Με κεκτημένη ταχύτητα από το 2024, όταν η Lexus πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων με +20% από το 2023, ξεπερνώντας τις 88.000 μονάδες, η ιαπωνική μάρκα του ομίλου Toyota «τρέχει» το 2025 με επίσης πάνω από 20% σε σχέση με το 2024.
Μολονότι η Lexus θα συνεχίζει να δίνει έμφαση στα plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV), τα οποία μπορεί να φτάσουν και το 30% στο μίγμα των πωλήσεων της μάρκας, εντούτοις έχει βάλει πλώρη για αμιγώς ηλεκτρικά, με σκοπό να παρουσιάσει 3 νέα τέτοια μοντέλα μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πρώτο από αυτά είναι το ανανεωμένο RZ, το οποίο θα λανσαριστεί στην Ευρώπη από το φθινόπωρο του 2025, και σε τετρακίνητη έκδοση RZ F SPORT 550e.
Η εξέλιξη του νέου RZ επικεντρώθηκε σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: οδηγική απόλαυση, αυτονομία / φόρτιση μπαταρίας, επιδόσεις και σχεδίαση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οσον αφορά στο τετρακίνητο RZ 550e, προσφέρει μια καινοτόμο εμπειρία οδήγησης BEV μέσω του Interactive Manual Drive της Lexus, ενός ηλεκτρονικού συστήματος που επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές εικονικών ταχυτήτων.
Το RZ είναι πιο αποδοτικό και προσφέρει αυξημένη αυτονομία έως και 100 χλμ., ενώ ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας είναι ταχύτερος.
Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα στις 77,0 kWh σε συνδυασμό με τα διαφορετικά συστήματα του eAxle, έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τριών διαφορετικών επιλογών απόδοσης στη γκάμα του RΖ: 224 Hp/165 kW στο RZ 350e, 380 hp/280 kW στο RZ 500e και 408 hp/300 kW στο RZ 550e F SPORT.
Επιπλέον, το τετρακίνητο RZ έχει διπλάσια ικανότητα ρυμούλκησης και μπορεί πλέον να ρυμουλκεί φορτία με φρένο έως και 1.500 κιλά.
Μοναδική εμπειρία οδήγησης με το σύστημα steer-by-wire της Lexus
Το νέο RZ είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus.
Αντί να είναι εντελώς στρογγυλό, το τιμόνι έχει σχεδιαστεί χωρίς το πάνω και το κάτω τμήμα, υιοθετώντας ένα σχεδόν ορθογώνιο σχήμα, με καμπύλες λαβές στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά. Ο σχεδιασμός βοηθά στην εστίαση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο μπροστά του και, καθώς είναι συμπαγές σε μέγεθος, απελευθερώνει περισσότερο χώρο γύρω από τα γόνατα και τα πόδια για ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο.
Το σύστημα περιστρέφεται σε εύρος περίπου 200 μοιρών από τέρμα σε τέρμα, παρέχοντας στον οδηγό ακριβή έλεγχο και εύκολη λειτουργία.
Επιπλέον, με τον λόγο υποπολλαπλασιασμού να προσαρμόζεται ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος προσφέρει αυξημένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ευελιξία για ομαλή οδήγηση σε δρόμους με στροφές και υψηλά επίπεδα ευστάθειας του οχήματος σε αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.
Αν και δεν υπάρχει άμεση φυσική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και τους άξονες, ο οδηγός λαμβάνει την κατάλληλη ανατροφοδότηση μέσω ηλεκτρικών σημάτων, ελαχιστοποιώντας έτσι τους ανεπιθύμητους κραδασμούς.
Εξελιγμένο Lexus DIRECT4
Η αναθεωρημένη τεχνολογία ελέγχου κίνησης DIRECT4, επιτρέπει κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση στην ευθεία, κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω να κυμαίνεται από 60:40 έως 0:100, ενώ στις στροφές, η αναλογία κατανομής προσαρμόζεται μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη γωνία διεύθυνσης, ώστε να συνάδει με τις συνθήκες οδήγησης.
Η υιοθέτηση του συστήματος Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) της Lexus προσφέρει πιο ομοιογενή και άνετη οδήγηση, σε συνδυασμό με βελτιωμένη σταθερότητα και χειρισμό για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων.
Με το νέο RZ, η Lexus προσθέτει νέα χαρακτηριστικά και μέτρα ηχομόνωσης και ηχοαπορρόφησης, φέρει γραφικά επεξεργασμένα με λέιζερ, τα οποία βρίσκουν εφαρμογή στο Ultrasuede που είναι κατασκευασμένο από βιώσιμα υλικά με 30% φυτική προέλευση.