Εδώ και 27 χρόνια η Hyundai αναπτύσσει την υδρογονοκίνηση, έχοντας στην αγορά το Nexo και, όπως όλα δείχνουν, οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που συνδυάζονται με ηλεκτροκίνηση, θα αποτελέσουν το μέλλον στην αυτοκίνηση.
Η Hyundai αποκάλυψε το ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου INITIUM, που αποτελεί προεπισκόπηση της νέας παραγωγής FCEV που θα κυκλοφορήσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Το μοντέλο θα παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες και στο Auto Guangzhou τον Νοέμβριο του 2024.
Το INITIUM είναι μια λατινική λέξη που σημαίνει «αρχή» ή «πρώτος», αντιπροσωπεύοντας το καθεστώς της Hyundai Motor ως πρωτοπόρου στην ενέργεια υδρογόνου, ενώ η παρουσίασή του σηματοδοτεί επίσης το ντεμπούτο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Hyundai Motor – που ονομάζεται «Art of Steel».
Σημειώνω ότι η Hyundai αναπτύσσει μια ολοκληρωμένη λύση ενέργειας υδρογόνου που καλύπτει την παραγωγή, την αποθήκευση, τη μεταφορά και τη χρήση.
Στον εμβληματικό σχεδιασμό του INITIUM ξεχωρίζει το εμπνευσμένο γραφικό «+» ως μέρος της υπογραφής φωτισμού του, που συνδυάζεται με τον προφυλακτήρα, δημιουργώντας ένα σχεδιαστικό αποτέλεσμα που χαρακτηρίζεται από μοναδικό φωτισμό, συμπαγείς όγκους και εκλεπτυσμένη κομψότητα.
Οι τολμηρές γραμμές και η συμπαγή δομή του, συνδυάζονται με τροχούς 21 ιντσών, στιβαρή σχάρα οροφής, ευρύχωρο εσωτερικό και χώρο αποσκευών, που το καθιστά ιδανικό για οικογένειες, καθώς και με μοναδικά χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας που χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα υδρογόνου.
Η Hyundai εξόπλισε το πρωτότυπο με μεγάλες δεξαμενές καυσίμου υδρογόνου για να μεγιστοποιήσει την αυτονομία του οχήματος, που ξεπερνά τα 650 χλμ. με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα να φτάνει έως και 150 kW.
Το εντυπωσιακό επίπεδο του εσωτερικού χώρου και η ευελιξία διαμόρφωσης το καθιστούν κατάλληλο για οικογένειες, ενώ οι πλάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων έχουν μεγάλη γωνία ανάκλισης για αυξημένη άνεση. Το φαρδύ αμάξωμα και η μεγάλη γωνία ανοίγματος της πίσω πόρτας του INITIUM βελτιώνουν την άνεση των πίσω επιβατών όταν μπαίνουν και βγαίνουν από το αυτοκίνητο.
Επιπλέον, η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου του INITIUM παρέχει ηλεκτρική ενέργεια χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Αυτός ο ηλεκτρισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία και τη φόρτιση διαφόρων οικιακών συσκευών και προσωπικών συσκευών μέσω της λειτουργίας Vehicle-to-Load (V2L) του πρωτότυπου, κάτι που έχει εφαρμόσει η Hyundai και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Συγκεκριμένα, το εξωτερικό τερματικό έχει σχεδιαστεί για να συνδέεται απευθείας σε οικιακή πρίζα 220 V, μετατρέποντας το INITIUM από μέσο μεταφοράς σε πιθανό προμηθευτή ενέργειας.