Driveit

Formula 1: Νικητής ο Νόρις με McLaren στο γκραν γκινιόλ Grand Prix της Μελβούρνης

Η βροχή, οι αλλαγές ελαστικών και τα αυτοκίνητα ασφαλείας έκριναν τον αγώνα

Το φθινόπωρο στο νότιο ημισφαίριο έπαιξε καταλυτικό ρόλο για την έκβαση του πρώτου Grand Prix της Formula 1 για τη φετινή χρονιά.

Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren κατάφερε να κάνει ποδαρικό, σε έναν αγώνα με απίστευτο σασπένς και μεγάλες ανατροπές, με τον 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν να τερματίζει δεύτερος με τη Red Bull και τρίτο τον Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes σε ένα πρωτάθλημα που θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Ο αγώνας ξεκίνησε με βροχή, αλλά όχι στην ώρα του. Κι αυτό διότι στον γύρο προθέρμανσης – σχηματισμού, ο Ισάκ Χατζάρ, με τη Racing Bulls, ένας εκ των ρούκι, χτύπησε το μονοθέσιο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει πριν την εκκίνηση!

Η έναρξη του αγώνα καθυστέρησε και πλέον θα είχαμε 57 γύρους Grand Prix και όχι 58.

Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά, για λίγη βροχή.

Η εκκίνηση ήταν καθαρή, χωρίς επαφές με τον Νόρις να φεύγει μπροστά και ο Φερστάπεν να περνάει τον Πιάστρι με την άλλη McLaren και να ανεβαίνει δεύτερος.
Ο Τζακ Ντούχαν με την Alpine έκανε λάθος και έτσι ένας ακόμα ρούκι τέθηκε εκτός αγώνα. Τότε μπήκε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Εκτός αγώνα και ο Σάινθ με τη Williams καθώς γλίστρησε το μονοθέσιο. Μόλις στον 2ο γύρο είχαμε τρία μονοθέσια εκτός.
Την ίδια στιγμή ο Λεκλέρ με τη Ferrari από 7ος πέρασε στην 5η θέση και στον 7ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε από την πίστα για να έχουμε ξανά αγώνα.

Ο Νόρις και πάλι έφυγε καθαρά μπροστά, ο Φερστάπεν δεν πίεσε αλλά πιεζόταν από τον Πιάστρι. Η αγωνιστική γραμμή άρχισε να στεγνώνει και στον 13ο γύρο είχαμε DRS, δηλαδή τη δυνατότητα οι πίσω οδηγοί να ανοίγουν την αεροτομή για να περάσουν με περισσότερη τελική ταχύτητα τον προπορευόμενο.

Οι τρεις πρώτοι οδηγοί είχαν ξεμακρύνει και ο 4ος Ράσελ ήταν πάνω από 6 δευτερόλεπτα πίσω. Ο Αντονέλι με τη Mercedes, στις πίσω θέσεις, πέρασε τον Χούλκενμπεργκ με τη Sauber, αλλά πάτησε στο γρασίδι έκανε τετ-α-κε και έχασε πάλι τη θέση του.
Στον 17ο γύρο ο Φερστάπεν έχασε στα φρένα, πάτησε στα νερά και τον πέρασε ο Νόρις, ενώ ο Αντονέλι ξαναπέρασε.
Πίσω ο Λόουσον με τη Red Bull πέρασε τη Haas του Οκον αφήνοντας τα δύο αμερικανικά μονοθέσια τελευταία.

Στον 25ο γύρο οι δύο McLaren είχαν ξεμακρύνει πολύ και ήδη ο Αντονέλι είχε κερδίσει 5 θέσεις για να βρεθεί ανάμεσα στις δύο Aston Martin.
Στον 29ο γύρο είχαμε το πρώτο ντουμπλάρισμα, δηλαδή οι McLaren έριξαν γύρο στις δύο Haas.
Κι ενώ οι δύο McLaren ήταν καθαρά μπροστά, δόθηκε εντολή να μην πιέσουν ο ένας τον άλλο, τη στιγμή που ο Φερστάπεν ήταν 16 δευτερόλεπτα πίσω.
Στον 34ο γύρο ο Αλόνσο με την Aston Martin γλίστρησε και χτύπησε το μονοθέσιο στον τοίχο, με αποτέλεσμα να μπει για δεύτερη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Τότε άρχισαν όλοι να ετοιμάζονται να βάλουν σλικ ελαστικά, καθώς δεν έβρεχε και η αγωνιστική γραμμή ήταν αρκετά στεγνή.

Φερστάπεν, Τσουνόντα και Αλμπον έβαλαν μεσαία γόμα και οι υπόλοιποι σκληρή.
Στον 41ο γύρο έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Νόρις μπροστά και τον Φερστάπεν να πιέζει τον Πιάστρι. Όμως και πάλι η βροχή ερχόταν και άρχισαν οι πρώτες γλίστρες, με τον Νόρις και τον Πιάστρι που βγήκε στο γρασίδι, ενώ ο Φερστάπεν κρατήθηκε. Ο Νόρις μπήκε να αλλάξει ξανά σε ενδιάμεσα ελαστικά, ο Πιάστρι ξεκόλλησε από το γρασίδι και άλλαξε ελαστικά, αλλά ήταν τελευταίος. Ο Φερστάπεν έβαλε κι αυτός ενδιάμεσα, ενώ ο Λόουσον εγκατέλειψε στον 47ο από τους 57 γύρους.
Ο Λεκλέρ με τα σλικ γλίστρησε, ενώ ο Χάμιλτον με την άλλη Ferrari μπήκε για ενδιάμεσα και ο Μπορτολέτο με τη Sauber να τίθεται εκτός αγώνα και να ξαναμπαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας για 3η φορά. Ήδη είχαμε 4 ρούκι εκτός αγώνα.
Με όλα αυτά μεγάλη κερδισμένη η Mercedes και μεγάλη χαμένη η Ferrari που άργησε να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά και έχασε πολλές θέσεις.
Στον 51ο γύρο βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας από την πίστα και απέμεναν 6 γύροι με Νόρις, Φερστάπεν και Ράσελ. Ο Λεκλέρ πέρασε τον ομόσταβλό του Χάμιλτον, έχοντας τις θέσεις 8-9, με τον Πιάστρι να ακολουθεί καθώς είχε περάσει αργά μονοθέσια.
Η ζώνη DRS ενεργοποιήθηκε μόλις δύο γύρους πριν τον τερματισμό και ο Φερστάπεν δεν πρόλαβε, με τον Νόρις να υπερασπίζεται τη θέση του και να παίρνει την 5η νίκη καριέρας, ενώ και ο Πιάστρι πέρασε τον Χάμιλτον που μαθαίνει τη Ferrari. 

Οι τρεις πρώτοι του βάθρου

Ο Αντονέλι τερμάτισε τελικά 4ος αντί για 5ος. Του είχε επιβληθεί ποινή 5 δευτερολέπτων αλλά άσκησε έφεση και την κέρδισε.

Οπότε η τελική κατάταξη έχει: Αντονέλι, Αλμπον, Στρολ και Χούλκνεμπεργκ στις θέσεις 4-5-6-7 και πήραν βαθμούς, όπως και οι Λεκλέρ, Πιάστρι και Χάμιλτον που τερμάτισαν στις θέσεις 8-9-10.

Τον αγώνα εγκατέλειψαν 6 οδηγοί εκ των οποίων οι 4 ρούκι (πρωτάρηδες στη Formula 1) και μόνο ο Μπέρμαν με τη Haas διασώθηκε τελευταίος. Αυτό δείχνει ότι δεν είναι εύκολη η Formula 1 για 18χρονους.

Βαθμολογία οδηγών: Νόρις 25, Φερστάπεν 18, Ράσελ 15, Αντονέλι 12, Αλμπον 10, Στρολ 8, Χούλκνεμπεργκ 6, Λεκλέρ 4, Πιάστρι 2 και Χάμιλτον 1.

Βαθμολογία ομάδων: McLaren 27, Mercedes 27, Red Bull 18, Williams 10, Aston Martin 8, Sauber 6 και Ferrari 5.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα