Site icon NewsIT

Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0 186PS: Stay Sky-active!

06.06.2022 | 16:19
Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0 186PS: Stay Sky-active!

Η 4η γενιά του Mazda 3 εντυπωσιάζει τόσο για την καλλίγραμμη βραβευμένη σιλουέτα της όσο και για την υψηλή τεχνολογία του βελτιστοποιημένου ήπια υβριδικού δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα, που ονομάζεται πλέον e-Skyactive X.

Θα μπορούσε να είναι το πιο στιλάτο οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά ταιριάζει απόλυτα και σε οποιονδήποτε με γούστο που θέλει να ξεχωρίζει, ανεξαρτήτως οικογενειακής κατάστασης! Το Mazda 3 είναι ένα hatchback μικρομεσαίας κατηγορίας που στο πέρασμά του δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Είναι ένα αυτοκίνητο με μοναδικό χαρακτήρα και ψυχή, του οποίου η σχεδίαση βασίζεται στην ιαπωνική φιλοσοφία του Kodo, δηλαδή η “ψυχή της κίνησης”.

Το Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0 186PS σε 30 δευτερόλεπτα!

Εκτός της πολυβραβευμένης εξωτερικής εμφάνισης, όμως, τις εντυπώσεις κερδίζει το διαμαντάκι που κρύβεται κάτω από το καπό.

Ο λόγος για την αναβαθμισμένη εκδοχή του ήπια υβριδικού δίλιτρου βενζινοκίνητου συνόλου Skyactiv X, το οποίο πλέον καλείται e-Skyactiv X. Μπορεί το 2.0L να ακούγεται στις μέρες μας τρομακτικό λόγω αυξημένης κατανάλωσης και τελών κυκλοφορίας, ωστόσο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο στην περίπτωση του e-Skyactiv X.

Η τεχνολογία του συνδυάζει τα οφέλη ενός βενζινοκινητήρα και ενός diesel, δηλαδή μειωμένη κατανάλωση, εκπομπές ρύπων και μεγάλη ισχύ, καθώς, επίσης, καλή ροπή και γραμμική απόδοση.

Αυτό επιτυγχάνεται με την τεχνολογία Spark Controlled Comression Ignition (SPCCI), κατά την οποία η ανάφλεξη του μίγματος πραγματοποιείται σε δύο στάδια, μέσω σπινθήρα, όπως συναντάμε στους κινητήρες βενζίνης, και μέσω αυτανάφλεξης, όπως συμβαίνει στους πετρελαιοκινητήρες.

Για να μειωθεί περισσότερο η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων (120gr/km) ώστε να απαλλάσσεται και από το κόστος των τελών κυκλοφορίας, τον κινητήρα υποστηρίζει το σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης 24 Volt, δηλαδή ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας μέγιστης ισχύος 6,5 ίππων και μια μικρή συστοιχία μπαταριών λιθίου, που επιπλέον υποβοηθά τον κινητήρα και κατά τη λειτουργία start & stop.

Ο δίλιτρος κινητήρας αποδίδει πλέον 186PS (επιπλέον 6 ίππους από τον προηγούμενο) και 24,47 χιλιογραμμόμετρα ροπής (επιπλέον 1,22kgm) στις 4.000rpm και συνδυάζεται άψογα με το πολύ καλής αίσθησης χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων (διατίθεται και με 6άρι αυτόματο κιβώτιο).

Στην πράξη, η αποτελεσματικότητα του κινητήρα είναι όντως όσο καλή ακούγεται. Γραμμική απόδοση, πολύ ικανοποιητική ροπή, ώστε να οδηγείς άνετα στην πόλη και ξεκούραστα στο ταξίδι. Η κατανάλωση με ήρεμη οδήγηση δεν ξεπέρασε τα 6,5lt/100km, ενώ αυξήθηκε σε πιο σβέλτο ρυθμό. Σαν γνήσιο Mazda η οδική του συμπεριφορά είναι πολύ καλή, με άριστη συνεργασία πλαισίου και ανάρτησης (εμπρός γόνατα MacPherson, πίσω ημιάκαμπτος άξονας).

Ακόμα και με την προσθιοκίνητη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας (διατίθεται και με το σύστημα τετρακίνησης i-Active), απροβλημάτιστα στρίβεις στο βουνό (η Mazda συνεχίζει την παράδοση ενός καλού και ακριβούς συστήματος διεύθυνσης που υπακούει στις εντολές του οδηγού), απροβλημάτιστα τριγυρνάς στην πόλη, με την απόσβεση της ανάρτησης να κάνει πολύ καλή δουλειά. Και φυσικά πρόκειται για ένα ασφαλές αυτοκίνητο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Αξίζει να σημειωθεί η σπουδαία ποιότητα κύλισης, καθώς και η ηχομόνωση στην καμπίνα.

Πραγματικά μέσα εκεί, καταλαβαίνεις την αρμονία που τονίζουν οι Ιάπωνες και την ολιστική φιλοσοφία τους.

Το εσωτερικό, φυσικά, συμβάλλει σε αυτό. Ποιοτικό, λιτό, εργονομικό και μοντέρνο με μια οθόνη αφής 8,8 ιντσών που δείχνει τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών για τη ροή ενέργειας του M hybrid, αλλά και ένα πλήρως ρυθμιζόμενο head up display που προβάλλει τις πληροφορίες που επιλέγει ο οδηγός στο σημείο του οπτικού πεδίου του που επιλέγει.

Η θέση οδήγησης μπορεί να ταιριάξει και στον πιο απαιτητικό, ολοκληρώνοντας την αρμονική συνύπαρξη οδηγού και οχήματος. Οι χώροι είναι σχετικά άνετοι, ωστόσο, στις πίσω θέσεις καλό θα ήταν να μην κάτσει η εθνική ομάδα μπάσκετ!

To Mazda 3 ξεκινά από 24.868 ευρώ. Είναι μία premium και ολοκληρωμένη επιλογή και το επιβεβαιώνει σε κάθε πτυχή του.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version