Site icon NewsIT

Mercedes-Benz C300e Sedan plug-in hybrid – Δοκιμή: Λιμουζίνα αθόρυβη και οικολογική!

18.12.2023 | 10:17
Mercedes-Benz C300e Sedan plug-in hybrid – Δοκιμή: Λιμουζίνα αθόρυβη και οικολογική!

Η Mercedes-Benz C-Class, από την πρώτη εμφάνισή της, αποτέλεσε ένα από τα πιο εμπορικά και αγαπημένα μοντέλα της γερμανικής μάρκας και του D-Segment γενικότερα, και τώρα στην 5η πλέον γενιά της, πιο executive από ποτέ, θυμίζοντας τα μεγαλύτερα και ακριβότερα αδέρφια της, ακολουθεί τα… εξηλεκτρισμένα βήματα της εποχής.

Η Mercedes-Benz C-Class είναι έμπνευση. Και η Mercedes-Benz C300e plug-in hybrid αποτελεί το τέλειο κίνητρο για να δώσει την ώθηση που χρειαζόμαστε, ώστε να χρωματίσουμε τη μουντή ρουτίνα με ποιοτικό και υπέροχο τρόπο.

Δεν είναι υπερβολή να παραδεχτούμε ότι η plug-in υβριδική C300e, εκείνη που μπαίνει στην πρίζα δηλαδή, συνδυάζει άψογα τα οφέλη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με αυτά ενός εσωτερικής καύσης, αφού η εκτιμώμενη αυτονομία, όταν κινείται ηλεκτρικά, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 110km για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, ενώ ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει τις μετακινήσεις εκτός πόλεων.

Το γοητευτικό και μυστηριώδες ύφος της C-Class, καθώς και οι σύγχρονες και παράλληλα διαχρονικές γραμμές που ξεκινούν με ένα επιμηκυμένο καπό και καταλήγουν σε κεκλιμένο τελείωμα πίσω, σαφής επιρροή από τη ναυαρχίδα S-Class, μας παρακίνησε, αρχικά, να πάμε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Ταίριαζε απόλυτα στη διάθεση που μας δημιούργησε από την πρώτη στιγμή που την είδαμε, αλλά και όταν αντικρίσαμε το μοντέρνο και ποπ εσωτερικό της. Από την άλλη, η άψογη ποιότητα κύλισης, μας δελέασε να δούμε πώς θα είναι και σε ένα ταξίδι, με την Αγόριανη να είναι το πρώτο τυχαίο pin στο χάρτη, επομένως και ο λόγος που την επισκεφτήκαμε.

Το Mercedes-Benz C300e Sedan plug-in hybrid σε 30''

Η C-Class έχει μεγαλώσει σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και πλέον με μήκος 4.751mm, πλάτος 1.820mm και ύψος 1.438mm προσφέρει ευρυχωρία και άνεση στους επιβάτες, με το μόνο περιορισμό να βρίσκεται στη χωρητικότητα των 315lt του πορτ-μπαγκάζ λόγω της παρουσίας της μπαταρίας.

Το εσωτερικό του γερμανικού σεντάν εντυπωσιάζει από την αρχή και αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλόξενο στη συνέχεια. Όμορφα συναισθήματα περικλείουν τους επιβάτες χάρη στη σχεδίαση του διακόσμου, στα ποιοτικά υλικά και στις εξαιρετικές υφές, καθώς και στον κρυφό βραδινό φωτισμό με τα 64 χρώματα να εναλλάσσονται.

Το γιγαντιαίο tablet των 11,9 ιντσών που φαντάζει σαν να είναι στον αέρα είναι το πολύτιμο και εύχρηστο εργαλείο για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου με το λογισμικό MBUX δεύτερης γενιάς να μην απαιτεί ιδιαίτερο χρόνο εξοικείωσης, παρά μόνο όταν επιθυμήσεις να εμβαθύνεις στις επιλογές του. Επίσης, ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών είναι ευδιάκριτος και με πολλές απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό, με δυνατότητα εξατομίκευσης για όλες τις προτιμήσεις.

Η θέση οδήγησης είναι αυτή ακριβώς που περιμέναμε. Ιδανική. Οι πολλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι βοηθούν να βρει κάποιος τη σωστή ανάλογα με το σωματότυπό του για τη μεγαλύτερη ασφάλεια στην οδήγησή του, ενώ και τα καθίσματα είναι ξεκούραστα και με πολύ καλή στήριξη.

