Driveit

Kia Picanto 1.2 GT line – Δοκιμή: Ένα πολύ πικάντικο μοντέλο πόλης

Σπορτίφ σε εμφάνιση, με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης και καλό εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού και της αγοράς του περίπου 70% να είναι αυτοκίνητα SUV, τα μικρά αυτοκίνητα πόλης έχουν σχεδόν εξαφανιστεί, με την Kia να παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην πολιτική της να είναι παρούσα και σε αυτή τη κατηγορία.

Βλέποντας την τάση των ηλεκτρικών να έρχεται, είπαμε ότι τα μικρά αυτοκίνητα πόλης θα γίνουν, πλέον, ηλεκτρικά και η άποψη αυτή επαληθεύτηκε, εν μέρει. Διότι ναι μεν έχουμε πολλά μικρά ηλεκτρικά, αλλά αυτά κυρίως προέρχονται από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τις ευρωπαϊκές να δημιουργούν ηλεκτρικά από την κατηγορία των supermini και πάνω.

Επίσης, δεν είχαμε υπολογίσει ότι θα υπάρξει τέτοια ραγδαία στροφή στα SUV αυτοκίνητα. Από τη μια οι κατασκευαστές άρχισαν να εμφανίζουν SUV μοντέλα σε όλα τα μεγέθη αμαξωμάτων και από την άλλη οι πελάτες τα… καταβρόχθησαν αμέσως. Και σε αυτά έχουμε επίσης πολλά ηλεκτρικά.

Κατά συνέπεια, αν μπεις στις αντιπροσωπείες, σε ελάχιστες θα δεις αυτοκίνητα μικρά, πόλης, με την Kia να αποτελεί φωτεινό παράδειγμα. Και βέβαια, επειδή οι τιμές των αυτοκινήτων αυξήθηκαν, εξαιτίας του άφθονου εξοπλισμού τους αλλά και της ακρίβειας στα υλικά, πλέον φθηνά μικρά αυτοκίνητα δεν υπάρχουν, όπως κάποτε κάτω από 12.000 ευρώ.

Kia Picanto GT-line

Το Kia Picanto που οδήγησα είναι ένα μοντέλο που το συμπάθησα πολύ. Όχι μόνο λόγω της εμφάνισής του στην έκδοση GT line με τα πολύ σπορτίφ χαρακτηριστικά, αλλά και λόγω της συμπεριφοράς του στο δρόμο και της χαμηλής του κατανάλωσης.

Φρεσκαρισμένο σχεδιαστικά, με νέα εμφάνιση μπροστά, μικρό άνοιγμα στη μάσκα, πιο κάθετα φωτιστικά, οριζόντια φωτιζόμενη μπάρα που όταν σκοτεινιάζει είναι πολύ όμορφη, και δυναμικό προφυλακτήρα, πράγματι προκαλεί το μάτι σε βαθμό που να πιστεύουν πολλοί ότι κάτω από το καπό κρύβεται ένας τίγρης! Θα αναφερθώ κατόπιν σε αυτό.

Kia Picanto GT line

Με 16άρες ζάντες αλουμινίου, πίσω τελείωμα που θυμίζει διαχύτη και ψηλά τοποθετημένη αεροτομή, το Kia Picanto GT line δημιουργεί αίσθηση.

Στην καμπίνα οι σπορτίφ πινελιές βρίσκονται στο δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, και στα σπορ δερμάτινα καθίσματα. Πλαστικά καλά αλλά σκληρά όπως είναι λογικό για να περιοριστεί το κόστος, και ψηφιακός διάκοσμος με πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών και οθόνη αφής 8 ιντσών, έγχρωμη κιόλας και με δυνατότητα συνδεσιμότητας. Είπαμε μικρό σε μέγεθος αλλά μεγάλο σε χαρακτηριστικά.

Kia Picanto GT-line

Θα καθίσεις άνετα μπροστά, ενώ οι δύο πίσω ενήλικοι επιβάτες ίσως δυσκολευτούν λίγο στα γόνατα. Το πορτ-μπαγκάζ των 255 λίτρων κρίνεται καλό για την κατηγορία του και αυξάνεται ο χώρος αποθήκευσης με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Και θα περάσω στον τίγρη που ορισμένοι, βλέποντάς το, θα νομίζουν ότι είναι κάτω από το μπροστινό καπό.

Εκεί δε θα βρούμε ένα turbo σύνολο, αλλά ένα απλό μοτέρ βενζίνης 1.2lt με ισχύ 79 ίππους. Με αυτή τη δύναμη τίγρη δε το λες, αλλά οι νέοι κανονισμοί περί ρύπων οδήγησαν σε τέτοιες λύσεις.

Kia Picanto GT line

Όμως, το μοτέρ είναι σπιρτόζικο και συνδυάζεται καλά με ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, που τραβά πολύ καλά το αυτοκίνητο, ακόμα και με 4 επιβάτες.

Μη περιμένεις εκρηκτικές επιταχύνσεις, που δεν τις χρειάζεσαι κιόλας σε αυτοκίνητο πόλης, ασχέτως αν εγώ πηγαίνω πάνω και στο βουνό, για να έχω πλήρη εικόνα, ενώ και τα 159 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, μια χαρά είναι.

Η έκδοση δοκιμής GT line, έχει πιο σφικτή ρύθμιση στην ανάρτηση κι αυτό το καταλαβαίνεις, με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω να δουλεύει καλά στα στροφιλίκια.

Kia Picanto GT-line

Το σύστημα διεύθυνσης «κόβει» καλά για σβέλτους ελιγμούς στην πόλη και εν γένει θα το ευχαριστηθείς οδηγώντας το, όπως και το γεγονός ότι δεν καταναλώνεις πολύ καύσιμο, δηλαδή θα είσαι κοντά στα 6,5 λίτρα στα 100 χλμ. Πάντως, αν το ζορίσεις θα πλησιάσεις και τα 7 λίτρα, όμως στον αυτοκινητόδρομο και στρωτή οδήγηση είσαι πολύ κοντά στα 6 λίτρα.

Το Kia Picanto GT line για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο πόλης γουστόζικο, χωρίς υπερβολές στην οδήγηση, είναι μια επιλογή, από τις λίγες, βέβαια και μάλιστα με καλό εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα