Τρίτη, 19 Νοε.
14oC Αθήνα

Honda Civic Type R 2024: H εξέλιξη ενός Θρύλου και η φιλοσοφία της νέα εποχής

Honda Civic Type R 2024: H εξέλιξη ενός Θρύλου και η φιλοσοφία της νέα εποχής

Στόχος των ανθρώπων της Honda ήταν να δημιουργήσουν το ταχύτερο Civic Type R που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση μοντέλων υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Με γνώμονα την ανθρωποκεντρική σχεδίαση, τη δυναμική και τη χρηστικότητα που εφαρμόστηκε κατά την ανάπτυξη της 11ης γενιάς Civic, οι μηχανικοί της Honda έχουν τελειοποιήσει κάθε πτυχή του Civic Type R. Για τον σκοπό αυτόν, ενσωμάτωσαν έναν λειτουργικό αεραγωγό στο καπό και έναν νέο πίσω διαχύτη που εξασφαλίζουν αεροδυναμικά οφέλη, ενώ παράλληλα αναδεικνύουν τη σπορ σιλουέτα. Το Type R είναι επίσης χαμηλότερο και φαρδύτερο από το στάνταρ Civic, με μια νέα πίσω αεροτομή η οποία τονίζει την κομψή γραμμή οροφής και συνεισφέρει στην αεροδυναμική απόδοση και τη σπορτίφ, μυώδη εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου.

Η χρήση ελαφριών εξαρτημάτων και η αυξημένη ιπποδύναμη του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων πετυχαίνουν μία εξαιρετική αναλογία ισχύος/βάρους για την κατηγορία του. Το αναβαθμισμένο σύστημα rev-match με auto blip εξασφαλίζει μία απολαυστική εμπειρία αλλαγής ταχυτήτων με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Για το εσωτερικό του Type R οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα εκρηκτικό κόκκινο χρώμα, ελαφριά σπορ καθίσματα και χειριστήρια εστιασμένα στον οδηγό – στοιχεία που συναντάμε στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Honda. Εκτός από τα προκαθορισμένα προγράμματα οδήγησης, η νέα ρύθμιση ‘Individual’ υπόσχεται νέα επίπεδα εξατομίκευσης, επιτρέποντας στους οδηγούς να παραμετροποιούν χαρακτηριστικά όπως η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού.

Καθηλωτική, αεροδυναμική σχεδίαση

Παραμένοντας πιστοί στη φιλοσοφία του μοντέλου ώστε να δημιουργήσουν το ‘Απόλυτο Σπορ 2.0’, οι σχεδιαστές αναθεώρησαν όλες τις πτυχές του Civic Type R με σκοπό να επιτείνουν την αίσθηση της οδηγικής απόλαυσης. Με έξυπνες παρεμβάσεις βελτίωσαν την αεροδυναμική απόδοση και κατάφεραν να αυξήσουν το κάθετο αεροδυναμικό φορτίο. Αξιοποιώντας τις εκλεπτυσμένες και καλαίσθητες γραμμές του νέου Honda Civic, το Type R δείχνει πιο επιθετικό και επιβλητικό στον δρόμο, και δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τον γρήγορο, δυναμικό και απολαυστικό χαρακτήρα του.

Το Civic Type R είναι κατά 8 mm χαμηλότερο και 90 mm φαρδύτερο από το Civic e:HEV και κατά 13 mm χαμηλότερο και 15 mm φαρδύτερο από τον προκάτοχό του. Στη σπορ εμφάνιση συνεισφέρουν οι σμιλεμένοι, μυώδεις θόλοι των τροχών που φιλοξενούν νέους, ανθεκτικούς τροχούς ελαφρού κράματος, με σχέδιο ζάντας ‘stepless reverse’ διαμέτρου 19 ιντσών σε ματ μαύρο χρώμα. Αυτοί συνδυάζονται με τα ειδικά για το μοντέλο ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S 265/30R/19.

Η λειτουργική σχεδίαση των επιφανειών είναι προϊόν συνεργασίας με επίλεκτα μέλη του παγκόσμιου δικτύου προμηθευτών της Honda από τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού – όπως η J.A.S. Motorsport, προμηθευτής του WTCR, καθώς και μηχανικοί του Super GT από τις εγκαταστάσεις του HRD στην Sakura. Με τη συνδρομή της Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής (CFD), οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά την αντίσταση του αέρα γύρω από το αυτοκίνητο. Ως αποτέλεσμα, βελτιώθηκε ο συντελεστής οπισθέλκουσας έναντι της προηγούμενης γενιάς Civic Type R, με καλύτερα ελεγχόμενη ροή αέρα και μειωμένες αλλαγές πίεσης πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο.

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις λεπτομέρειες, όπως τα μπροστινά φτερά, τα οποία διαθέτουν έναν μεγάλο αεραγωγό πίσω από τον τροχό που βοηθά στη μείωση της πίεσης στο εσωτερικό του θόλου. Η ροή αέρα από τους αεραγωγούς καθοδηγείται κατά μήκος του αυτοκινήτου και των μαρσπιέ, προτού απομακρυνθεί από τους θόλους των πίσω τροχών και τον πρόβολο μέσω του μικρού σπόιλερ που βρίσκεται στο άκρο των μαρσπιέ.

Αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργούν σε συνδυασμό με τους φαρδύτερους θόλους των πίσω τροχών, που τώρα είναι πλήρως ενσωματωμένοι στο αμάξωμα, διαμορφώνοντας μία λεία και καθαρή επιφάνεια, η οποία δεν επηρεάζει τη ροή του αέρα. Το σχήμα τους εμποδίζει τις διακυμάνσεις πίεσης που παρατηρούνταν στην προηγούμενη γενιά γύρω από την πέμπτη πόρτα, εξασφαλίζοντας μία πιο ομαλή ροή αέρα στον πίσω διαχύτη και την αεροτομή.

Ο απέριττος και διακριτικός μπροστινός προφυλακτήρας είναι σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του Civic e:HEV. Ο αεραγωγός είναι μεγαλύτερος σε πλάτος και ύψος για να χωρέσει το μεγάλο intercooler, αυξάνοντας τη ροή του αέρα τόσο προς αυτό όσο και προς στα μπροστινά φρένα. Το μεγαλύτερο κατά 10% άνοιγμα έναντι εκείνου της προηγούμενης γενιάς δημιουργεί κάποιους περιορισμούς, γι’ αυτό και το νέο Type R αντικαθιστά τα φώτα ομίχλης και τα πλαίσια του Civic e:HEV με κομψές, λεπτές, κάθετες εισαγωγές αέρα που τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου και διοχετεύουν αέρα στα μπροστινά φρένα.

Για την καλύτερη απαγωγή θερμότητας από τον χώρο του VTEC Turbo των 2,0 λίτρων, στο αλουμινένιο καπό έχει προστεθεί ένας αεραγωγός, ο οποίος συνεργάζεται με τη μεγάλη εισαγωγή για τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα και τη δημιουργία αεροδυναμικής πίεσης στο μπροστινό μέρος.

Οδηγοκεντρική φιλοσοφία cockpit

Το εσωτερικό του νέου Civic Type R έχει ως στόχο να αυξήσει τον ενθουσιασμό του οδηγού, με το που θα ανοίξει την πόρτα του αυτοκινήτου. Παρά τον αγωνιστικό χαρακτήρα του, το νέο Civic Type R διατηρεί το υψηλό επίπεδο άνεσης, πρακτικότητας και καθημερινής χρηστικότητας που χαρακτηρίζει τη στάνταρ έκδοση Civic.

Ο οδηγός κάθεται 8 χιλιοστά χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο Civic Type R και το πιο πρόσφατο Civic 11ης γενιάς, κάτι που ενισχύει τη σπορ αίσθηση. Τα νέα, σπορ μπροστινά καθίσματα παρέχουν την κατάλληλη στήριξη στον οδηγό, σταθεροποιώντας τον κορμό του και επιτρέποντάς του να έχει απόλυτη άνεση και ελευθερία τόσο σε ακραίες συνθήκες οδήγησης στην πίστα όσο και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα μια φυσική θέση οδήγησης που του μεταφέρει την αίσθηση ότι είναι άμεσα συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο όταν στρίβει με υψηλή ταχύτητα.

Χαμηλά καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα και αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία της συναρπαστικής εμπειρίας που προσφέρει το cockpit. Το περιβάλλον της καμπίνας βοηθά τον οδηγό να παραμένει συγκεντρωμένος στις προκλήσεις της σπορ οδήγησης. Όλα τα βασικά χειριστήρια βρίσκονται σε θέση άμεσης πρόσβασης, ενώ η κύρια οθόνη πληροφοριών είναι εγκατεστημένη όσο το δυνατόν πιο κεντρικά, ώστε να μη διασπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Δημιουργώντας το απόλυτο Civic Type R

Το Civic Type R είναι το επόμενο μιας σειράς εμβληματικών μοντέλων Type R, το καθένα από τα οποία έχει ανεβάσει τον πήχη των επιδόσεων στην κατηγορία των σπορ, προσθιοκίνητων οχημάτων. Το νέο μοντέλο βασίζεται στις ικανότητες του προκατόχου του και με τις κατάλληλες βελτιώσεις προχωρά στο επόμενο επίπεδο. Η χρήση νέων, ελαφρών υλικών, η αυξημένη απόδοση κινητήρα και βελτιωμένη δυναμική οδήγησης συνετέλεσαν στη δημιουργία του ταχύτερου, πιο δυναμικού και εθιστικού Civic Type R που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα.

Ο ισχυρότερος VTEC Turbo κινητήρας όλων των εποχών

Από τότε που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά το 1997, το Civic Type R φημίζεται για τους ισχυρούς, υψηλής απόκρισης και υψηλόστροφους κινητήρες του. Η τελευταία έκδοση πληροί τα κριτήρια αριστείας που έχουν καταστήσει το Civic Type R τόσο δημοφιλές στους λάτρεις της αγωνιστικής οδήγησης εδώ και 27 χρόνια.

Το νέο Civic Type R χρησιμοποιεί έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα VTEC 2,0 λίτρων, ο οποίος υποστηρίζεται από μεγάλο αριθμό τεχνολογιών προερχόμενων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτές βελτιώνουν περαιτέρω την ισχύ, τη ροπή και την απόκριση υπερβαίνοντας τις δυνατότητες ακόμη και της έκδοσης Limited Edition του προηγούμενου μοντέλου.

Η ομάδα εξέλιξης επανασχεδίασε τον υπερτροφοδότη με σκοπό να βελτιώσει την απόδοσή του. Με τη μείωση του αριθμού των πτερυγίων της φτερωτής και τη βελτίωση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια μέσα στον συμπιεστή έχει μειωθεί. Το επανασχεδιασμένο περίβλημα είναι μικρότερο και πιο συμπαγές συγκριτικά με του προκατόχου του συνεισφέροντας στην υψηλότερη απόδοση και απόκριση του υπερτροφοδότη.

Το ευθύγραμμο σύστημα εξαγωγής αυξάνει τη ροή των καυσαερίων κατά 13% σε σχέση με πριν, μειώνοντας την ανάστροφη πίεση και επιτρέποντας την πιο αποδοτική λειτουργία του κινητήρα. Το σύστημα ολοκληρώνεται με έναν νέας σχεδίασης τελικό σιγαστήρα με τρεις απολήξεις εξαγωγής και ενεργή βαλβίδα για ακόμα πιο ελεύθερη ροή καυσαερίων.

Οι παρεμβάσεις στη διαμόρφωση του ήχου απογειώνουν την ακουστική αίσθηση για μία ακόμα πιο καθηλωτική εμπειρία οδήγησης.

Δομική ασφάλεια

Το Civic Type R υιοθετεί επίσης νέα δομικά στοιχεία που αναπτύχθηκαν για την στάνταρ έκδοση Civic, και βελτιώνουν την προστασία σε μία πρόσθια, οπίσθια και πλευρική σύγκρουση, ενισχύοντας την παθητική ασφάλεια στο σύνολό της.

Από την προηγούμενη γενιά, η Honda έχει υιοθετήσει ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων δομών για να αυξήσει την αντοχή στην κάμψη και τη στρέψη. Στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ένα ισχυρό πλαίσιο σε σχήμα δακτυλίου δημιουργεί μια στιβαρή δομή που διαχωρίζει τον χώρο του κινητήρα από την καμπίνα. Το ίδιο επαναλαμβάνεται και πίσω, με ένα δεύτερο διάφραγμα σε σχήμα δακτυλίου που ενισχύει το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Αυτά συνδέονται με μια άκαμπτη δομή τύπου πλέγματος κατά μήκος του δαπέδου, που συνδυάζεται με ένα ενισχυμένο κεντρικό τούνελ. Εκτός από τη βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ο πιο άκαμπτος κλωβός παρέχει επίσης πιο αθόρυβη λειτουργία περιορίζοντας τη μεταφορά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH) στην καμπίνα. Επιπλέον, το επίπεδο ασφάλειας αυξάνεται λόγω της μεγαλύτερης αντοχής του δαπέδου στην παραμόρφωση σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η γενιά Civic υιοθετεί πρόσθετες ενισχύσεις στις μπροστινές πόρτες και στα πλαίσια των θόλων των πίσω τροχών που βελτιώνουν την προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις, καθώς και ελάσματα ασφαλείας στον μπροστινό προφυλακτήρα που απορροφούν την ενέργεια η οποία εκλύεται σε μια σύγκρουση για τον περιορισμό των τραυματισμών των κάτω άκρων των πεζών.

Το Civic Type R ενσωματώνει 8 αερόσακους, συμπεριλαμβανομένων των νέων αερόσακων γονάτων και για τα δύο μπροστινά καθίσματα που συμβάλουν στη μείωση του τραυματισμού των επιβατών σε εμπρόσθιες συγκρούσεις και πλευρικούς αερόσακους για την προστασία των επιβατών στα πίσω καθίσματα.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις