Driveit

Formula 1: Τέταρτη νίκη του Φερστάπεν στην Ιαπωνία με ρεσιτάλ οδήγησης

Ο Ολλανδός δεν άφησε περιθώρια στις McLaren να του χαλάσουν την εικόνα

Ξεκινώντας από την pole position σήμερα το πρωί στην  πίστα της Σουζούκα, για τον 3ο αγώνα της χρονιάς της Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν με τη λευκή Red Bull για να τιμήσει η αυστριακή ομάδα τη Honda που την προμηθεύει με κινητήρες, πήρε την 4η σερί νίκη του στην Ιαπωνία, καθώς και τις 3 προηγούμενες χρονιές είχε κερδίσει, ξεκινώντας πάλι από την pole position.

Ο αγώνας δεν είχε σπασπένς, ανατροπές και μεγάλες μάχες, σε μια πίστα που δύσκολα μπορείς να προσπεράσεις, λόγω της στενότητας. Μόνο η μάχη μεταξύ των δύο McLaren, με Νόρις μπροστά και Πιάστρι πίσω, που δεν μπορούσαν να φτάσουν τον Φερστάπεν.

Ετσι, η σύνθεση του βάθρου δεν άλλαξε, με τον Λεκλέρ και τη Ferrari να τερματίζει στη θέση που ξεκίνησε, 4ος, το ίδιο και ο Ράσελ με τη Mercedes στην 5η θέση, όπως και ο Αντονέλι 6ος με την άλλη Mercedes, με τον Χάμιλτον να είναι 7ος με τη Ferrari, έχοντας κερδίσει μια θέση από τον Χατζάρ με τη Racing Bulls. Αλμπον με Williams και Μπίρμαν με Haas έκλεισαν τη δεκάδα.

 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Το φιλμ του αγώνα

Νωρίς το πρωί έβρεξε λίγο στη Σουζούκα, όμως ο αγώνα θα ξεκινούσε σε στεγνό οδόστρωμα.

Οι περισσότεροι οδηγοί ήταν βάλει τη μεσαία γόμα, συμπεριλαμβανομένων των 6 πρώτων οδηγών. Ο 8ος στο γκριντ Χάμιλτον, έβαλε τη σκληρή γόμα. Όλα έδειχναν στρατηγική ενός πιτ-στοπ.

Ο Φερστάπεν έκανε πολύ καλή εκκίνηση με τη λευκή Red Bull, κρατώντας πίσω του τους Νόρις και Πιάστρι με τις δύο McLaren.

Στους πρώτους 10 δεν είχαμε αλλαγή, δηλαδή, Φερστάπεν, Νόρις, Πιάστρι, Λεκλέρ, Ράσελ, Αντονέλι, Χατζάρ, Χάμιλτον, Αλμπον, Μπίρμαν.

Μάχη έδωσαν Γκασλί και Αλόνσο για την 11η θέση, ενώ ο Τσουνόντα που ξεκίνησε με τη δεύτερη Red Bull από τη 14η θέση, πέρασε τον Λόουσον με τη Racing Bulls που ήταν μπροστά του. Οι δύο οδηγοί αντάλλαξαν ομάδες πριν μια βδομάδα.

Ο Φερστάπεν είχε ανοίξει τη διαφορά από τον Νόρις στα 1,1 δευτερόλεπτα και ένα δέκατο πίσω ήταν ο Πιάστρι, τη στιγμή που ο Ράσελ πίεζε τον Λεκλέρ για να περάσει στην 4η θέση.

Ο Σάινθ που ενώ είχε κάνει τον 12ο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, τελικά ξεκίνησε 15ος επειδή πήρε ποινή τριών θέσεων για παρεμπόδιση του Χάμιλτον σε γρήγορο γύρο.

Ο Φερσάπεν άνοιγε τη διαφορά από τον Νόρις που φαινόταν να προστατεύει τα ελαστικά του στον «βρώμικο» αέρα πίσω από τον Ολλανδό, ενώ ο Πιάστρι βρισκόταν εντός ζώνης DRS και έψαχνε ευκαιρία για να περάσει τον ομόσταβλό του.

Δύσκολες οι προσπεράσεις σε μια πίστα όπως της Σουζούκα, ενώ προβλεπόταν βροχή στον 20ό γύρο που μπορεί να αλλάξει ριζικά την εικόνα του αγώνα.

Στον 15ο γύρο δεν είχαμε καμία αλλαγή στις πρώτες θέσεις. Και οι πρώτες αλλαγές ελαστικών άρχισαν να γίνονται.

Στον 18ο γύρο ο Νόρις ζήτησε από τον μηχανικό του να μπει να αλλάξει ελαστικά για να προσπεράσει τον Φερστάπεν στη διαδικασία των πιτ-στοπ όμως δεν τον έβαλαν μέσα στα πιτς για αλλαγή.

Ο Νόρις άρχισε να καλύπτει κάπως τη διαφορά και ο Φερστάπεν απαντά.

Στον 21ο γύρο μπαίνει για αλλαγή ελαστικών ο Πιάστρι και αμέσως μετά Φερστάπεν και Νόρις. Το κόλπο που πήγε να κάνει ο Νόρις δεν έπιασε και όπως έβγαιναν από τα πιτς, ο Φερστάπεν κράτησε μπροστά, με τον Νόρις να πατάει στο γρασίδι, λέγοντας ότι τον εμπόδισε ο Φερστάπεν. Ηταν δίπλα δίπλα τα μονοθέσια στην στενή έξοδο από τα πιτς, αλλά δεν είχαν περάσει οι μπροστινοί τροχοί τον Νόρις εκείνους του Φερστάπεν. Ίσως οι αγωνοδίκες να έδιναν μια απάντηση αλλά αυτό δε συνέβη.

Ο Αντονέλι ηγήθηκε προσωρινά του αγώνα μέχρι να αλλάξει κι αυτός ελαστικά.

Στον 38ο γύρο δεν είχε αλλάξει η κατάσταση στην κορυφή με 15 γύρους να απομένουν.
Εάν ο Νόρις δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Φερστάπεν, με τον Πιάστρι να δείχνει πιο γρήγορος, ίσως να είχαμε εντολή από τη McLaren να αλλάξουν θέσεις οι οδηγοί της μήπως καταφέρει κάτι καλύτερο ο Πιάστρι.

Ο Πιάστρι από την ενδοσυνεννόηση έλεγε ότι έχει τη δύναμη να κερδίσει, εφόσον βέβαια περνούσε τον Νόρις που δεν μπορούσε. Ο Φερστάπεν είχε διαφορά 1,4 δευτ. και οι γύροι τελείωναν. Όμως ο Νόρις εκεί που πιεζόταν, δεν ήθελε να αφήσει τον Πιάτσρι κι έγινε πιο γρήγορος.

Εν τω μεταξύ ο Αντονέλι τα έδινε όλα με τη Mercedes, δείχνοντας ότι ήταν ο πιο γρήγορος στον αγώνα.

Με 3 γύρους να απομένουν, η εμπειρία του πολυπρωταθλητή Φερστάπεν δεν επέτρεπε όνειρα στη McLaren.

Τελικά δεν άλλαξε τίποτα, παρά μόνο η κατάσταση στη βαθμολογία, με τον Φερστάπεν να ανεβαίνει σε απόσταση αναπνοής.

Μαξ Φερστάπεν Σουζούκα
Χαρές και πανηγύρια για τον Ολλανδό

Δηλώσεις

Μαξ Φερστάπεν: “Ήταν δύσκολο, πιέσαμε πολύ σκληρά και ήταν πολύ διασκεδαστικό. Είμαι απίστευτα χαρούμενος. Το μονοθέσιο ήταν στην καλύτερή του φόρμα σήμερα και η εκκίνηση από την pole το έκανε πραγματικά δυνατό. Σημαίνει πολλά για μένα η νίκη, καθώς είναι μια υπέροχη ιστορία να κερδίζεις εδώ για τη Honda, στην Ιαπωνία”.

Λάντο Νόρις: “Δεν μας έφτανε σήμερα κάτι για να πιάσουμε τον Μαξ που δεν έκανε λάθη. Με έσφιξε στο pitlane, αλλά είναι ο τελευταίος τύπος που περιμένεις να σου δώσει χώρο – είναι αγώνας. Ήταν ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο, παλεύουμε για τη νίκη κάθε εβδομάδα, αλλά το άξιζαν”.

Οσκαρ Πιάστρι: “Ο ρυθμός σήμερα ήταν πολύ καλός, πλησίασα μερικές φορές, αλλά δεν είναι εύκολο να περάσεις. Χθες ήταν η μέρα που κερδήθηκε ουσιαστικά ο αγώνας. Το θετικό είναι ότι θα ανέβω στο βάθρο”.

Βαθμολογία οδηγών: Νόρις 62, Φερστάπεν 61, Πιάστρι 49, Ράσελ 45.

Επόμενος αγώνας στο Μπαχρέιν, μόνο με Grand Prix, στις 13 Απριλίου.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα