Τρίτη, 19 Νοε.
18oC Αθήνα

Mazda CX-5 e-Skyactiv G 2.5 AWD – Δοκιμή: Ανανεωμένο και πιστό στην ιαπωνική παράδοση

Mazda CX-5 e-Skyactiv G 2.5 AWD – Δοκιμή: Ανανεωμένο και πιστό στην ιαπωνική παράδοση

To Mazda CX-5 είναι αυτό ακριβώς που χρειάζονται εκείνοι που θέλουν να συνδυάσουν υψηλή ποιότητα, σοφιστικέ εμφάνιση, πρακτικότητα και ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά.

Το ανανεωμένο Mazda CX-5 δεν κρύβει έναν, αλλά πολλούς άσους στο μανίκι για να είναι ένα από τα καλύτερα SUV στην αγορά. Η Mazda, πιστή στην ιαπωνική φιλοσοφία, έχει αποδείξει πως δε λογαριάζει τις τάσεις και τη μόδα, αν δεν ταυτίζονται με τους βασικούς πυλώνες της. Το συναίσθημα αποτελεί κυρίαρχη αξία της και την κινητήριο δύναμη για να «δημιουργεί» το κάθε μοντέλο της ξεχωριστά.

Το CX-5 αγαπήθηκε από το αγοραστικό κοινό από την πρώτη κιόλας γενιά του, όταν βγήκε στην παραγωγή το 2012, ενώ από το 2019 και έπειτα αποτελεί παγκοσμίως το best seller της ιαπωνικής εταιρείας με περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Η ανανεωμένη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς compact SUV, εμφανίζεται φρέσκια και αναβαθμισμένη, ώστε να συμβαδίζει με το τώρα, ακολουθώντας πιστά την ιαπωνική κληρονομιά της Mazda.

Έτσι, η εξωτερική σχεδίαση του ανανεωμένου CX-5 δεν άλλαξε σε σχέση με το CX-5 MY2022 και αγκαλιάζει τη φιλοσοφία του Kodo Design, η οποία παραμένει αναλλοίωτη μέχρι σήμερα. Η Kodo αισθητική υποστηρίζει τις λιτές καθαρές γραμμές και θέλει την εμφάνιση του αυτοκινήτου απαλλαγμένη από καθετί περιττό για να μπορεί να εκφράζει όσο πιο πιστά την ομορφιά της κίνησης.

Το CX-5, λοιπόν, έχει καθαρές, αλλά ταυτόχρονα δυναμικές και σαγηνευτικές γραμμές. Επίσης, στο ανανεωμένο CX-5 βλέπουμε την προσθήκη του νέου χρώματος Rhodium White Premium, το οποίο συμπληρώνει τα 10 χρώματα της παλέτας του ιαπωνικού compact SUV.

Επιπλέον, έχουν προστεθεί τρία καινούρια επίπεδα εξοπλισμού, τα Newground, Homura και Takumi, τα οποία περιλαμβάνουν διαφορετικές στιλιστικές λεπτομέρειες τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι η έκδοση Homura και το ιδιαίτερο χρώμα της άμμου Zircon Sand.

Με τη λογική της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo συμβαδίζει και η σχεδίαση στο εσωτερικό του Mazda CX-5, με τη μινιμαλιστική αισθητική να έχει τον πρώτο λόγο. Μια αριστοκρατική διακριτικότητα χαρακτηρίζει την καμπίνα του CX-5. Άψογη επιλογή υλικών -μαλακά ως επί τω πλείστον-, ποιότητα, άριστη συναρμογή. Η πολυτέλεια χωρίς υπερβολές, η πρακτικότητα που είναι πάντα απαραίτητη, η παρουσία φυσικών διακοπτών για τη μείωση της απόσπασης προσοχής του οδηγού, καθώς και η συνύπαρξη ψηφιακών με αναλογικών στοιχείων στον πίνακα οργάνων συνηγορούν για ένα ευχάριστο και εργονομικό εσωτερικό.

Σημειώστε ότι όσο και να προσπαθήσετε να δώσετε εντολές μέσω αφής στην κεντρική οθόνη, η οποία είναι τοποθετημένη ψηλά και στο μέσο της κονσόλας, δε θα τα καταφέρετε. Σε πείσμα των καιρών, η Mazda επέλεξε να μην παρέχει touch screen οθόνη, κρατώντας απόσταση από τη συγκεκριμένη λογική. Έτσι, πίσω από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου θα βρείτε τα παραδοσιακά χειριστήρια και τους διακόπτες -που όλοι αγαπήσαμε- και με αυτό τον τρόπο θα προχωρήσετε στις ρυθμίσεις που επιθυμείτε. Η συνδεσιμότητα έχει αναβαθμιστεί και υποστηρίζει Apple Car Play και Android Auto, αλλά και τις υπηρεσίες My Mazda App Connected Services.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους εμπρός, αλλά και τους πίσω δύο ή τρεις επιβάτες, oι οποίοι έχουν επαρκή χώρο για τους ίδιους και τα υπάρχοντά τους, αφού η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 522lt. Ευτυχώς για όλους ο αποθηκευτικός χώρος δεν υποστηρίζει το μινιμαλιστικό πνεύμα του αυτοκινήτου!

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με καλή ορατότητα, ενώ οι πολλές ρυθμίσεις κάνουν εύκολη τη δουλειά του οδηγού για να βρει την ιδανική θέση, σύμφωνα με το σωματότυπό του. Πατώντας το start/stop κουμπί, θέτουμε σε λειτουργία τον e-Skyactiv G τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 2,5lt που αποδίδει 194PS στις 6.000rpm και 263Nm ροπής στις 4.000 rpm. Οι μηχανικοί της Mazda επιμένουν στην «ατμόσφαιρα», την ώρα που η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών προτιμούν τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα. Στο ανανεωμένο CX-5 θα βρούμε τη βελτιωμένη εκδοχή του e-Skyactiv G, η οποία τώρα ενισχύεται με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων που ενεργοποιείται κατά τη διαδικασία του coasting, το οποίο συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 24V με μίζα/γεννήτρια.

Οδηγώντας το CX-5, αντιλαμβάνεσαι με χαρά τη γραμμική απόδοση του e-Skyactiv G κινητήρα, ο οποίος δίνει τον καλύτερο του εαυτό μετά τις 3.500rpm. Στις χαμηλές στροφές η απόκριση δεν ενθουσιάζει, ενώ λείπει η εκρηκτικότητα που έχουμε συνηθίσει κυρίως στα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα. Παρόλ’ αυτά, στην πράξη το CX-5 ικανοποιεί με το παραπάνω, αφού κινεί σβέλτα ένα αμάξωμα που ξεπερνά τους 1,6 τόνους (1.637-1.653kg αναλόγως την έκδοση). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, φτάνει από στάση τα πρώτα 100km/h σε 9,5sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195km/h. Ο e-Skyactiv G συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, στον επαρχιακό δρόμο, αλλά και στην πιο σβέλτη οδήγηση. Η λειτουργία του είναι άμεση και ομαλή, κολακεύοντας ακόμα περισσότερο τον κινητήρα του ιαπωνικού μεσαίου SUV.

Η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο που είδαμε στο trip computer στο αυτοκίνητο δοκιμής μας με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD κυμάνθηκε στα 9,5 με 10,7lt/100km (7,6lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή) και με ανοδική διάθεση όσο πιέζαμε το δεξί πεντάλ. Μια φυσιολογική μέση κατανάλωση καυσίμου για έναν 2,5λιτρο κινητήρα που κινεί ένα ογκώδες αμάξωμα.

Η ποιότητα κύλισης, το στιβαρό πλαίσιο και η ανάρτηση είναι τα κορυφαία χαρακτηριστικά του Mazda CX-5. Η λειτουργία της ανάρτησης εντυπωσιάζει, αφού παρά τη σφιχτή της ρύθμιση απορροφά όποιες κακοτεχνίες και ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι που το καθιστά πολύ άνετο μέσα στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η πολύ καλή ηχομόνωση, η ανάρτηση και το στιβαρό πάτημα σε συνδυασμό με την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα κάνουν το ταξίδι απολαυστικό. Ο μόνος θόρυβος που μπορεί να διαπεράσει την καμπίνα εντοπίζεται όταν ο κινητήρας δουλεύει σε υψηλές στροφές, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει.

Στον επαρχιακό δρόμο με κλειστές και ανοιχτές στροφές και στο Sport mode, το CX-5 ξεδιπλώνει όλο το ταλέντο από την οδηγοκεντρική κληρονομιά της Mazda και προκαλεί τον οδηγό για σβέλτη και… ακόμα πιο σβέλτη οδήγηση. Το πλαίσιο είναι άκαμπτο και συνεργάζεται άψογα με την ανάρτηση, η οποία διαχειρίζεται με τον καλύτερο τρόπο τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Παρά το ύψος του, οι κλίσεις είναι ιδιαίτερα περιορισμένες και το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό. Και παρά τον SUV χαρακτήρα του, το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και γρήγορο. Το τιμόνι έρχεται να τελειοποιήσει τη συνταγή, αλλά και να ευχαριστήσει τον οδηγό, αφού ακούει πειθήνια τις εντολές του προς την ακριβή κατεύθυνση. Η τετρακίνηση βοηθάει με τη σειρά της και χαρίζει αυτοπεποίθηση στον οδηγό, προστατεύοντάς τον από δυσάρεστες εκπλήξεις. Μάλιστα, στο ανανεωμένο CX-5 έχουμε το Mi-Drive μέσω του οποίου μπορούμε να επιλέξουμε το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμούμε, το οποίο περιλαμβάνει και την επιλογή Off-Road για τις τετρακίνητες εκδόσεις, μαζί με τα προφίλ Normal και Sport. Η ασφάλεια φυσικά είναι αδιαπραγμάτευτη για την ιαπωνική μάρκα και γι΄αυτό στο CX-5 συναντάμε ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Το ανανεωμένο Mazda CX-5 διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά που το κατέστησαν best seller, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα όσα έπρεπε για να συμβαδίσει με το σήμερα. Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής του, οι σύγχρονες τεχνολογίες, ο κινητήρας e-Skyactiv G στην καλύτερη εκδοχή του, αλλά και η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, πιστή στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία του Ιάπωνα κατασκευαστή, κάνουν το CX-5 να ξεχωρίζει και σαφώς να μην είναι ακόμη ένα αυτοκίνητο ανάμεσα στα πολλά.

Η τιμή του Mazda CX-5 με τον e-Skyactiv G 2.5lt ξεκινάει από 41.009 ευρώ και η έκδοση δοκιμής AWD Homura από 45.177 ευρώ. Η δίλιτρη έκδοση του Mazda CX-5 ξεκινάει από 29.378 ευρώ.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις