Driveit

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και plug-in υβριδικό

To Mazda CX-60 στην έκδοση plug-in hybrid συνδυάζει την ιαπωνική φιλοσοφία με την ποιότητα και την αποδοτικότητα

Το Mazda CX-60 δε διστάζει να τα βάλει με την ελίτ της κατηγορίας των D-SUV, με όπλα την ιαπωνική ποιότητα κατασκευής, τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo, τις σύγχρονες τεχνολογίες και τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του.

Μάλιστα, η έκδοση Homura συνδυάζει με έναν περίτεχνο τρόπο τον premium αέρα με τις σπορτίφ πινελιές.

Το CX-60 PHEV 2.5 E-Skyactiv αποτελεί το πρώτο plug-in hybrid της Mazda. Με οδηγό τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo και του κινήματος «Less is more», η κομψή σχεδίασή του «καμουφλάρει» τις μεγάλες διαστάσεις μήκους 4.745 χλστ., πλάτους 1.890 χλστ. και ύψους 1.680 χλστ., ωστόσο, είναι αναμφισβήτητα ένα επιβλητικό SUV με αρμονικές γραμμές. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.870 χλστ., κάτι που σημαίνει ευρυχωρία για τους επιβάτες και μάλιστα εντυπωσιακή για τους πίσω. Η εξωτερική διαφορά της plug-in υβριδικής έκδοσης με τις θερμικές βρίσκεται στο διακριτικό eSkyactiv PHEV στο πίσω μέρος του CX-60, το PHEV στα πλαϊνά  και φυσικά στη θύρα που καλύπτει την υποδοχή της φόρτισης.

Στο εσωτερικό του ιαπωνικού D-SUV, κυριαρχεί η ποιότητα και η διακριτική πολυτέλεια. Προσεγμένα μαλακά υλικά, άψογη συναρμογή, δερμάτινες επενδύσεις για την έκδοση Homura, καθώς και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι-άψογος συνεργάτης για να ρυθμίσουμε με ακρίβεια την ιδανική θέση οδήγησης.

Για τη σωστή θέση οδήγησης, το οποίο αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για την ασφαλή οδήγηση, η Mazda έχει προβλέψει το καινοτόμο σύστημα Mazda Driver Personalization System, κατά το οποίο ο οδηγός γράφει χειροκίνητα το ύψος του και το σύστημα υπολογίζει και προτείνει τη καλύτερη θέση με βάση τη θέση των ματιών του. Μετέπειτα μέσω μίας κάμερας αναγνωρίζει τον κάθε οδηγό και προσαρμόζει αυτόματα τη θέση του καθίσματος, τη γωνία του head-up display, το τιμόνι, τους πλευρικούς καθρέφτες στα μέτρα του, κ.ά. Όταν ο κινητήρας απενεργοποιηθεί και ο οδηγός βγάλει τη ζώνη ασφαλείας, το κάθισμα και το τιμόνι επιστρέφουναυτόματα στην αρχική τους θέση, ώστε να τον διευκολύνει την έξοδό του από το CX-60.

Παράλληλα, ο κρυφός φωτισμός κατά τη βραδινή οδήγηση τελειοποιεί την ευχάριστη ατμόσφαιρα που έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν οι σχεδιαστές της Mazda, υπηρετώντας τις αρχές της μάρκας. Στο digital και λειτουργικό κομμάτι, συναντάμε μία κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment με τις εντολές να δίνονται μέσω ενός περιστροφικού πιεζόμενου χειριστηρίου, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12 ιντσών και ένα head-up display για τις βασικές πληροφορίες, ώστε ο οδηγός να μην απομακρύνει τα μάτια του από το δρόμο. Στην πραγματικότητα, τα πάντα είναι μελετημένα και τοποθετημένα, ώστε ο οδηγός να είναι εστιασμένος στην οδήγηση, χωρίς περιττούς περισπασμούς κατά την Jinba Ittai φιλοσοφία.

Παρά το αριστοκρατικό του ύφος, το CX-60 δεν αμελεί την πρακτικότητα. Ευρυχωρία τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν άπλετο χώρο σε πόδια και κεφάλι. Επίσης, συναντάμε πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενά τους, καθώς και χώρο αποσκευών 570 λίτρα για να πάρουν μαζί όλα τα υπάρχοντα, ο οποίος εκτινάσσεται στα 1.726 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Έτσι, οι επιβάτες έχουν κάθε λόγο να είναι χαρούμενοι.

Το highlight, όμως, αφορά το υβριδικό σύστημα του CX-60, το οποίο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G 2.5 λίτρων (απόδοσης 191 ίππους και 261 Nm ροπής) με έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW (175 ίππων), ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και μια μπαταρία χωρητικότητας 355V 17,8 kWh. Η συνδυαστική ισχύς είναι 327 ίπποι και 500 Nm ροπή! Εντυπωσιακό στο δρόμο και στα χαρτιά, αφού σύμφωνα με την εταιρεία, το CX-60 των 2.200 κιλών, από στάση αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.

Αρχοντικό στην εμφάνιση, αλλά και στο δρόμο το SUV της Mazda. Καταφέρνει με μαεστρία να συνδυάζει την άνεση με μία πιο σπορτίφ συμπεριφορά, αλλά και την ηρεμία στην οδήγηση με το «τσίγκλισμα» για πιο σβέλτο ρυθμό. Με πέντε προφίλ οδήγησης EV, Normal, Sport, Off-road και Towing, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις όποιο ταιριάζει στις συνθήκες και την περίσταση για να μεγιστοποιήσεις την εμπειρία της οδήγησης.