Τι θα ήταν όμως η εντυπωσιακή εκτός και εντός εμφάνιση, εάν δεν συνοδευόταν από την αντίστοιχα εντυπωσιακή τεχνολογία. Η plug-in hybrid C300e αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τα PHEV μοντέλα, αφού αυτά στην πλειονότητά τους μειονεκτούν στην ηλεκτρική αυτονομία φτάνοντας τα 50km και στην καλύτερη 70km, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση της C300e, η οποία μπορεί να φτάσει και τα 110km υπό νορμάλ συνθήκες οδήγησης μέσα στην πόλη.

Η C300e διαθέτει μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 25,4kWh, κάτι που εξηγεί τη μεγάλη αυτονομία, η οποία είναι παρόμοια με εκείνη των πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που είχαν κυκλοφορήσει! Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται στο κιβώτιο ταχυτήτων, αγγίζει τα 129PS και τα 440Nm ροπής, ένα νούμερο ροπής που στην πράξη σημαίνει εντυπωσιακή κίνηση από το πρώτο κιόλας πάτημα του δεξιού πεντάλ για ένα αυτοκίνητο 2.030kg.

Συνδυαστικά με το θερμικό τετρακύλινδρο turbo δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 204PS και των 320Nm ροπής προκύπτουν 313PS και 550Nm ροπής! Το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς και συμβάλλει με τον αψεγάδιαστο τρόπο του στην πολύ καλή εικόνα του γερμανικού σεντάν. Η C300e από στάση φτάνει τα 100km/h σε 6,1sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245km/h και έως 140km/h αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Σημειώστε ότι για να αξιοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, μπορείτε να επιλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να κινηθείτε. Εάν θέλετε υβριδικά, επιλέγετε το Hybrid, αμιγώς ηλεκτρικά το EV και εάν επιθυμείτε να διατηρήσετε το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, επιλέγετε το Save και κινείστε αποκλειστικά με το βενζινοκινητήρα.

Στις μετακινήσεις μας στην πόλη, επιλέξαμε να κινηθούμε ως επί το πλείστον αμιγώς ηλεκτρικά, ώστε να διαπιστώσουμε εάν συμφέρει και όντως αποδείχθηκε η καλύτερη δυνατή επιλογή. Η κατανάλωση κυμάνθηκε από 21,5kWh/100km έως 23kWh/100km, ενώ η αξιοποίηση της ανάκτησης ενέργειας ήταν σε εξαιρετικό επίπεδο δεδομένου ότι πρόκειται για plug-in υβριδικό αυτοκίνητο.

Η Mercedes ανακοινώνει 0,6lt/100km για τα πρώτα 100km με φορτισμένη μπαταρία. Η μέση κατανάλωση, που είδαμε, σε μεικτές συνθήκες οδήγησης με αποκλειστική χρήση του θερμικού κινητήρα κυμάνθηκε περίπου στα 7,3lt/100km. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και με εντελώς άδειο το επίπεδο της μπαταρίας, η C300e ξεκινάει ηλεκτρικά, με το θερμικό κινητήρα να μπαίνει σε λειτουργία σε υψηλότερη ταχύτητα.

Όσον αφορά τις δυνατότητες φόρτισης, φτάνουν τα 11kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), ενώ υποστηρίζει ακόμα και ταχεία φόρτιση, κάτι που δε συναντάμε συνήθως σε plug-in μοντέλα. Έτσι, μπορεί κάποιος να φορτίσει έως και 55kW σε ταχυφορτιστή DC, όπου αρκούν 30 λεπτά για πλήρη φόρτιση! Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάκτηση ενέργειας εν κινήσει φτάνει και τα 100kW. Η καθημερινή μετακίνηση μπορεί να πραγματοποιηθεί με μικρό κόστος, ενώ λόγω της μεγάλης εκτιμώμενης αυτονομίας, το συγκεκριμένο Plug-In υβριδικό σύστημα έχει όντως λόγο ύπαρξης και δεν αποτελεί απλά… διακοσμητικό στοιχείο που καταλήγει με τον καιρό στα αζήτητα.

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την κλασική απαράμιλλη Business Class -και βάλε- άνεση που προσφέρει ένα Mercedes-Benz αυτοκίνητο, η C300e είναι το όχημα που δε θέλεις να αποχωριστείς για κανένα λόγο. Αν και της οικογένειας C-Class, η 5η γενιά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως limo, αφού δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα μεγαλύτερα αδέρφια της.

Το κλισέ ότι περνάει σαν από βελούδο πάνω από κάθε είδους κακοτεχνία και ανωμαλία του δρόμου αποκτάει ουσία. Οι Γερμανοί εξέλιξαν για την περίπτωση της τελευταίας γενιάς C-Class, την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε εμπρός και πίσω άξονα, ο οποίος πίσω άξονας, ωστόσο, πλαισιώθηκε από αεροσούστες, γεγονός που επιτρέπει στη C300e να διαχειρίζεται καλύτερα το αυξημένο βάρος λόγω του plug-in υβριδικού συστήματος.

Στον αυτοκινητόδρομο, το ταξίδι είναι πραγματική απόλαυση. Η C300e είναι ευθύβολη με έναν τρόπο που σου δημιουργεί εμπιστοσύνη. Το πάτημά της σταθερό και αρχοντικό. Η επιτάχυνση εντυπωσιακή, οι ρεπρίζ, επίσης, με όποια ταχύτητα κι αν κινείσαι μόλις πατήσεις το δεξί πεντάλ, η C300e επιταχύνει άμεσα, γρήγορα, ομαλά και απροβλημάτιστα. Το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων λειτουργεί άψογα και περνάει εξαιρετικά τη δύναμη στο δρόμο.

Οι αλλαγές πραγματοποιούνται γρήγορα, άμεσα κάτι που βοηθάει και στη χαμηλή κατανάλωση, όπως φυσικά και η επιλογή της 9ης σχέσης στον αυτοκινητόδρομο, με τον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί σε χαμηλές rpm. Τις ανοιχτές στροφές, δείχνει να τις απολαμβάνει και αυτό το περνάει και σε οδηγό και επιβάτες με το αίσθημα της ασφάλειας να κυριαρχεί, ακόμα και όταν ανέβει ο ρυθμός.

Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο της Mercedes-Benz C300e είναι η σπορ συμπεριφορά της, όταν ο οδηγός το επιδιώξει. Παρόλο που δε δημιουργεί εξ αρχής αυτή την εντύπωση λόγω της limo εμφάνισης, η C300e είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του οδηγού για πιο… δραστήριες διαδρομές με στροφές σε επαρχιακούς δρόμους. Στη διαδρομή προς Αγόριανη, διαπιστώσαμε πως το μπροστινό σύστημα είναι υπάκουο στις εντολές του οδηγού, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και με καλή αίσθηση.

Τα paddles σε αυτή την περίπτωση χαρίζουν ακόμα πιο σπορ διάθεση, με γρήγορες αλλαγές και ανταπόκριση. Αξίζει να σημειωθεί πως τα paddles, όταν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, έχουν το ρόλο του επιλογέα ανάκτησης ενέργειας. Το αμάξωμα συνεργάζεται πολύ καλά με την ανάρτηση, δεν εμφανίζει ιδιαίτερες κλίσεις ακόμα και σε έντονη πίεση, ενώ «κρύβει» το έξτρα βάρος του εντυπωσιακά.

Επιτυχία σε ένα αυτοκίνητο είναι όταν καταφέρει να συνδυάζει τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και αξία, βασικά στοιχεία για την επιλογή του, με το αίσθημα ευφορίας όταν βρίσκεσαι μέσα σε αυτό. Οδηγείς την Mercedes-Benz C300e και νιώθεις όλη την ιστορία και την εξέλιξη της μπράντας να ξετυλίγεται μπροστά σου.

Η τελευταία γενιά C-Class είναι η καλύτερη C-Class σε σχέση με τους προκατόχους της σε όλους τους τομείς, ενώ η plug-in hybrid C300e αποτελεί ένα κορυφαίο PHEV αυτοκίνητο, το οποίο επιτυγχάνει να λύσει όποιους «ηλεκτροκίνητους» ενδοιασμούς. Η C300e δίνει το πραγματικό νόημα στην -υπό αμφισβήτηση για κάποιους- κατηγορία των plug-in hybrid λόγω της περιορισμένης ηλεκτρικής αυτονομίας τους.

Αντίθετα, η C300e συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο το θερμικό με τον ηλεκτροκίνητο κόσμο χάρη στη μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας της για τα δεδομένα ενός plug-in hybrid μοντέλου. Υπάρχουν τα οφέλη ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου, ενώ παραμένει η ασφάλεια της παρουσίας ενός θερμικού κινητήρα, κυρίως για τα ταξίδια ή για τις φορές που κάποιος δεν υπήρξε συνεπής με τη φόρτιση.

Αποτελεί την τέλεια λύση για εκείνους που δεν τους αρέσουν τα διλήμματα, όπως εμάς και τα θέλουν όλα. Για όσους δεν έχουν υπομονή να εξαρτώνται αποκλειστικά από τη φόρτιση ή δεν έχουν γκαράζ για να πραγματοποιείται εκεί, αλλά και για όσους θέλουν πιο ήπια μετάβαση από θερμικό σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Η τιμή της Mercedes-Benz C300e Sedan plug-in hybrid ξεκινά από 67.550 ευρώ και η έκδοση δοκιμής AMG Pack από 71.226 ευρώ.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version