Site icon NewsIT
17:20 | 10.06.24

Mercedes-Benz A 200 Hatchback – Δοκιμή: Μικρή πολυτέλεια!

Mercedes-Benz A 200 Hatchback – Δοκιμή: Μικρή πολυτέλεια!
Ελένη Λυκίσα

Η ανανεωμένη MercedesBenz Α-Class συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στο CSegment, προσφέροντας κλάση, άνεση, πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και σύγχρονη τεχνολογία, με την Α 200 να αποτελεί την ιδανική παρέα για την πόλη, τα ταξίδια και τις αγαπημένες σας διαδρομές.

Η MercedesBenz AClass είναι το μικρότερο μέλος του premium στόλου της γερμανικής εταιρείας, αλλά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγαλύτερα αδέρφια της.

Η τρίτη γενιά καθιέρωσε την AClass στην premium μικρομεσαία κατηγορία με το πιο νεανικό και σπορτίφ παρουσιαστικό της, ενώ η τέταρτη και πλέον ανανεωμένη γενιά φέρνει μαζί της και την πιο σύγχρονη τεχνολογία σε όλους τους τομείς. Έτσι, έχει αποκτήσει φανατικό κοινό και από το 2015 είναι best seller στην premium κατηγορία.

Στην εξωτερική σχεδίαση τονίστηκαν κυρίως τα σημεία εκείνα, ώστε το αμάξωμα της AClass Hatchback να φαίνεται ακόμα πιο δυναμικό και σπορ. Πιο συγκεκριμένα, το κλασικό μακρύ καπό και το ιδιαίτερο επιβλητικό ρύγχος συνδυάζονται τώρα με τις νέες γρίλιες του ψυγείου με μοτίβο σε σχήμα αστεριού.

Τα LED φώτα προσθέτουν τη δική τους φρέσκια πινελιά, αλλά ταυτόχρονα παρέχουν και πολύ καλή ορατότητα. Μικρές αλλαγές ανανέωσης εμφανίζονται και στον πίσω προφυλακτήρα, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε και πάλι φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.

Το εσωτερικό της AClass είναι γνώριμο και εντυπωσιακό από την πρώτη ματιά, δικαιώνοντας όσους την επέλεξαν για την premium ιδιοσυγκρασία της. Δεν υστερεί σε σχέση με τα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών και οι επιβάτες ευθύς αμέσως εισπράττουν την πολυτελή εσάνς. Εκτός όμως από την πολυτέλεια, την υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής, καθώς και το εξαιρετικό φινίρισμα που συναντάμε στο εσωτερικό, κυριαρχεί και το digital στοιχείο. Οι δύο ενωμένες οθόνες διάστασης 10,25 ιντσών στην κεντρική κονσόλα επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.

Η αριστερή έχει αναλάβει το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ προσφέρει τρία μοτίβα προβολής (Classic, Sport και Discreet), καθώς και διαφορετικούς χρωματισμούς. Η δεξιά, η οποία τοποθετείται στο κέντρο του ταμπλό και είναι αφής, φιλοξενεί την τελευταία πιο σύγχρονη γενιά του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment, όπου εκεί υπάρχουν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το κλασικό pad της Mercedes-Benz –το οποίο κάποιοι αγάπησαν, ενώ κάποιοι άλλοι καθόλουμέσω του οποίου μπορούσε κάποιος να διαχειριστεί την οθόνη αφής, δεν υπάρχει πλέον και τη θέση του έχει πάρει ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος. Τώρα, η λειτουργία του συστήματος πολυμέσων γίνεται μέσω της οθόνης αφής, καθώς και από τα χειριστήρια (επίσης με τεχνολογία αφής) στο τιμόνι. Το τιμόνι είναι ένα από τα φρέσκα στοιχεία στην καμπίνα και πρόκειται για ένα τριάκτινο σπορ με επένδυση δέρματος Nappa και το βρίσκουμε στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού. Το hitech περιβάλλον, η κομψή αισθητική και φυσικά η πολυτελής ατμόσφαιρα, η οποία αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο με τη δυνατότητα χρωματικής εξατομίκευσης, συνδυάζονται αρμονικά και το αποτέλεσμα είναι υπέροχο για τους επιβάτες.  

Όσον αφορά το χωροταξικό κομμάτι, παραμένει ως έχει και στη facelift, κάτι που σημαίνει ότι η A-Class μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος και πέντε με κάποιους περιορισμούς. Ο χώρος αποσκευών δεν είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και φτάνει τα 350lt, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 592lt.

Αναμενόμενα, η ανανεωμένη A-Class ακολουθεί τη στρατηγική της Mercedes-Benz που θέλει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Έτσι, κάτω από το καπό του γερμανικού μοντέλου της δοκιμής μας βρίσκεται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.332cc, ο οποίος συνδυάζεται πλέον με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια, κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειαςπου προσφέρει, λειτουργεί και βοηθητικά στη διαδικασία εκκίνησης με επιπλέον 13PS. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν σύστημα mild hybrid τεχνολογίας.

Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 163PS και 270Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων (7G-DCT) της Mercedes-Benz. Στις διαδρομές που πραγματοποιήσαμε είδαμε πως ο κινητήρας παρουσιάζεται ζωηρός και το κιβώτιο τον κολακεύει ακόμα περισσότερο. Για του λόγου το αληθές, η A 200 χρειάζεται 8,2sec για να φτάσει από στάση τα πρώτα 100km/h, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 225km/h.

Σε όποιο περιβάλλον κι αν κινηθήκαμε με το compact μοντέλο της Mercedes-Benz, το ευχαριστηθήκαμε. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική χάρη στην αεροδυναμική, καθώς και λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης της καμπίνας, στην οποία βοηθούν και τα νέα ηχομονωτικά παράθυρα. Μέσα στην πόλη, η χαρακτηριστική άνεση, η απορροφητικότητα της σχετικά μαλακής ανάρτησης και η ευελιξία συνηγορούν στο να περνούν οι επιβάτες ποιοτικές ώρες ακόμα και στην κίνηση. Στον αυτοκινητόδρομο και το ταξίδι, η A 200 είναι τόσο ξεκούραστη και άνετη, που θαρρεί κανείς πως πρόκειται για μεγαλύτερο μοντέλο της γκάμας. Έχει σταθερό πάτημα και αποπνέει σιγουριά και σε υψηλή ταχύτητα. Η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα είναι ακόμη ένα πλεονέκτημα μαζί με όλα τα υπόλοιπα.

Όταν πρόκειται για επαρχιακό δρόμο και συγκεκριμένα διαδρομή με στροφές, το στιβαρό πλαίσιο της A 200 προσδίδει ασφάλεια στον οδηγό και ταυτόχρονα του επιτρέπει να κινηθεί πιο σβέλτα. Το προσθιοκίνητο γερμανικό hatchback παρουσιάζει ουδέτερη συμπεριφορά, χωρίς εκπλήξεις, ενώ στο πρόγραμμα Dynamic Select δε δείχνει να διστάζει, όταν ο ρυθμός ανέβει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, παρά τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων χάρη στην προοδευτική της αντίδραση. Η υποστροφή θα εμφανιστεί μόνο σε περίπτωση υπερβολής του οδηγού ή λάθος χειρισμού, αφού κατά τ’ άλλα το μπροστινό σύστημα είναι ακριβές. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλά και άμεσα. Η αίσθηση του τιμονιού είναι σχετικά ελαφριά, αλλά το σύστημα διεύθυνσης παρέχει τη σχετική πληροφόρηση από το δρόμο.

Η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer σε μεικτό περιβάλλον και διαφορετικές συνθήκες κυμάνθηκε γύρω στο 7,5-8lt/100km, ενώ στο eco mode και με σωστή οδήγηση είδαμε να πέφτει στα 6,2lt/100km. Ωστόσο, όσο γινόμαστε πιο απαιτητικοί με το δεξί πεντάλ τόσο ανεβαίνει, όπως είναι λογικό, και η κατανάλωση.

Εν ολίγοις, μόνο τυχαία δεν έγινε best seller η A-Class και η ανανεωμένη εκδοχή της τέταρτης γενιάς μπορεί να κοιτάει με «υπεροψία» τον ανταγωνισμό. Με σεβασμό στη διαχρονικότητα και με ενίσχυση του premium χαρακτήρα του αγαπημένου μοντέλου, η Mercedes-Benzπραγματοποίησε αλλαγές και βελτιώσεις στα σημεία, ώστε να είναι τεχνολογικά προηγμένη, εμπλουτισμένη με τα τελευταία συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού και φυσικά εξηλεκτρισμένη σύμφωνα με τα πρότυπα της γερμανικής μάρκας. Η τιμή της Mercedes-Benz A 200 facelift Hatchback ξεκινάει από 37.990 ευρώ.

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version