο τριήμερο τεστ στο Μπαχρέιν, στα τέλη Φεβρουαρίου. Ωστόσο, όλες οι γόμες είναι διαφορετικές από πέρυσι. Το C2 είναι πιο μαλακό και πιο κοντά στο C3 από ό,τι στο παρελθόν.
Η πίστα
Το σιρκουί της Σαγκάης έχει μήκος 5,451 χιλιόμετρα και η διαθέτει αρκετές αργές στροφές, αλλά και στροφές υψηλής ταχύτητας. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, αυτή που διασχίζει τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και μια άλλη μεταξύ των στροφών 13 και 14, η οποία έχει μήκος πάνω από ένα χιλιόμετρο. Υπάρχουν και δύο ζώνες DRS, η πρώτη είναι πλέον κατά 75 μέτρα μεγαλύτερη από πέρυσι. To Grand Prix της Κυριακής έχει διάρκεια 56 γύρους.
Ο αγώνας Sprint
Όπως συνέβη το 2024, η Κίνα θα είναι η πρώτη που θα φιλοξενήσει και αγώνα Sprint. Έτσι, δεν θα έχουμε δύο ελεύθερα δοκιμαστικά την Παρασκευή, αλλά ένα ωριαίο, για το σωστό σετάρισμα αυτοκινήτου και θα ακολουθήσει η διαδικασία κατάταξης για τον αγώνα Sprint του Σαββάτου. Αμέσως μετά τον αγώνα Sprint θα έχουμε τις κατατακτήριες δοκιμές για το Grand Prix της Κυριακής.
Ο αγώνας Sprint είναι 100 χιλιομέτρων, περίπου το ένα τρίτο της απόστασης του κανονικού αγώνα (305,066 χλμ.).
Στα τρία σκέλη των δοκιμαστικών κατάταξης για το Sprint, 12 λεπτών για το SQ1, 10 για το SQ2 και 8 για το SQ3, όλοι οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο τη μεσαία γόμα στα δύο σκέλη, πριν μεταβούν στη μαλακή στο τελευταίο σκέλος, ενώ στο Sprint μπορούν να βάλουν όποια γόμα θέλουν, χωρίς να είναι απαραίτητο να κάνουν pit stop.