Ο Μαξ Φερστάπεν στο grand prix της Formula 1 που ολοκληρώθηκε πριν από λίγα λεπτά πήρε έναν ακόμα παγκόσμιο τίτλο.
Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull, κατέκτησε τον 4ο σερί του τίτλο στη Formula 1 και έχοντας συνεχώς πίσω του τον έτερο διεκδικητή του τίτλου Λάντο Νόρις με τη McLaren, απολάμβανε να τον… προσπερνούν οι οδηγοί της Mercedes και της Ferrari,
τερματίζοντας 5ος τον αγώνα.
Ηταν μια σπουδαία χρονιά για τον Φερστάπεν, ο οποίος μπορεί να είχε αρκετή πίεση από τη McLaren, εντούτοις όταν χρειάστηκε έδειξε σθένος, πήρε τις νίκες που ήθελε, έκανε σωστή διαχείριση στο Λας Βέγκας και δύο αγώνες πριν το φινάλε της χρονιάς, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.
Από την ενδοεπικοινωνία με τον Κρίστιαν Χόρνερ που του ανακοίνωσε ότι είναι ξανά παγκόσμιος πρωταθλητής, ο Φερστάπεν έδειχνε εμφανώς συγκινημένος, ίσως και δακρυσμένος αλλά δεν φαινόταν από το κράνος.
Πανάξιος πρωταθλητής ο Φερστάπεν, με φοβερό ταλέντο, αν και ορισμένες φορές με τη συμπεριφορά του έχει προβληματίσει. Όμως, έτσι είναι οι πρωταθλητές και οι σπουδαίοι οδηγοί.
Τώρα, περιμένουμε να δούμε τι θα κάνει την επόμενη χρονιά ο Φερστάπεν.
Με το ξεκίνημα του αγώνα, ο Ράσελ από την pole position κρατήθηκε εκεί, με τον Λεκλέρ και τη Ferrari από την 4η θέση να περνά τον Σάινθ με το έτερο κόκκινο μονοθέσιο, ο οποίος μάλλον προσπάθησε να κλείσει τον δρόμο στον Γκασλί και την Alpine.
Ετσι πηγαίναμε στους πρώτους γύρους, με Ράσελ, Λακλέρ, Σάινθ, Γκασλί και Φερστάπεν.
Η αρχή των πιτ στοπ έγινε στον 10ο γύρο για τους πρωτοπόρους. Μεγάλος κερδισμένος ο Φερστάπεν, ο οποίος έμεινε στην πίστα, όταν οι δύο Ferrari είχαν μπει νωρίτερα, με αποτέλεσμα όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία της αλλαγής των ελαστικών, ο Φερστάπεν να βρεθεί 2ος από 5ος που ξεκίνησε, και ο Σάινθ να βρεθεί τρίτος, μπροστά από τον ομόσταβλό του Λεκλέρ, ο οποίος είχε περάσει στην εκκίνηση τον Ισπανό για να πάρει τη 2η θέση.
Πολύ κερδισμένος και ο Χάμιλτον που ξεκίνησε από τη 10η θέση με τη Mercedes. Ο Βρετανός είχε κάνει λάθη στις κατατακτήριες δοκιμές και έμεινε πίσω, όμως κατάφερε, παρά του ότι έχασε θέσεις στη διαδικασία των πιτ στοπ, να αναρριχηθεί στην 5η θέση.
Στον 19ο από τους 50 γύρους στους δρόμους της πόλης του Λας Βέγκας, στο βραδινό grand prix, ο πρώτος Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes είχε πάνω από 9 δευτ. διαφορά από τον Φερστάπεν, ο οποίος δεν έδειχνε ιδιαίτερο ζήλο να καλύψει τη διαφορά. Κι αυτό διότι αν τερμάτιζαν έτσι εκείνη την ώρα, με τον έτερο διεκδικητή του τίτλου Λάντο Νόρις με τη McLaren στην 6η θέση, ο Φερστάπεν έπαιρνε πρόωρα τον φετινό τίτλο, 4ο προσωπικό, δύο αγώνες πριν το φινάλε της χρονιάς.
Ο δε Ράσελ με τη Mercedes έκανε μια πολύ γρήγορη αλλαγή ελαστικών, δεν πιέστηκε στην εκκίνηση από τον Λεκλέρ, όπως ίσως περιμέναμε και συνέχιζε απτόητος.
Ο Γκασλί εγκατέλειψε από κινητήρα της Renault στο μονοθέσιο της Alpine στον 16ο γύρο. To 2026 θα φορά κινητήρα Mercedes.
Στα μισά του αγώνα, στον 25ο γύρο, ο Χάμιλτον που διανύει τις τελευταίες μέρες του στη Mercedes καθώς από το 2025 θα τρέχει για τη Ferrari, έδινε μάχη να περάσει τον Λεκλέρ για να πάρει την 4η θέση.
Στον 26ο γύρο ξεκίνησε η διαδικασία του δεύτερου πιτ στοπ με τη McLaren να μπαίνει ξανά πρώτη για αλλαγή ελαστικών.
Κι όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία, ο Φερστάπεν που ήταν δεύτερος, πιέστηκε από τον Χάμιλτον με τη Mercedes, ο οποίος πέρασε τον Ολλανδό που του αρκούσε και η 3η θέση για να πάρει τον τίτλο.
Ετσι, είχαμε το 1-2 για τη Mercedes που από τα δοκιμαστικά έδειχνε ότι είχε τους καλύτερους χρόνους και κάπως έτσι είχε αποκατασταθεί η τάξη.
Πίσω από τον Φερστάπεν, οι δύο Ferrari με Σάινθ και Λεκλέρ. Στη Ferrari ήθελαν οπωσδήποτε περισσότερους βαθμούς για να διεκδικήσει περισσότερο τον τίτλο που από τη McLaren, που είχε τους οδηγούς της στην 6η θέση (Νόρις) και 8η (Πιάστρι).
Τελικά, ο Σάινθ που έδειξε επιμονή, πέρασε τον Φερστάπεν στον 42ο γύρο, ώστε να δώσει περισσότερους βαθμούς στη Ferrari. Ενας Σάινθ που φεύγει από την ομάδα για να πάει στη Williams.
Και με την 4η θέση ο Φερστάπεν έπαιρνε τον τίτλο και φαινόταν να απολαμβάνει να τον…προσπερνούν! Ακόμα και όταν τον πέρασε ο Λεκλέρ στον 47ο γύρο. Και πάλι ο Φερστάπεν έπαιρνε τον τίτλο, καθώς ο Νόρις ήταν πίσω του.
Η καρό σημαία του τερματισμού που έπεσε από τον Σιλβέστερ Σταλόνε, έφερε τον Ράσελ στο πρώτο σκαλί του βάθρου, τον Χάμιλτον στη δεύτερη θέση (60ό 1-2 για τη Mercedes) και τον Σάινθ τρίτο.
Πλέον η μόνη εκκρεμότητα είναι ποια ομάδα θα πάρει τον τίτλο, McLaren ή Ferrari.
Ραντεβού στο Κατάρ για τον προ-τελευταίο αγώνα της φετινής χρονιάς.
Βαθμολογία οδηγών: Φερστάπεν 403, Νόρις 339, Λεκλέρ 319.
Βαθμολογία ομάδων: McLaren 607, Ferrari 584, Red Bull 555, Mercedes 426.