Το νέο Jeep Compass κάνει για όλα. Πασπαρτού, μάλιστα. Άνετες μετακινήσεις στην πόλη, άψογος σύμμαχος για να μεταφέρεις με ασφάλεια τα παιδιά σου σε κάθε λογής δραστηριότητα, στενός συνεργάτης για να πηγαίνεις «ατσαλάκωτα» από το ένα meeting στο άλλο και να παρκάρεις και εύκολα. Και, εννοείται, η καλύτερη παρέα για ατελείωτα ταξίδια.
Κάποτε η Jeep ήταν συνυφασμένη με σκληρά τετρακίνητα οχήματα για απαιτητικές εκτός δρόμου εξορμήσεις. Δεν είναι τυχαίο που ακόμα πολλοί αναφέρουν σαν «τζιπ» όλα τα SUV. Με τα χρόνια οι απαιτήσεις άλλαξαν, τα μοντέλα πολλαπλασιάστηκαν και πλέον μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη και επιθυμία ολιστικά. Το Compass εκπροσωπεί με τον καλύτερο τρόπο τη νέα γενιά των… τζιπ! Εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αθόρυβη καμπίνα, απορροφητική ανάρτηση με σχετικά μαλακή ρύθμιση, πολυτελές και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό, υψηλής ποιότητας υλικά και με περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, π.χ. σύστημα υποβοήθησης οδηγού ADAS (Active brake assist, Active lane departure warning, Intelligent Speed Assist και Brake assist) από τη βασική έκδοση.
Το εσωτερικό είναι ψηφιοποιημένο, καταδεικνύοντας ακόμα ένα σημάδι των καιρών. Ποιος να φανταζόταν πριν χρόνια, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 10,25’’ και ότι στην κεντρική κονσόλα ενός Jeep θα έβλεπε οθόνη αφής τύπου tablet 10,1’’ να σε καλωσορίζει χαρωπό! Με όλα τα τεχνολογικά καλούδια μέσω του συστήματος Uconnect5 (ασύρματο mirroring και συμβατότητα με δίκτυα 5G) και την εξαιρετική κάμερα 360 μοιρών που κάνει το παρκάρισμα και την όπισθεν παιχνιδάκι. Η αλήθεια είναι, ωστόσο, ότι η ορατότητα είναι τόσο καλή, που ακόμα και οι old schoolάδες άνετα παρκάρουν, χωρίς έξτρα βοήθεια.
Όμως, το Compass δεν είναι μόνο αυτά. Η περιέργεια για τον αν μπορεί να αντεπεξέρθει και σε πιο δύσκολη διαδρομή, μας οδήγησε σε ένα βουνό με απίστευτη θέα. Ο 1.300άρης κινητήρας των 150PS της δοκιμής, μέσω του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς (προσθιοκίνητες όλες οι εκδόσεις των θερμικών κινητήρων). Παρόλ΄αυτά, θα δείτε με τα μάτια σας, ότι στο σκαρφάλωμα τα καταφέρνει μια χαρά. Και καμία τρομάρα! Μόνο χαρά και ικανοποίηση πως δε θα σε προδώσει ακόμα κι αν αναζητήσεις μυστήρια μονοπάτια hiking. Η απόσταση από το έδαφος (198mm), μάλιστα, βοηθάει πολύ και σε πιο δύσβατα κομμάτια, καθώς και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 16,8 και 31,7 μοιρών αντίστοιχα.
Το Compass είναι σβέλτο, παρά τα 1.505 κιλά του. Ειδικά αν πατήσεις και το κουμπί Sport που προσθέτει επιπλέον σπιρτάδα στον κινητήρα, στο κιβώτιο με πιο γρήγορες αλλαγές, καθώς και στο σύστημα διεύθυνσης (το οποίο ναι μεν βαραίνει, ωστόσο, η αίσθηση παραμένει μέτρια, με μια νωχελική διάθεση στις εντολές του οδηγού). Το βάρος ενός τέτοιου οχήματος των 1,3lt, εκ των πραγμάτων, φαίνεται και στην κατανάλωση, ειδικά όταν το πόδι αρχίζει να βαραίνει στο δεξί πεντάλ, όπως σε όλα τα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα, άλλωστε.
Τέτοια θέματα, τα λύνει απλόχερα η κορυφαία έκδοση plug-in hybrid 4xe με 190PS και 240PS με ηλεκτρική τετρακίνηση (όπου ο βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας με μπαταρία δίνει ανεξάρτητα κίνηση στον πίσω άξονα).
Όσο για τις πιο απλές, δικίνητες εκδόσεις με θερμικό κινητήρα, πέρα από την έκδοση της δοκιμής μας υπάρχουν διαθέσιμοι ο turbo βενζινοκινήρας 1.3 GSE με 130PS και χειροκίνητο κιβώτιο και ο αναβαθμισμένος diesel 1.6 Multijet κινητήρας των 130PS. Εκτός της πλούσιας γκάμας των κινητήρων, στην Ελλάδα το νέο Compass είναι διαθέσιμο σε 6 επίπεδα εξοπλισμού: Sport, Longitude, Limited, S, Trailhawk και 80th Anniversary.
Disclaimer: Ο χρόνος σας είναι πολύτιμος. Τα 30 δευτερόλεπτα αρκούν…
To Jeep Compass είναι ένα premium compact SUV, που απευθύνεται σε ανθρώπους που αγαπούν τη ζωή, την πολυτέλεια, την ποιότητα, αλλά και τη δράση.
Τιμή εκκίνησης από 27.200 ευρώ
Tιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 31.200 ευρώ