Πληθαίνουν τα συστήματα ημιαυτόνομης αλλά και αυτόνομης οδήγησης, με τη Mercedes-Benz να διαθέτει το δικό της σύστημα DRIVE PILOT.
Μάλιστα, η γερμανική μάρκα το αναβάθμισε σε τέτοιο βαθμό που να μπορεί να λειτουργήσει με ταχύτητα 95 χλμ./ώρα, καθιστώντας αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Βέβαια, για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιους δρόμους, χρειαζόταν έγκριση, κάτι που δόθηκε από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών. Πλέον, όλα είναι έτοιμα για την έναρξη των πωλήσεων του συστήματος στις αρχές του 2025 στη Γερμανία. Αυτή η αναβάθμιση καθιστά το DRIVE PILOT το ταχύτερο πιστοποιημένο σύστημα για υπό όρους αυτόνομη οδήγηση (SAE-Level 3) σε ένα όχημα παραγωγής. Το σύστημα είναι προαιρετικά διαθέσιμο σε δύο σειρές λιμουζινών, την S-Class και την EQS. Τα αυτοκίνητα με DRIVE PILOT, που έχουν ήδη κατασκευαστεί, λαμβάνουν την ενημέρωση δωρεάν – είτε μέσω διαδικτύου (Over-the-Air-Update) είτε κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο συνεργείο. Δεν χρειάζεται να γίνει αλλαγή σε κανένα εξάρτημα του οχήματος για την ενημέρωση του λογισμικού.
Το DRIVE PILOT μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ροή κυκλοφορίας έως 95 χλμ./ώρα, υπό ορισμένες συνθήκες, σε ολόκληρο το γερμανικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων (Autobahn) μήκους 13.191 χιλιομέτρων. Όταν το DRIVE PILOT είναι ενεργοποιημένο, επιτρέπεται νόμιμα στον οδηγό να απολαμβάνει άλλες δραστηριότητες, όπως να παρακολουθεί τηλεόραση ή ακόμη και να παρακολουθεί μια ταινία μέσω υπηρεσιών όπως η εφαρμογή RIDEVU της Sony, να διαβάζει εφημερίδα (με φυσικό τρόπο ή μέσω του συστήματος MBUX), να εργάζεται ή απλώς να χαλαρώνει, ενώ το αυτοκίνητο οδηγεί υπό όρους αυτόνομα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πάντως, το DRIVE PILOT διαθέτει εφεδρικά συστήματα ασφάλειας, πράγμα που σημαίνει ότι σημαντικές λειτουργίες, όπως το ηλεκτρικό σύστημα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης έχουν τοποθετηθεί διπλά. Εάν χρειαστεί, το σύστημα είναι πάντα σε θέση να μεταφέρει το έργο της οδήγησης στον οδηγό. Εάν ο οδηγός δεν ανακτήσει τον έλεγχο ακόμη και μετά από την όλο και πιο επείγουσα προτροπή που του στέλνει το σύστημα και λήξει ο χρόνος ανάληψης (π.χ. λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας), το σύστημα φρενάρει το όχημα ελεγχόμενα, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου.
Για όλα αυτά χρησιμοποιούνται περισσότεροι από 35 αισθητήρες, όπως κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και LiDAR (λέιζερ-ραντάρ). Οι αισθητήρες λειτουργούν σύμφωνα με διαφορετικές αρχές της φυσικής και έτσι δημιουργούν εφεδρικά συστήματα για την ακριβή ανίχνευση του περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο. Για το επίπεδο SAE-Level 3 και παραπάνω, η χρήση του LiDAR είναι απαραίτητη για τη Mercedes-Benz, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια στην αυτόνομη οδήγηση. Σε συνδυασμό με έναν πολύ λεπτομερή ψηφιακό χάρτη, ένα ειδικό σύστημα εντοπισμού θέσης εξασφαλίζει ότι το DRIVE PILOT γνωρίζει ακριβώς σε ποια λωρίδα του αυτοκινητόδρομου κινείται το όχημα – σε εύρος μερικών εκατοστών.
Εξάλλου, επειδή η νόμιμα επιτρεπόμενη μέγιστη ταχύτητα για την υπό όρους αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία είναι 130 χλμ./ώρα, η Mercedes-Benz θέλει να επιτύχει αυτό το εύρος ταχύτητας μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.