Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Mercedes-Benz: Η νέα E-Class γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους

Mercedes-Benz: Η νέα E-Class γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους

Για περισσότερα από 75 χρόνια, η E-Class αποτελεί το πρότυπο στα μεσαίας κατηγορίας πολυτελή sedan. Τώρα η Mercedes-Benz ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τα business sedan: η νέα E-Class δείχνει τον δρόμο για τη μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση.

Ταυτόχρονα, η νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών επιτρέπει μια ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία για τον χρήστη. Τα πρώτα μοντέλα sedan της σειράς 214 θα φτάσουν στους Εξουσιοδοτημένους Διανομείς Πωλήσεων της Ευρώπης το φθινόπωρο του 2023.

Κλασικές αναλογίες

Η νέα E-Class έχει τις αναλογίες ενός κλασικού sedan τριών όγκων: κοντός μπροστινός πρόβολος με μακρύ καπό κινητήρα και καμπίνα επιβατών, το λεγόμενο greenhouse, αρκετά προς τα πίσω. Αυτή τη σχεδίαση «cab backward» συμπληρώνει αρμονικά ο ιδανικών αναλογιών πίσω πρόβολος.

Μια μαύρη επιφάνεια σαν ενιαίο πάνελ συνδέει την επένδυση του ψυγείου με τους προβολείς. Αυτό το ένθετο σε μαύρο γυαλιστερό θυμίζει οπτικά τα μοντέλα Mercedes-EQ. Ανάλογα με τη γραμμή εξοπλισμού, η τρισδιάστατη επένδυση ψυγείου είναι σύγχρονης ή κλασικής σχεδίασης. Η νέα E-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό ενώ προαιρετικά διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT. Όλες οι εκδόσεις προβολέων διακρίνονται για τη χαρακτηριστική τους σχεδίαση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Ως τυπικό χαρακτηριστικό της μάρκας, τα φώτα ημερήσιων διαδρομών έχουν το σχήμα φρυδιού. Τα powerdome τονίζουν το μπροστινό καπό.

Στο προφίλ αναδεικνύονται οι αρμονικές αναλογίες και η χαρακτηριστική σχεδίαση «cab-backward» με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Οι επίπεδες λαβές θυρών που είναι γνωστές από τα πολυτελή μοντέλα Mercedes-Benz διατίθενται προαιρετικά. Οι δύο ξεχωριστές χαρακτηριστικές γραμμές στο πλάι τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED δύο τμημάτων ξεχωρίζουν με νέο περίγραμμα και ειδική σχεδίαση: το μοτίβο αστεριών και στις δύο μονάδες φώτων συνθέτει μια ξεχωριστή σχεδίαση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.

Η MBUX Superscreen ως το αποκορύφωμα της εσωτερικής σχεδίασης

Ο πίνακας οργάνων είναι η επιτομή της ψηφιακής εμπειρίας στο εσωτερικό. Εάν η E-Class διαθέτει την προαιρετική οθόνη συνοδηγού, η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της MBUX Superscreen επεκτείνεται έως την κεντρική οθόνη. Οπτικά αποκομμένη από αυτή ξεχωρίζει η οθόνη οδηγού που βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο. Τα μοντέλα χωρίς οθόνη συνοδηγού διαθέτουν ένα μεγάλο διακοσμητικό στοιχείο που εκτείνεται στο κέντρο. Η κεντρική οθόνη φαίνεται να αιωρείται πάνω από την κοίλη επιφάνεια αυτού του διακοσμητικού στοιχείου.

Το μπροστινό τμήμα του πίνακα οργάνων φωτίζεται από τη φωτεινή λωρίδα του ενεργού ατμοσφαιρικού φωτισμού. Αυτή ακολουθεί ένα ευρύ τόξο από το παρμπρίζ, περνάει από τις κολόνες Α και καταλήγει στις πόρτες. Έτσι δημιουργείται μια αίσθηση άνετου χώρου. Μια φαινομενικά αιωρούμενη μονάδα χειρισμού στο πάνω τμήμα της επένδυσης των θυρών ταιριάζει με την εμφάνιση των γυάλινων επιφανειών των οθονών.

Η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί ως μία ενιαία μονάδα και συγχωνεύεται σε ευθεία γραμμή στο κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων. Στο μπροστινό μέρος, μια θήκη αποθήκευσης με καπάκι και ποτηροθήκες είναι ενσωματωμένη στο τρισδιάστατο διακοσμητικό στοιχείο. Στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας κυριαρχεί ένα υποβραχιόνιο με μαλακή επένδυση.

Η κεντρική επένδυση της πόρτας ενώνεται αρμονικά με το υποβραχιόνιο με μία κοίλη κίνηση. Το μπροστινό τμήμα έχει σχεδιαστεί ως ένα μεταλλικό στοιχείο υψηλής τεχνολογίας. Λειτουργεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό είναι η αιωρούμενη μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος πόρτας.