Μέσα στην πόλη, οδηγείς και νιώθεις άλλος άνθρωπος. Σαν να έχεις λύσει όλα σου τα προβλήματα. Ξεκινώντας, είναι αθόρυβο ακόμη κι όταν η μπαταρία δε διαθέτει επάρκεια ενέργειας, αφού το σύστημα εκκινεί πάντα στο EV mode. Παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, καταπίνει τις λακκούβες και τις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς να προκαλεί… στομαχόπονο στους επιβάτες και απορροφάει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Στο αστικό κέντρο κινηθήκαμε αμιγώς ηλεκτρικά με τη χρήση της μπαταρίας και κυρίως σε αρκετή κίνηση, συνεπώς με μέσο όρο ταχύτητας περίπου 35 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η εκτιμώμενη αυτονομία φτάνει τα 63 χλμ. και με ταχύτητα έως 100 χλμ./ώρα. Με νορμάλ οδήγηση φτάσαμε περίπου τα 55 χλμ., ενώ κατά το φρενάρισμα πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας.

Η μέση κατανάλωση για ένα τέτοιων διαστάσεων αυτοκίνητο δίνει μαθήματα σε μικρότερα και ελαφρύτερα μοντέλα, αφού τα 5,5 με 6,0 λτ./100 χλμ. είναι ένα όχι δύσκολα εφικτό νούμερο. Ωστόσο, στις συνθήκες πίεσης αναμενόμενα ανεβαίνει. Η συνδυασμένη εργοστασιακή κατανάλωση κατά τον WLTP είναι 1,5 λτ./100 χλμ. και 23 kWh/100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία καλή μέση κατανάλωση επιτυγχάνεται, όταν το επίπεδο της μπαταρίας δεν είναι άδειο. Σε αυτή την περίπτωση, η μέση κατανάλωση ανεβαίνει πολύ. Μην αμελείτε, λοιπόν, να φορτίζετε το όχημά σας. Σχετικά με τη φόρτιση, λοιπόν, η εν λόγω μπαταρία χρειάζεται 8 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα ή 2,5 ώρες σε wallbox με τον onboard φορτιστή των 7,4 kW.

Στον αυτοκινητόδρομο, αναμενόμενα το ταξίδι είναι απολαυστικό. Τα χιλιόμετρα φεύγουν εύκολα, έχει σταθερό πάτημα και χαρακτηριστική άνεση. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης και το επίπεδο ηχομόνωσης δεν αφήνουν να διαταράξει τίποτα την ησυχία της καμπίνας και σε αυτό βοηθάει και το noise cancelation από τα ηχεία. Μόνο κατά την προσπέραση και όταν πιέζεται ο βενζινοκινητήρας, αναμενόμενα εισχωρεί σχετικός θόρυβος στην καμπίνα. Στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση στο trip computer μας έδειξε περίπου 8,3 λτ./100χλμ.

Στον επαρχιακό δρόμο και πάλι η αίσθηση πίσω από το τιμόνι σε ανταμείβει. Ο οδηγός απολαμβάνει την οδήγηση και οι υπόλοιποι επιβάτες τις εικόνες από το γύρω περιβάλλον σαν σε οθόνη σινεμά, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στον πιο σβέλτο ρυθμό και σε Sport mode, η ανάρτηση, με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, συνεργάζεται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο και το Mazda CX-60 βγάζει προς τα έξω αυτή τη φορά το σπορ χαρακτήρα του.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, η τετρακίνηση βοηθάει με τον καλύτερο τρόπο να βρει το SUV πρόσφυση και οι αντιδράσεις του ακόμα και σε συνθήκες πίεσης είναι προβλέψιμες και ελεγχόμενες. Το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) βοηθάει ακόμα περισσότερο να στρίβει το CX-60 αποτελεσματικά και με ασφάλεια. Το τιμόνι είναι ακριβές και οδηγεί αμέσως το ιαπωνικό μοντέλο εκεί που σημαδεύουμε. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο αντεπεξέρχεται μια χαρά στην καθημερινότητα, ωστόσο, στην πιο γρήγορη οδήγηση θα προτιμούσαμε πιο άμεσες αλλαγές, εφόσον όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο υποστηρίζει αυτό το ρυθμό οδήγησης.

Προσανατολισμένο οπτικά και οδηγικά για άσφαλτο, το CX-60, θα τα βγάλει εις πέρας σε εκτός δρόμου διαδρομές, εάν χρειαστεί χάρη στα 175 χλστ. απόστασης από το έδαφος, χωρίς ωστόσο το off-road να είναι το αγαπημένο του τερέν.

Κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, το Mazda CX-60 είναι άξιος εκπρόσωπος της ιαπωνικής φιλοσοφίας και δη της φίρμας από τη Χιροσίμα. Με πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), το CX-60 είναι ένα πολυτελές ευρύχωρο SUV του D-Segment αρμονικά σχεδιασμένο εξωτερικά και στο εσωτερικό, με μία ιδιαίτερη αύρα που την περνάει και στους επιβάτες. Οδηγοκεντρικό, με ισχυρό κινητήρα και επιδόσεις και παράλληλα οικονομικό στην κατανάλωση με τη σωστή αντιμετώπιση, καθώς και οικολογικό με συνδυασμένες εκπομπές (CO2 WLTP) 33 γρ./χλμ. που επιτρέπουν ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο.

Μπορεί να έχει δύσκολο έργο να αντιμετωπίσει την καθιερωμένη ελίτ της απαιτητικής αυτής κατηγορίας, ωστόσο, η μοναδικότητα του CX-60 απευθύνεται σε εκείνους που τους αρέσει να ξεχωρίζουν με ουσία και έχουν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν. Η τιμή του Mazda CX-60 2.5L e-SKYACTIV PHEV 327PS 8AT AWD ξεκινά από 59.249 ευρώ και η έκδοση Homura της δοκιμής μας από 66.863 ευρώ.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα