Site icon NewsIT

Jeep Avenger 1.2T 100PS – Δοκιμή: Το θερμικό Avenger σε πάει παντού!

20.08.2024 | 10:47
Jeep Avenger 1.2T 100PS – Δοκιμή: Το θερμικό Avenger σε πάει παντού!

Ιδανικός ταξιδευτής, το Jeep Avenger σε πάει παντού και η βενζινοκίνητη εκδοχή με τα 100PS ενισχύει την παρουσία του αμερικανικού crossover στην ανταγωνιστική κατηγορία B-SUV.

Το γνωρίσαμε ως αμιγώς ηλεκτρικό, αφού η Jeep επέλεξε το Avenger για να σηματοδοτήσει τη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή της κατά το πλάνο Dare Forward 2030, ωστόσο, όπως φαίνεται μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού επιμένει… θερμικά.

Έτσι, το Jeep Avenger με τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα ήρθε για να καλύψει αυτό το κενό, δυναμώνοντας ταυτόχρονα την παρουσία του στην απαιτητική κατηγορία B-SUV.

Εξωτερικά το βενζινοκίνητο Jeep Avenger δε διαφέρει από το ηλεκτρικό, παρά μόνο στις λεπτομέρειες. Πλέον, δε συναντάς το διακριτικό «e» που χαρακτηρίζει το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger, ενώ στο πίσω μέρος θα δεις, αναμενόμενα, εξάτμιση.

Ευτυχώς, οι χαριτωμένες πινελιές (τα επονομαζόμενα easter eggs), όπως η πασχαλίτσα στη δεξιά ράγα της οροφής, το παιδί με το τηλεσκόπιο στην άκρη του μπροστινού παρμπρίζ και οι βουνοκορφές στο πίσω παρμπρίζ διατηρούνται για να μας φτιάχνουν τη διάθεση, αλλά και να μας θυμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Avenger, παρά το αριστοκρατικό του κουστούμι.

Ο βενιαμίν της οικογένειας της Jeep έχει μήκος που φτάνει τα 4.084mm και τοποθετείται στο κάτω μέρος της κατηγορίας B-SUV, ενώ στο άνω βρίσκεται το αδερφάκι Renegade. Το πλάτος του αγγίζει τα 1.776mm, το ύψος τα 1.528mm και το μεταξόνιο τα 2.562mm.

Το Jeep Avenger 1.2T 100PS σε 30''

Ο σχεδιασμός του Avenger στηρίχθηκε στη λειτουργικότητα, την τεχνολογία και τις ικανότητες κίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια. Έτσι, αν και προσθιοκίνητο, η απόσταση των 20,9cm από το έδαφος, αλλά και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής με 20, 20 και 32 μοίρες, αντίστοιχα, βοηθούν στις εκτός δρόμου αναζητήσεις.

Το τετραγωνισμένο σχήμα, τα φωτιστικά σώματα και η μάσκα με τις 7 γρίλιες βροντοφωνάζουν «Jeep», αλλά με μία έξτρα δόση φινέτσας και δροσιάς λόγω της εμπλοκής των Ιταλών, οι οποίοι έχουν βάλει την πένα τους στη σχεδίαση του Avenger, αφού πλέον η Jeep ανήκει στον Όμιλο Stellantis.

Αντίστοιχη φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό του δημοφιλούς compact SUV. Μοντέρνα και φρέσκια σχεδίαση, ψηφιακός διάκοσμος, ποιοτικός, χωρίς να επηρεάζουν την καλή εικόνα τα σκληρά πλαστικά που βλέπουμε σε κάποια σημεία, χάρη στην καλή συναρμογή τους και το προσεγμένο φινίρισμα. Η καμπίνα είναι άνετη, πρακτική και λειτουργική, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της μάρκας «design to function».

Στο θερμικό Avenger, εντούτοις, αποχωριζόμαστε το μεγάλο αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα με το χαρακτηριστικό αναδιπλούμενο κάλυμμα, αφού τη θέση του πήρε ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων. Παρ’ όλ’ αυτά, παραμένει αρκετός χώρος για διάφορα μικροαντικείμενα, ενώ υπάρχουν και δύο ποτηροθήκες.

Στον τομέα της τεχνολογίας, το Avenger διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος με οθόνη 10,25 ίντσες, ενώ στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής μεγέθους, επίσης, 10,25 ιντσών (7 ίντσες στη βασική έκδοση Longitude) του εύχρηστου συστήματος infotainment UConnect, η οποία παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με τη χρήση των εφαρμογών Android Auto και Apple Car play. Η παρουσία κάποιων φυσικών διακοπτών για την ευκολότερη χρήση των βασικών λειτουργιών δίνει έξτρα πόντους στην εργονομία.

Το Avenger μπορεί να μεταφέρει 4 επιβάτες άνετα, αλλά και 5 με κάποιους συμβιβασμούς, αφού ο χώρος πίσω κυρίως για τα γόνατα είναι σχετικά περιορισμένος. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 380lt (350lt στην ηλεκτρική εκδοχή), καλό νούμερο για το B-SUV segment, ενώ είναι τετραγωνισμένο για τη μέγιστη εργονομία με άνοιγμα 1m, κάτι που εξασφαλίζει εύκολη φόρτωση. Η θύρα του χώρου των αποσκευών ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά, λειτουργία που δίνεται από το βασικό εξοπλισμό, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη και luxury τη ζωή των ιδιοκτητών.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και χαρίζει μεγάλη ορατότητα και άνετη οδήγηση. Επίσης, κάθισμα και τιμόνι μπορούν να ρυθμιστούν εύκολα, ώστε ο κάθε οδηγός να τη ρυθμίσει εύκολα και γρήγορα στα μέτρα του.

Κάτω από το καπό του θερμικού Avenger, βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech Turbo του PSA Group, τον οποίο έχουμε συναντήσει και σε άλλες μάρκες του Ομίλου. Ο εισαγωγικός κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 100PS με 205Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία, από στάση αγγίζει τα 100km/h σε 10,6sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184km/h.

Το Jeep Avenger από την πρώτη στιγμή μέχρι την τελευταία, όταν το αποχωριστήκαμε, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι ευχάριστο στην οδήγηση είτε μέσα στην πόλη είτε σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακή διαδρομή. Ακόμα και σε ένα χαλαρό off-road που έτυχε στο διάβα μας, το Avenger στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Ο τρικύλινδρος κινητήρας ικανοποιεί με το παραπάνω, ενώ εμφανίζεται ελαστικός και γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών. Στις 2.200 με 5.000rpm δίνει τον καλύτερο του εαυτό, ωστόσο, εάν περάσουμε τις 5.000rpm, ο κλασικός ήχος του τρικύλινδρου συνόλου κάνει την εμφάνισή του, διαταράσσοντας την κατά τ’ άλλα πολύ ήσυχη καμπίνα. Επιπλέον, αυξάνει ταυτόχρονα, όπως είναι λογικό, την κατανάλωση.

Η μέση κατανάλωση σε διάφορες συνθήκες οδήγησης κυμάνθηκε από 6,3lt/100km με προσεχτική οδήγηση, ενώ έφτασε μέχρι 7,5lt/100km (5,6lt/100km η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο, σύμφωνα με τον κατασκευαστή). Σε συνθήκες πίεσης, είδαμε να ξεπερνάει τα 8,0lt/100km. Σημειώστε ότι ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Sport αντίστοιχα με το περιβάλλον οδήγησης και τις διαθέσεις του, κάτι που ακολουθήσαμε κι εμείς τόσο για την επίτευξη της καλύτερης δυνατής κατανάλωσης (Eco mode) όσο και για την πιο σβέλτη οδήγηση σε δρόμο με στροφές (Sport mode).

Το Avenger διατηρεί την ενδιαφέρουσα οδική του συμπεριφορά σε όλα τα περιβάλλοντα, όπως άλλωστε είχαμε ζήσει και με την ηλεκτρική εκδοχή του. Στην πόλη είναι ευκολοδήγητο και άνετο, με τον κινητήρα να έχει σπιρτάδα από τις χαμηλές στροφές, κάτι που βοηθάει μέσα στην κίνηση. Αν και κάποιες φορές, θα προτιμούσαμε αυτόματο κιβώτιο κατά τη διάρκεια ανελέητου μποτιλιαρίσματος, το χειροκίνητο των 6 σχέσεων έχει πολύ καλή κλιμάκωση και αίσθηση, οπότε αποζημιώνει γενικότερα. Έτσι, οι compact διαστάσεις του το ευνοούν στον απαιτητικό αστικό ιστό, αφού είναι ευέλικτο και κινείται άνετα σε μεγάλους ή μικρότερους δρόμους, ακόμα και στα στενά, ενώ βοηθάει σε αυτό και η διάμετρος στροφής, η οποία είναι μόλις 10,5m.

Τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο (στον οποίο προτιμούμε το Normal οδηγικό προφίλ), δεν αργείς να διαπιστώσεις το πολύ καλό επίπεδο της ποιότητας κύλισης του Avenger για την κατηγορία του. Η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ η ανάρτηση παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση προσφέρει άνετες διαδρομές και παράλληλα ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Το Avenger περνάει απροβλημάτιστα λακκούβες και κακοτεχνίες των δρόμων, ωστόσο στις εγκάρσιες ανωμαλίες η αντίδραση στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα είναι πιο «ξερή».

Σε δρόμο με ανοιχτές και πιο κλειστές στροφές, το Avenger δε δείχνει να νιώθει εκτός… κλίματος, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Ακόμα και σε πιο σβέλτο ρυθμό, το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό και η συμπεριφορά του ουδέτερη, χωρίς εκπλήξεις ή υπερβολικές αντιδράσεις. Οι κλίσεις του αμαξώματος των 1.182kg είναι περιορισμένες και σε κάθε περίπτωση νιώθεις ασφάλεια πίσω από το τιμόνι του. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ελαφρύ, κάτι που βοηθάει στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, αλλά όχι και στον πιο έντονο ρυθμό. Έτσι, η επιλογή Sport σε πιο απαιτητικές συνθήκες είναι προτιμότερη, αφού το τιμόνι σε αυτή την περίπτωση «βαραίνει», βελτιώνεται η αίσθησή του και προσδίδει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Σε περίπτωση οδηγικής υπερβολής ή ακατάλληλης ταχύτητας σε συνθήκες ολισθηρού οδοστρώματος, το μπροστινό μέρος ανοίγει την τροχιά του, αλλά με άφημα του δεξιού πεντάλ ή λίγο φρένο, επανέρχεται στη σωστή πορεία.

Jeep σημαίνει εκ των πραγμάτων περιπέτεια και το DNA της μάρκας φυσικά έχει περάσει και στο Avenger, κάτι που ήδη βέβαια γνωρίζουμε από την προηγούμενη δοκιμή του ηλεκτρικού μοντέλου. Παρά το look της πόλης και το κοσμοπολίτικο ύφος, το αμερικανικό crossover δε διστάζει να σας πάει και σε πιο απαιτητικές διαδρομές μόνο και μόνο για να απολαύσετε μια βουτιά σε παραλία, χωρίς συνωστισμό και… κεφτεδάκια.

Ακόμα και αν θέλετε να απολαύσετε τη δροσιά του βουνού και πάλι το Avenger θα σας κάνει το χατίρι με την υποστήριξη των συστημάτων Hill Descent Control και Selec-Terrain, το οποίο βοηθάει τους μπροστινούς τροχούς να βρίσκουν πρόσφυση, όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα Selec-Terrain, το οποίο διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό, προσφέρει εκτός των οδηγικών προφίλ Eco, Normal και Sport, επιπλέον τα προγράμματα Sand, Mud και Snow, έτσι ώστε ο οδηγός να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιφάνειες του οδοστρώματος, στο οποίο κινείται. Αξίζει να σημειωθεί πως τα συστήματα αυτά τα συναντάμε πρώτη φορά σε προσθιοκίνητο Jeep. Οι ικανότητες είναι πολλές, ωστόσο, δεν αποτελεί καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα, ενώ «φοράει» ασφάλτινα ελαστικά, γεγονός που περιορίζει τις extreme καταστάσεις.

Στον τομέα της ασφάλειας, το Avenger είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: Διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση οδικής σήμανσης, cruise control, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση πάρκινγκ, έλεγχο τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

To Jeep Avenger με τον 1.2 PureTech Turbo βενζινοκινητήρα αποτελεί μία φρέσκια, μοντέρνα και ελκυστική πρόταση στην κατηγορία των B-SUV με βάθος και ουσία. Για εκείνον που δε θέλει να έχει την έγνοια της φόρτισης, το θερμικό Avenger είναι η αντιπρόταση. Αν και όχι όσο γρήγορο είναι το BEV των 156PS, το βενζινοκίνητο Avenger διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν δημοφιλή την ηλεκτρική εκδοχή του. Είναι ευέλικτο και ευχάριστο στο δρόμο, σε ετοιμότητα να σε ταξιδέψει όπου θέλεις και με πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση. To Jeep Avenger έχει όλα τα εφόδια για να αναβαθμίσει την ποιότητα της καθημερινότητας σου με τιμή εκκίνησης από 23.990 ευρώ στην έκδοση Longitude και από 25.990 στην Altitude.

Tags:

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version