Το περίγραμμα της επιφάνειας του καθίσματος και της πλάτης ρέει κομψά από το εσωτερικό προς το εξωτερικό και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη βάση του καθίσματος χάρη στη σχεδίαση που παίζει με τα επίπεδα. Οι κατακόρυφες εσοχές ακολουθούν το εξωτερικό περίγραμμα και ανοίγουν προς τα πάνω.

Όσον αφορά στην ευρυχωρία, η E-Class διακρίνεται στην κατηγορία της. Ο οδηγός απολαμβάνει πέντε χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό ύψος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι πίσω επιβάτες χάρη στο κατά δύο εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο: Ο χώρος για τα γόνατα και ο μέγιστος χώρος ποδιών αυξάνονται κατά 10 και 17 χιλιοστά αντίστοιχα. Το πλάτος στο ύψος των αγκώνων στο πίσω μέρος έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο: πλέον φτάνει τα 1519 χιλιοστά. Πρόκειται για αύξηση κατά 25 χιλιοστά και σχεδόν στα επίπεδα της S-Class. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 540 λίτρα.

Στις μισές εκδόσεις, οι κινητήρες είναι plug-in υβριδικοί

Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και την έξυπνη μείωση κυβισμού, η νέα E-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας. Τα μισά από όλα τα μοντέλα θα είναι plug-in υβριδικά τέταρτης γενιάς. H γκάμα μοντέλων έχει ήδη αυτό το μεγάλο ποσοστό υβριδικών εκδόσεων από την παρουσίαση στην αγορά. Τρεις από τις έξι εκδόσεις της E-Class συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης και με εκείνα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα μηχανικά σύνολα από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό βάσει αναγκών, η γκάμα κινητήρων διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής.

Εκτός από υπερπλήρωση, τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν έξυπνη υποστήριξη από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Είναι επομένως ήπια υβριδικά. Χάρη στη χρήση μιας νέας μπαταρίας, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε από 15 σε 17 kW και η ροπή ώθησης σε 205 Nm.

Η Mercedes-Benz θα προσφέρει τουλάχιστον τρία plug-in υβριδικά μοντέλα τέταρτης γενιάς με την παρουσίαση της νέας E-Class στην αγορά.

Με ηλεκτρική ισχύ 95 kW (129 hp) και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), σε πολλές περιπτώσεις και για πολλές ημέρες οι διαδρομές θα γίνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά, χωρίς χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα ακολουθήσουν και άλλα plug-in υβριδικά μοντέλα με πετρελαιοκινητήρες.
Αερανάρτηση AIRMATIC και σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα στον προαιρετικό εξοπλισμό

H ευέλικτη οδική συμπεριφορά της νέας E-Class οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ακριβή καθοδήγηση των μπροστινών τροχών από τέσσερις βραχίονες ανάρτησης στον καθένα. Στον πίσω άξονα, η βελτιστοποιημένη ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με πέντε συνδέσμους εξασφαλίζει εξαιρετικό έλεγχο των τροχών και εξαιρετική ευστάθεια στην ευθεία. Και στους δύο άξονες, τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες συνδυάζονται με ένα γόνατο ανάρτησης και δεν εμπλέκονται σε εργασίες καθοδήγησης τροχών, επομένως η ανάρτηση αποκρίνεται με την αντίστοιχη ευαισθησία. Το μπροστινό υποπλαίσιο και ο φορέας του πίσω άξονα απομονώνουν την ανάρτηση και το αμάξωμα από κραδασμούς και θόρυβο. Στον βασικό εξοπλισμό, τα ήπια υβριδικά μοντέλα διαθέτουν ανάρτηση AGILITY CONTROL με χαλύβδινα ελατήρια και σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης. Είναι επίσης 15 χιλιοστά χαμηλότερη από την ανάρτηση των plug-in υβριδικών.

Η νέα E-Class διατίθεται με το πακέτο τεχνολογίας στον προαιρετικό εξοπλισμό. Αυτό περιλαμβάνει το ολοκληρωμένο σύστημα αερανάρτησης AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+ και σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα. Η ανάρτηση AIRMATIC με αερόσουστες και προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες ADS+ ανταποκρίνεται με μεγάλη ευαισθησία. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της ανάρτησης AIRMATIC είναι το σύστημα ρύθμισης ύψους. Διατηρεί σταθερή την απόσταση από το έδαφος ανεξάρτητα από το φορτίο του οχήματος, ενώ κάνει και διορθώσεις όταν χρειάζεται.

Η νέα E-Class είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 4,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 90 εκατοστά.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις