Επίσημα αποκαλυπτήρια σήμερα στην Auto Shanghai, για την 8η γενιά του Lexus ES. Ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο, εισάγοντας νέες τεχνολογίες και προηγμένη άνεση, συνδεσιμότητα και ασφάλεια.
Η προσέγγιση της Lexus για «να κάνει την πολυτέλεια προσωπική» είναι κεντρική στη στρατηγική της, ενώ, παράλληλα, προσφέρει πολλαπλές λύσεις για την επίτευξη ουδετερότητας ως προς τον άνθρακα, παρέχοντας διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτό αποδεικνύεται από το νέο ES, που θα διατίθεται με πλήρως υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, με διαφορετικές επιλογές ισχύος, σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Ενώ το ES ήταν ένα βασικό μοντέλο για τη Lexus στη Βόρεια Αμερική και την Ασία, για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, η άφιξή του στην Ευρώπη ήταν πιο πρόσφατη. Κυκλοφόρησε στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης με το μοντέλο 6ης γενιάς το 2010 και στη Δυτική Ευρώπη με το τρέχον μοντέλο το 2018.
Τολμηρή σχεδίαση
Αν και το ολοκαίνουργιο ES είναι ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο σε κάθε διάσταση από τον προκάτοχό του, ο σχεδιασμός του Clean x Tech προσφέρει κομψή εμφάνιση, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το εξωτερικό στυλ είναι τολμηρό αλλά με μινιμαλιστική προσέγγιση. Οι ακμές είναι έντονες παντού με κοφτερές, αεροδυναμικές γραμμές, ενώ οι υβριδικές εκδόσεις ξεχωρίζουν ελαφρώς μπροστά από τις ηλεκτρικές, καθώς διαθέτουν μικρό άνοιγμα στη μάσκα για την ψύξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα μπροστινά και τα πίσω φώτα δημιουργούν μια διπλή υπογραφή L, ένα χαρακτηριστικό των νέων Lexus.
H Lexus έχει αφαιρέσει την υπερβολική λεπτομέρεια από το εσωτερικό, για να δημιουργήσει έναν απλό, καθαρό και εκλεπτυσμένο χώρο. Ένα από τα καινούργια στοιχεία είναι ότι το κάθισμα του συνοδηγού διαθέτει λειτουργία αναδίπλωσης προς τα εμπρός για μεγιστοποίηση του χώρου για τα πίσω πόδια και βελτίωση της θέας.
Το πιλοτήριο βασίζεται στην αρχή Tazuna της Lexus, εστιάζοντας την προσοχή του οδηγού στο δρόμο, τοποθετώντας τα χειριστήρια και τις πηγές πληροφοριών, ώστε να μπορούν να λειτουργούν και να αναγνωρίζονται με την παραμικρή κίνηση του χεριού και του ματιού.
Ο πίνακας οργάνων παρουσιάζεται σε μια ασύμμετρη ψηφιακή διάταξη 12,3 ιντσών, διαθέτει νέο σύστημα πολυμέσων LexusConnect σε οθόνη 14 ιντσών, ενώ η υψηλή ποιότητα του εσωτερικού του ES υποστηρίζεται από μια νέα τεχνολογία Lexus, τους διακόπτες Hidden Tech. Όταν το αυτοκίνητο είναι απενεργοποιημένο, οι διακόπτες δεν φαίνονται κάτω από την ταπετσαρία του ταμπλό κι όταν ο οδηγός εκκινεί το αυτοκίνητο, ανάβουν και αποκαλύπτονται.
Υβριδικές εκδόσεις ES 300h και 350h
Το ES 300h διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο υβριδικό σύστημα αυτοφόρτισης με τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2.5lt, που παράγει μέγιστη ισχύ 201 hp/148 kW. Θα είναι διαθέσιμες τόσο προσθιοκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις, με την υβριδική μπαταρία να έχει επίσης αναβαθμιστεί για μεγαλύτερη απόδοση.
Ηλεκτρικές εκδόσεις ES 350e και 500e
Θα είναι διαθέσιμες δύο ηλεκτρικές εκδόσεις ES: η προσθιοκίνητη ES 350e με ισχύ 224 hp / 165 kW και η τετρακίνητη ES 500e, με ισχύ 343 hp / 252 kW.
Και οι δύο επωφελούνται από τη νέα πλατφόρμα παγκόσμιας αρχιτεκτονικής-K της Lexus, συμπεριλαμβανομένων των νέων eAxles που ενσωματώνουν τόσο τη μονάδα ελέγχου ισχύος όσο και τη μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού. Η δε μπαταρία υψηλής χωρητικότητας βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.
Στην έκδοση με το έξυπνο ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 της Lexus, η κατανομή της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, κυμαίνεται από 100:0 έως 0:100, με βάση δεδομένα από αισθητήρες που παρακολουθούν την επιτάχυνση, την ταχύτητα του τροχού και τη γωνία διεύθυνσης.
Αναθεωρημένη ανάρτηση και νέες διαστάσεις
Οι μηχανικοί αύξησαν το συνολικό μήκος κατά 16,5εκ. και το μεταξόνιο κατά 8 εκ., σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το εμπρός και πίσω μετατρόχιο, αυξήθηκαν κατά 6,4 εκ. και 8,2 εκ., αντίστοιχα. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε πιο ευρύχωρη καμπίνα, ενώ οι θέσεις τοποθετήθηκαν ψηλότερα για να διευκολύνουν την είσοδο και έξοδο από το ES.
Η μπροστινή ανάρτηση φέρει γόνατα MacPherson ενώ στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σύστημα πολλαπλών συνδέσμων.
Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης είναι μεταβλητής ταχύτητας για σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα, γρήγορη απόκριση στις στροφές και ευκολότερο ελιγμό σε χαμηλές ταχύτητες.
Συνδεσιμότητα
Το ES διαθέτει μια ολοκαίνουργια ψηφιακή εμπειρία, ενσωματώνει τον χάρτη πλοήγησης (στα ηλεκτρικά μοντέλα ES θα προσθέσει σταθμούς φόρτισης στη διαδρομή) και τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας, με το LexusConnect Multimedia να επωφελείται από τις τακτικές ενημερώσεις ασύρματου λογισμικού Over-The-Air για τη διασφάλιση συνεχούς βελτίωσης των λειτουργιών.
Επίσης, με την εφαρμογή LexusLink+ο χρήστης μπορεί να προσαρμόσει την ψηφιακή του εμπειρία με την εγγραφή του σε συνδεδεμένες υπηρεσίες.
Προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας
Η σουίτα συστημάτων Lexus Safety System + του νέου ES, σηματοδοτεί την περαιτέρω πρόοδο προς τον στόχο της Lexus για μηδενικά τροχαία ατυχήματα.
Διαθέτει, μεταξύ άλλων: Adaptive Cruise Control, λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος PCS που ανιχνεύει και ανταποκρίνεται σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών σκούτερ, σύστημα παρακολούθησης προγράμματος οδήγησης, σύστημα αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης οδηγού, παρακολούθηση τυφλού σημείου, Lane Departure Alert που συμβάλλει στην πρόληψη ακούσιων αναχωρήσεων από τη λωρίδα κυκλοφορίας, Lane Change Assist, Front Cross Traffic Alert και πολ